Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Här kommer en hand från NL200 på Tain. Lyckas inte fixa någon handhistory så jag får ta det ur huvudet så gott det går :) Har dessvärre heller inga stats eller reads på FI i handen.

UTG limpar, FI (400$ stack) limpar på knappen. Jag (440$) synar från SB med 99. BB checkar.

Floppen kommer upp: 9cTc7h. Jag betar ut 8 med mitt set, UTG synar. FI minraisar till 16. Jag kontrahöjer till 48. Nu raisar FI ytterligare en gång till 120. Jag degar in.

Rätt att göra det i en oraisad pott med såhär djupa stackar? Finns ju trots allt risk för stege J8 eller 68. TT tycker jag nog han borde höjt med.

Postad

Njaej, efter att du höjt till 48 finns det ju ingen återvändo....eftersom det är ohöjt hade jag nog fegat vid miniraisen och bara synat i hopp om att hitta kåk redan på turn. Jag menar absolut inte att jag skulle lägga handen bara sådär utan att det känns dumt att få in så mycket deg redan på floppen. Stor risk att man är dog om allt åker in där.

Postad
Mot randoms höjer jag alla i position iaf.

OP sitter i SB här. Då ser jag i alla fall hellre flop med låga PP.

Med 9orna här är det en enkel raise preflop. Du måste få in pengarna på floppen tror jag, även om det inte känns så kul.