trio Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 du lirar 0.25/0.5 NL ... du har mkt över avarage stack där (cashgame) .. närmare sagt 100euro.. en går allin med 100 euro ( 100euro allt du har i BR ) vad gör du med AA? min polare påstår att jag e trög i huvet om jag foldar AA där? vad säger ni? vill verkligen veta... tycker inte det är så dumt att folda AA där * RP - QoS * Citera
lfx Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Slänger du AA i det här läget så 1) Är du dum, du har den bästa handen som går att ha i det här läget och du är favorit mot alla andra händer. 2) Spelar du på tok för hög nivå. Du ska inte spela Big Bet poker om du inte har mer än 1 inköp i rullen Citera
logh Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Varför ens sita med hella sin br på ett bord? Förövrigt hur som helst så kommer du alltid va favourite me aa? Om du inte vill investera dina pengar i en pot där du garanterat har bästa handen tycker jag du kan spela på keno istället. Keno kan va intresant. Citera
thorin Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Det beror ju helt och hållet på, eftersom du har hela din bankrulle på bordet så måste du inse att syna med AA inte är en självklar vinst. Om ditt mål med pokern är att tjäna pengar så ska du aldrig folda AA preflop i ett cashgame, men å andra sidan ska du inte sitta med hela din bankrulle på ett bord heller. Om jag ska värdera situationen måste jag ha mer info, är killen som går all-in på tilt? Isf kan du ju sätta honom på allt ifrån AT-AK, sen kan man ju fråga sig om han sitter på AA/KK över huvud taget. Jag skulle tippa på random pocketpar, allt ifrån QQ-99, men det är ju som sagt en väldigt generell gissning som väldigt lätt kan vara fel. Jag förstår inte riktigt meningen för honom att ställa in, är det en re-raise han ställer in med Sammanfattningsvis; om du sitter på bordet med hela din bankrulle så kan målet knappast vara att tjäna pengar, snarare att lira för skojs skull och kicken av att vinna en pot, och då kan man ju hävda att du bör syna eftersom du får en jävla rolig pot där du är stor favorit. Citera
gdaily Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Du har ingefär 80% chans att vinna, dvs din förväntade vinst är 0,8*200 = 160, minus dina egna 100$, dvs för varje gång du slänger AA så kostar det dig 60$ i utebliven vinst. Citera
snerki Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Om du foldar AA där, eller någon annan gång pre-flop i cashgame så borde du överväga att sluta med poker och börja med knyppling Citera
trio Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 mm visst ni tror jag suger, HU 100$ @ expekt any time.. messa mig på min mail Citera
sherqs Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 tja! om vi ser ett annat scenario. Du sitter i WPT och det är första handen. Du är sist att acta. Detta är en rebuy turnering och vid ditt bord sitter nästan bara proffs, alla dem har väl gott råd att rebuya så 3 stycken har gått all in innan du tittar ner på din hand AA. Du har absolut inte heller råd med rebuy. Tänk er denna situation. Jag skulle alla fall slänga de kära essen. Hur skulle ni jö?? Citera
snerki Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 mm visst ni tror jag suger, HU 100$ @ expekt any time.. messa mig på min mail punkt. Citera
thorin Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Sherqs, det spelar väl ingen roll om det är rebuy eller inte? Du ska syna där om du vill vinna chips, det är irrelevant om du åker ut, du spelade fortfarande rätt. Faktumet att de proffsen har råd att rebuya påverkar inte ditt beslut, snarare påverkar det den handdistrubition du kan sätta dem på (inte för att det spelar någon roll), eftersom de gärna slaskar i rebuys. Trio, varför ens posta en inlägg om du ska svara som en barnunge? Vi gav dig svar, och de stämmer. Läs mitt inlägg och förstå, du måste definiera varför du lirar poker, för att tjäna pengar eller för att ha kul. Det är inget fel på att lira för att ha kul, men om du lirar för att tjäna pengar så är du fel ute. Citera
