Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Det var så jag resonerade också. Måste vara en svårare läggning mot en miniraise om han har en bra hand. Det enda du tjänar på genom att bara syna är att han antingen bluffar igen, eller lyckas träffa top pair eller liknande, och inget av det känns troligt.

Vad sägs om linjen minihöjning, checka turn och stacka han river?

• Svars 338
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Dagens spel

Lirat en del idag trots allt. Började med en session vid 2-tiden som gick ganska segt. Slutade till slut +250 iaf utan att ha fått några jätte händer.

Körde sen en väldigt kort session där jag lyckades plussa 150 på kanske 100 händer. Bland annat efter att ha floppat stege mot en hybris-snubbe.

Kvällssessionen började vid 21.00 och jisses. Inte mkt som gått fel. Har fått bra action-händer hela tiden och de gånger jag behövt ha tur har jag haft det. Torskade bara en större pott där jag överspelade en bordstriss. Inte speciellt nöjd med det. +1100 för sessionen iaf. Just nu +$1500 för dagen. Ska nog spela mer.

Dagens händer

Hand 1: Fi är en tight regular på nivån. Inga övriga reads direkt men han är helt okej.

Hero $330 @ CO

Fi $250 @ Button

Hero is dealt :Ah::Ag:

2 folds

Hero raises to 8

Button calls 8

2 folds

FLOP :5h::7b::6h: (pot 19, 2 players)

Hero bets 15

button raises to 30

Hero calls 30

Inte helt väntat att han miniraisar här. Omslag igen känns sådär, vill inte ha en push i ansiktet här. Har ändå Ah så färgdraget oroar inte lika mycket som annars.

TURN :9g: (pot 79, 2 players)

Hero check

button check

RIVER :As: (pot 79, 2 players)

Hero ??

Vad göra?

Hand 2: Fi är en havlfisk på nivån. Nickar Stecocosta för dom som kan iPoker. Han sätter sig alltid short och miniraisar _massor_ pre. Post spelar han inte tom men kan lätt överskatta händer. Bubbla eller dubbla spelare alltså.

Hero $200 @ button

Fi $180 @ utg+1

Hero is dealt :Ah::Kg:

utg folds

utg+1 raises to 4

co folds

Hero raises to 14

2 folds

utg+1 calls 10

FLOP :Tg::Tb::4s: (pot 31, 2 players)

utg+1 checks

Hero bets 26

utg+1 calls 26

TURN :As: (pot 83, 2 players)

utg+1 checks

Hero ??

CBar i vanlig ordning. Han synar men jag träffar en bra turn. Vad gör vi nu då?

Postad

Hand 1. Tycker denna hand är mycket svår. Tror jag check-synar denna men är inte säker.

Hand 2. Här checkar jag bakom dels för att plocka upp bluffvärde på river samt hålla ner potten om han skulle ha träffat tian.

Postad
Hand 1: Beta runt halvpott och folda för raise.

Syna raise säger jag, känns som ett underligt spel att checka turn med stege.

Hand 2: Checka bakom ibland beta ibland.

Håller med, måste balansera lite för när vi vill betta skräp.

Postad

Angående hand 2 så tänker många ofta automatiskt "checka bakom" när man träffar esset. Men vad gör man när man inte har esset då utan typ KQ....betar? Känns som man läcker sjukt mkt info om man inte mixar där.

Nu klantade jag mig iofs lite och fastnade i potten, han hade TT så jag va ju minst sagt slagen.

Angående AA handen så borde jag kanske spelat den som ebis och kissemissen förutspråkat. Ett litet värdebet. Problemet är väl lite att om fi är trixig expert borde han kunna hitta omslaget där då jag i princip inte _kan_ ha 8an och han har koll på att jag inte kommer gilla att syna.

Om man checkar borde han däremot bluffa i princip varje gång om han inte har något SD värde. Jag checkade iaf och han checkade så klart bakom eftersom han hade utmärkt värde i sin QQ. Surt sa räven.

Spelat en timme till ungefär och flytet har fortsatt. Träffat bra och fått betalt. Några fi's tiltade rejält på min ständiga förmåga att visa upp bra händer.

