Gå till innehåll

NL - Ska jag folda AA pre-flop?


trio

Recommended Posts

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Även om det är lite troll-varning på Trio, så är det väl antagligen så att ni har en gräns för hur mycket ni skulle kunna syna med även ni? Jag skulle lätt syna med 100 Euro, och jag skulle synat 1000 Euro (vilket skulle vara klart kännbart för mig att torska, men ändå överkomligt), men var skulle er gräns ligga?

 

Jag gjorde en poll om detta för skojs:

 

http://www.pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=7422

 

Mot endast en spelare så skulle jag syna in för hela min bankrulle utan tvivel. De pengar jag spelar poker för är avsatta för just poker och ett bättre vad än som sämst 1 mot 4 är svårt att hitta. Dock skulle jag aldrig riskera något utöver det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för det finns ju bara wannabe pros härinne ju...

 

 

tkr inte du ska börja tjura bara för att du får lite kritik av att du inte borde laggt dig, tkr heller inte du borde va så otrevlig när du skriver i ett forum å ska få svar... det är som å fråga nån om personen vill ha godis å om han säger ja då säger du "ja men köp det då ungjävel" :pp

 

å sen att du la AA tkr inte jag var så dåligt i å med att du kanske inte räknade med att nån går all-in på 100euro ... men å andra sidan vare ändå dumt å lägga dig men jag förstår varför du gjorde det ivf

 

å sen så säger folk att dom aldrig skulle lägga sig på A A ... inte ens om et var 10pers bordet å du sitter i sista position å alla har kört all-in ..skulle du va med ändå då? bara en undran, jag skulle foldat men inte säker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å sen så säger folk att dom aldrig skulle lägga sig på A A ... inte ens om et var 10pers bordet å du sitter i sista position å alla har kört all-in ..skulle du va med ändå då?

 

Japp, tuta å kör.

Detta är väl lite av en smakfråga? Ingen tvekan om att det är ett move du i längden tjänar på, men samtidigt lär svängningarna bli gigantiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lfx , nog du som är dum, jag spelar med 0.025/0.5 och 100euro är mer för mig (17år) än va 100euro är för dig, så jag fattar inte ens varför jag posta här, för det finns ju bara wannabe pros härinne ju..

 

Men om du nu har så lite pengar så varför inte spela på lägre limits?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

å sen så säger folk att dom aldrig skulle lägga sig på A A ... inte ens om et var 10pers bordet å du sitter i sista position å alla har kört all-in ..skulle du va med ändå då? bara en undran, jag skulle foldat men inte säker

 

I cashgame: All in alla dar i veckan. I en SNG foldar jag och plokar hem en säker andraplats

 

Synd att tråden spårade ur. Finns väl ingen pokerspelare som skulle kasta AA h2h i ett cashgame om man får trycka all in pre-flop. Turneringar är helt andra saker, där kan man ju faktiskt kasta AA (ex om du sitter med 1 chip på button i WSOP på bubblan ;) )

 

 

lfx , nog du som är dum, jag spelar med 0.025/0.5 och 100euro är mer för mig (17år) än va 100euro är för dig

 

Om man är 17 år har jag för mig att man inte ens får spela poker på nätet om pengar... Så då kan man väl folda AA och plocka ut pengarna illa kvickt innan kontot blir låst! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trio, alla som svarat har ju helt rätt, som någon tidigare sa >svara inte med barnsliga inlägg<. Lär dig acceptera att du alltid är favorit med AA, det är den bästa handen du kan dra preflop.

 

Du skall bli lycklig när någon går allin mot dig. Visst de kanske lyckas dra ut dig, men du spelade hur som helst handen rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det är lite troll-varning på Trio, så är det väl antagligen så att ni har en gräns för hur mycket ni skulle kunna syna med även ni?

 

Mot endast en spelare så skulle jag syna in för hela min bankrulle utan tvivel. De pengar jag spelar poker för är avsatta för just poker och ett bättre vad än som sämst 1 mot 4 är svårt att hitta. Dock skulle jag aldrig riskera något utöver det.

 

Då har jag en följdfråga. Hur många gånger skulle du göra detta? Låt oss säga att jag ger dig 4 mot 1 på hela din bankrulle en gång om dagen fr.o.m. nu. Hur länge vill du vara med?

 

(Vad jag vill visa med detta är förstås att precis som misak säger så har alla i realiteten en gräns, som bl.a. beror på hur stor ens bankrulle är i förhållande till hur snabbt man kan bygga upp en ny)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger du AA i det här läget så

1) Är du dum, du har den bästa handen som går att ha i det här läget och du är favorit mot alla andra händer.

2) Spelar du på tok för hög nivå. Du ska inte spela Big Bet poker om du inte har mer än 1 inköp i rullen

 

lfx , nog du som är dum, jag spelar med 0.025/0.5 och 100euro är mer för mig (17år) än va 100euro är för dig, så jag fattar inte ens varför jag posta här, för det finns ju bara wannabe pros härinne ju..