snerki Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 tja! om vi ser ett annat scenario. Du sitter i WPT och det är första handen. Du är sist att acta. Detta är en rebuy turnering och vid ditt bord sitter nästan bara proffs, alla dem har väl gott råd att rebuya så 3 stycken har gått all in innan du tittar ner på din hand AA. Du har absolut inte heller råd med rebuy. Tänk er denna situation. Jag skulle alla fall slänga de kära essen. Hur skulle ni jö?? 1. Jämför inte cashgame med turneringen. 2. Ställ inte upp i rebuy turnering om du inte har råd att rebuya. 3. All-in 4. All-in Enda möjliga handen gången jag eventuellt kan tänka mig att slänga AA, skulle väl vara om jag är på väg att blubbla och har goda möjligheter att klättra i pengastegen med en fold. Citera
ades_va Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag skulle aldrig nånsin slänga AA. Aldrig. Alternativet finns inte ens, då kan man lika gärna lägga ner pokern. Citera
QoS Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Hmm, vet inte vad denna gör i Pokerstudier. Passar mycket bättre i THe - flytt, flytt! Enjoy! - QoS Citera
trio Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 lfx , nog du som är dum, jag spelar med 0.025/0.5 och 100euro är mer för mig (17år) än va 100euro är för dig, så jag fattar inte ens varför jag posta här, för det finns ju bara wannabe pros härinne ju.. Citera
HeadLess- Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 okej för det första så är väl 100€ lika mycket oavsett ålder? sen är det inte en sportmössa att jag skulle folda AA i cashgames aldrig i hela helvetet inte en chans. 9 pers all in första handen på finalbordet i wsop så kanske jag skulle överväga att folda dom, men folda dom i cashgames så tigger du om att bli en dålig spelare. OT: och med din attityd hoppas jag inte du blir långvarig här. och sen måste man väl vara 18 för att få spela äldre på en del siter, några nya ändringar jag missat? Citera
asken Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Enda som verkar leka wannabe pro så är de väl du Trio? Citera
trio Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 * ATT HOTA FOLK ÄR FÖRBJUDET *.. jävla kaxiga för att vara 30+ med fet ölamage o ett misslyckad liv * lfx Citera
illi Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Pengar har olika relativt värde för olika personer, så om nu €100 känns som mycket pengar för att spela på AA borde du ju inte sitta vid bordet med €100. Om €10 känns lämpligt att spela på AA borde du sitta med €10. Så det allra första rådet var ju det bästa. Du spelar på för hög nivå. Och det har ju inget med skicklighet att göra, utan om ekonomi. Det är ju inte nån som inte fattar att AA är den bästa handen man kan ha, det är ju inte så avancerat. Men alla har ju en gräns för hur mycket dom skulle satsa på en hand. Men om du kan spela $100 HU mot anyone anytime kan ju knappast €100 vara hela din BR...? Citera
trio Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 * PÅHOPP ÄR FÖRBJUDET OCH KOMMER DÄRFÖR CENSURERAS * - lfx Citera
asken Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Eller så kan han inte spela HU mot anyone, anytime utan försöker bara leka skitgrym för att han vann när klass 7C körde pokerturnering? Citera
wolf Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag är 18 år, har en liten rulle och 100e skulle svida något fördjävligt att förlora, men jag skulle ändå trycka 200 fall av 100 Citera
Nidson Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Till alla som svarat på denna tråd: Smile, you're on candid camera!! Citera
Rockpile Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Lugna dig trio! Jag är 50+ och har förmodligen fan så mycket bättre ekonomi än du? Vad jag råder dig till är att spela på en limit där du känner dig bekväm! Poker ska va roligt! Du verkar ju ha ångest inför ett fullkomligt självklart all-in där du borde vara helt euforisk! Din tid kommer - don't push it! Citera
Recommended Posts