Vet inte om d blir mer spel. Ska kolla csi och sen låta min vovve som jag tillfälligt passar få en kvällsrunda. Efter det får vi se.

Dagsresultat: +$1951

Postad
Angående hand 2 så tänker många ofta automatiskt "checka bakom" när man träffar esset. Men vad gör man när man inte har esset då utan typ KQ....betar? Känns som man läcker sjukt mkt info om man inte mixar där.

Nu klantade jag mig iofs lite och fastnade i potten, han hade TT så jag va ju minst sagt slagen.

Håller med, tror det är väldigt viktigt att mixa upp här precis som du säger. Framför allt kanske på lite högre nivåer/mot bättre motstånd som kan notera det.

Angående AA handen så borde jag kanske spelat den som ebis och kissemissen förutspråkat. Ett litet värdebet. Problemet är väl lite att om fi är trixig expert borde han kunna hitta omslaget där då jag i princip inte _kan_ ha 8an och han har koll på att jag inte kommer gilla att syna.

Men frågan är ju hur ofta Fi checkar igenom en åtta på turn när du kan sitta på hjärterdraget? Jag tror inte det är så vanligt. Lägg till att det är en bra bluff-spot för honom på river om vi bettar så tror jag att vi ska syna ett omslag mot en Fi som vi tror/vet är kapabel att bluffa där.

Dagsresultat:+$1951

Nästan tio inköp? Imponerande!

Postad
Dagsresultat: +$1951

Jesus. Jag har aldrig dragit in mer än 5 inköp på en dag, tror jag. Fint där! Grattis. Själv låg jag plus $400 idag men fortsatte dumt nog att spela efter jag tittat på kvällsnyheterna och torskade genast allt. Byggde tillbaks lite i alla fall.

Postad

Stabilt spel så långt idag. Inte lika många träffar som igår men ändå helt okej. Fick ett inköp gratis när en snubbe bluffade stort då jag floppat kåk. Förlorade å andra sidan ett när jag hamnade djupt med ett supperstegdrag i en trevägspott. Fi hittade lite av en hjältesyn med tvåparet. Fanns möjligheter till färdig stege och givetvis set.

Dagsresultat: +$474

Postad

BAAAH. Hade en grymt fin andra session på gång men torskade 400+ på slutet. Hade fan varit 1900+ idag också annars. Sista 15 min torska jag:

AK v KQ all in pre (200 pot)

AJc v KK all in på KdQdTd (400+ pot)

AK v KQ all in på turn Q efter att ha comittat på K hög flopp (~350 pott)

Så, nog med badbeat-historier för denna veckan.

Är ändå +$1067 för dan. Det är väl okej. Ska käka lite sen blire mer spel.

Postad
hur i herrans namn kan du rå plussa varje dag? vad är hemligheten?

Största hemligheten är väl att han måste spenderat relativt mycket tid vid pokerbordet under sin tid i skolan.

Man stavar väl inte "skjuter">skuver? eller?

gg..

Postad

Jag bara skjuver in liksom :D

Ne men jag vet inte, svår fråga. Jag är mkt bättre än 95% av de jag spelar mot och har hjälpligt kortflyt. Svårare är det väl inte.

Postad

Grindade ihop några dollar till och slutade dagen +$1298. Imorgon blir det nog inte riktigt lika mycket spel, har lite annat att fixa bland annat inför resan. Ser framemot att få lite kläder från stayhard imorrn också.

Postad

Grattis alla ni som väntat. cOP är back :-)

Bara lirat 45 minuter innan träningen och det var hyfsat frånlut på riggen.

AA v Q5o all in pre....icke. -$421

Sluta back för dagen finns inte. Får grinda hela natten om så krävs. Träning nu.

Postad

Sluta back för dagen finns inte. Får grinda hela natten om så krävs. Träning nu.

Vänta nu..... ..du, cOP(!), förlorade en pott?

Håll er inomhus idag allihopa, idag kan vad som helst hända.

Postad

jag skulle vart tyst :roll: ledsen:-(

Postad

Hann spela en stund senare igår. Gick dock segt men lyckades till slut grinda fram ett pytte plus för sessionen. Slutade gårdagen -$408.