 

Ditt svar visar ju på att han har rätt? Om 100€ är för mycket att förlora, då ska du läsa punkt 2 han skriver. Spela inte över din nivå!

 

Att kasta AA i ett cashgame är faktiskt idioti. Visst, du förlorar 20% av gångerna. Men 80% vinner du. Bättre lott än så kan du inte köpa någonstans! 4 gånger av 5 så får du DUBBELT tillbaka. Tvekar du så bör du läsa och begrunda lfxs inlägg. Många gånger dessutom.

 

Verkar som om allt för många har hittat en länk på lunarstorm och tycker att poker verkar skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag en följdfråga. Hur många gånger skulle du göra detta? Låt oss säga att jag ger dig 4 mot 1 på hela din bankrulle en gång om dagen fr.o.m. nu. Hur länge vill du vara med?

 

(Vad jag vill visa med detta är förstås att precis som misak säger så har alla i realiteten en gräns, som bl.a. beror på hur stor ens bankrulle är i förhållande till hur snabbt man kan bygga upp en ny)

 

Dock väldigt relevant! Även om man får 4 ggr pengarna... så kommer man förr eller senare att torska. Bettar man då ALLTID hela sin BR, så kommer man oundvikligen att gå gul om man fortsätter att spela. Därför måste man sluta någonstans.

 

Men nu fungerar det inte så. Man väljer en nivå där man har råd att spela! Därför uppstår aldrig det dilemmat! Att spela med 100€ när du bara har 100€ är självmord!

 

Fick jag däremot erbjudandet om 4 mot 1 för evigt... men bara spelade med en tiondel av min BR varje gång, då gör jag det för evigt. Visst, jag kan fortfarande gula, men nu känns det inte fullt lika troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick jag däremot erbjudandet om 4 mot 1 för evigt... men bara spelade med en tiondel av min BR varje gång, då gör jag det för evigt. Visst, jag kan fortfarande gula, men nu känns det inte fullt lika troligt.

Nja, i teorin kan du inte gula.

 

Verkar som om allt för många har hittat en länk på lunarstorm och tycker att poker verkar skoj.

Allt för få menar du. Allt för få...

 

sitter man i final bordet på en stor poker tunering och har big blind och alla andra går all in ska man lägga sig med aa och ta pengarna på en bra plats=)

Det beror på hur stor stack du har, hur stor stack motståndarna har samt hur prisstegringen ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så tycker jag det verkar dumt att ha hela sin br framför sig i ett cashgame, bland annat för att dessa situationer kan uppstå sen också för att man kan förlora väldigt mycket om man t.ex. börjar tilta.

Sen så kan jag i viss mån förstå att han inte vill satsa alla sina pengar på en hand även om det är AA. Men som sagt hade han inte haft hela sib BR framför sig så hade det varit ett givet All-in läge.

 

 

Jag hade troligen lagt mig och gått ner en nivå (eller så många som krävs för att man ska känna sig bekväm vi insatserna och inte tvingas ha hela sin BR framför sig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför alla är så säkra på att all-in är rätt drag i den här situationen. Det innebär ju att man tar en 20% chans att förlora hela sin bankrulle, så det beror ju helt på vad det skulle innebära för en. De flesta verkar räkna som att det finns 20% chans att man förlorar 100€ och 80% chans att man vinner 100€, men kan det stämma?

 

Som jag ser det finns det en 20% chans att man förlorar 100€ + alla framtida inkomster som dessa 100€ kan generera, fram till nästa gång man kan fylla på rullen. Har man löning om en vecka så är det inte så mycket, men för en duktig spelare med poker som enda inkomst så kan det ju bli hur mycket som helst. Är det mer än 400€ så är det väl korrekt att slänga AA.

 

Man kan väl också se det som att det är inkorrekt att spela vid bordet överhuvudtaget (oavsett hålkort), så att slänga AA och sätta sig vid ett lägre bord innebär att man reparerar misstaget med minimal risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter man vid bordet med hela rullen betyder de ju att man vill gambla med den... och bättre odds än AA pre kommer du förmodligen inte få att få in degen med under en sittning, längre än så behöver man knappast tänka.

 

Precis, om man sätter sig på alldeles för höga nivåer är det för att gambla/vinna snabba pengar. Om man inte bestämt sig för att vänta in str8 flushen för att vara helt säker, men vid det laget är dina 100e borta ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick jag däremot erbjudandet om 4 mot 1 för evigt... men bara spelade med en tiondel av min BR varje gång, då gör jag det för evigt. Visst, jag kan fortfarande gula, men nu känns det inte fullt lika troligt.

Nja, i teorin kan du inte gula.

 

Men visst finns det en teoretisk chans att gula i ovanstående scenario? Säkert försumbar men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...