Gå till innehåll

NL - Ska jag folda AA pre-flop?


trio

Recommended Posts

eh?

 

Det var väl en konstig tråd tycker jag.

 

Du spelar på en sån nivå att du borde veta att det inte finns bättre händer än AA i Holdem ?

 

löjligt, klart du ska skicka in dina pengar preraise, all in eller whatever.

 

Skulle inte lägga en AA för $10000000 pre.

 

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om jag hade AA och fick chansen att gå all in med hela min br mot nån dåre så vet jag fan.. Det känns som att det är negativt EV. Torskar jag måste jag råna sjuelva för att få in nytt startkapital och då riskerar jag sitta i finkan ett par år. På finkan har man inte internet så det blir ju sjukt dålig EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med "alla" andra om att du alltid ska gå all in med AA i cashgames. En situation där du kan förlora hela din bankroll ska inte kunna inträffa, då du isåfall redan har gjort ett stort fel genom att sätta dig vid det bordet.

 

Dock vill jag minnas att det finns fall då man har negativ EV med AA preflop. Det är visserligen ett extremfall som man aldrig ska ta med i beräkningen, men bara för att besserwissra mig: :P

 

Om du VET att killen bredvid dig också har AA (har hänt mig tidigare, jag och en annan med AA förlorade mot KK) kan en situation uppstå där du i princip inte kan vinna.

 

T ex om alla 10 vid bordet sitter med PP och du och en annan har AA. De andra har KK-66. I detta fall måste det i princip dyka upp nåt i stil med 22234 för att du ska DELA potten.

 

Så nästa gång detta läge uppstår vet du vad du ska göra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paradoxen med haren och sköldpadda i originalform går ut på att när haren hinner fram till sköldpaddans försprång så har sködlpaddan hunnit en bit, när haren hinner fram dit så har sköldpaddan hunnit en bit till, när haren kommer dit har sköldpaddan rört på sig ytterligare en bit... om man följer historien in i oändligheten kommer haren komma sköldpaddan oändligt nära, men aldrig förbi denne. Därför kan ju inte haren vinna loppet... eller?

 

Det är korrekt, det är samma sak med pilen som aldrig träffar sin tavla.

Rent matematiskt kan man beskriva det som att den först åker 50% av vägen till tavlan sen 50% av det sen 50% av det osv osv os vosv i evinnerligheten så det stämmer, rent filosofiskt och matematiskt.

 

Iallfall, tillbaka till tomten... Jag kan kanske förstå att man lägger AA om man som sagt bara har 1 buy in, men samtidigt så vet jag ingen som skulle folda. jag skulle aldrig folda en sån all in. en all in för mig är bara AA KK och om det är jag som går all in (inte synar nån annans all in) så kan ja gå all in me AK.

 

Vad jag inte förstår är att om det nu var en hypotetisk fråga (inte teoretisk :P) så varför blir han så sur?? det tycker jag är roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paradoxen med haren och sköldpadda i originalform går ut på att när haren hinner fram till sköldpaddans försprång så har sködlpaddan hunnit en bit, när haren hinner fram dit så har sköldpaddan hunnit en bit till, när haren kommer dit har sköldpaddan rört på sig ytterligare en bit... om man följer historien in i oändligheten kommer haren komma sköldpaddan oändligt nära, men aldrig förbi denne. Därför kan ju inte haren vinna loppet... eller?

 

Det är korrekt, det är samma sak med pilen som aldrig träffar sin tavla.

Rent matematiskt kan man beskriva det som att den först åker 50% av vägen till tavlan sen 50% av det sen 50% av det osv osv os vosv i evinnerligheten så det stämmer, rent filosofiskt och matematiskt.

 

Det stämmer inte alls matematiskt!

Du summerar bara serien av termer från början till oändligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att jag sett, tror de va wpt, där ett av de stora namnen slänger AA pre flop när han blir höjd av en okänd spelare med orden, jag vill inte bli utdragen av ditt låga par. Kan ha fel men tror det stämmer. . Det var i början av turran och han satte den andre spelaren på pockets å la därför sina AA pre flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm visst ni tror jag suger, HU 100$ @ expekt any time.. messa mig på min mail

 

haha, du postar ett inlägg och frågar vad folk tycker om att lägga AA preflop i cashgame och du får en hel massa vettiga svar och svarar med detta, pinsamt....

 

Nästan så man inte bara tror att du suger nu, men jaja, keep folding AA och försök vänta på en bättre hand eller ett bättre läge att få en raise på 100$ när du sitter med den bästa starthanden i poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...