Gått lite bättre idag. Dock haft sjuka utdragningar idag med typ:

AQs på 8s7sQx torskar all in mot 79o :lol:

Flytet kom mot slutet av sessionen. Framförallt i en stor pott där jag som tur va inte kunde släppa AA på en farlig bräda. Fi hade QQ så det blev en hyfsad vinst.

Dagsresultat så långt: +$556

En hand

Dåligt med bord på iPoker så jag öppnar ett och sätter mig där själv. Efter en stund sitter en snubbe jag aldrig sett in. Han sätter sig med $152.20 vad vi nu kan få ut av det. Detta är första handen.

Hero $200 @ SB/Button

Fi $152.20 @ BB

Hero is dealt :7s::8h:

Hero calls 1

Fi raise to 4

Hero calls 2

Är inte bra HU så brukar spela extremt försiktigt tills en tredje spelare sätter sig (brukar bara ta nån minut).

FLOP :6g::9s::Jb: (pot 8)

Hero check

Fi bet 4

Hero call 4

Floppar öppet stegdrag. Fortsätter dock den försiktiga linjen

TURN :5h: (pot 16)

Hero check

Fi bet 4

Hero call 4

RIVER :Tg: (pot 24)

Hero check

Fi bets all in 142.20

Hero ???

Vafan blev det nu?! :shock: Här har jag praktiserat mitt eminenta slowplay och så pushar han plötsligt. Jättefold? (H)Jä(l)ttesyn? Jag är lite kluven

Ska ta en promenad med hunden nu. TJO!

Postad

Dagens sämsta spel?

Söt hand. Har inte sett fi som någon dålig spelare tidigare.

Fi @ Button $200

Hero @ BB $250

Hero is dealt :As::Ts:

3 folds

Button raises to 8

SB folds

Hero reraises to 26

Button calls 18

FLOP :Ab::3b::Tb: (pot 53, 2 players)

Hero bets 44

Button calls 44

TURN :7s: (pot 141, 2 players)

Hero bets 130

Button calls all in 130

RIVER :4b: (pot 401, 2 players)

Hero shows :As::Ts:

Button shows :7h::Tg:

Hero wins $401 from the main pot

Postad
Hann spela en stund senare igår. Gick dock segt men lyckades till slut grinda fram ett pytte plus för sessionen. Slutade gårdagen -$408.

Gått lite bättre idag. Dock haft sjuka utdragningar idag med typ:

AQs på 8s7sQx torskar all in mot 79o :lol:

Flytet kom mot slutet av sessionen. Framförallt i en stor pott där jag som tur va inte kunde släppa AA på en farlig bräda. Fi hade QQ så det blev en hyfsad vinst.

Dagsresultat så långt: +$556

En hand

Dåligt med bord på iPoker så jag öppnar ett och sätter mig där själv. Efter en stund sitter en snubbe jag aldrig sett in. Han sätter sig med $152.20 vad vi nu kan få ut av det. Detta är första handen.

Hero $200 @ SB/Button

Fi $152.20 @ BB

Hero is dealt :7s::8h:

Hero calls 1

Fi raise to 4

Hero calls 2

Är inte bra HU så brukar spela extremt försiktigt tills en tredje spelare sätter sig (brukar bara ta nån minut).

FLOP :6g::9s::Jb: (pot 8)

Hero check

Fi bet 4

Hero call 4

Floppar öppet stegdrag. Fortsätter dock den försiktiga linjen

TURN :5h: (pot 16)

Hero check

Fi bet 4

Hero call 4

RIVER :Tg: (pot 24)

Hero check

Fi bets all in 142.20

Hero ???

Vafan blev det nu?! :shock: Här har jag praktiserat mitt eminenta slowplay och så pushar han plötsligt. Jättefold? (H)Jä(l)ttesyn? Jag är lite kluven

Ska ta en promenad med hunden nu. TJO!

förstår iofs inte ditt spel på någon av gatorna men att lägga en stege på den här brädan hu finns inte på kartan, särskilt inte på NL 200...

så här hade jag spelat handen fwiw:

pre: raise

flop: bet

turn: bet

river: all-in