Gå till innehåll

cOP - två tusen och sju


cOP

Recommended Posts

Ah, äntligen nytt år. Tänkte köra dagbok igen mycket för att kunna gå tillbaka och se hur jag spelat och mått under året.

 

Kan väl börja med att sammanfatta ett ganska slött 2006 där jag inte gjorde mer än vad jag behövde på några plan. Tror iaf jag spelade in nånstans mellan $30k-35k. Helt okej med tanke på hur lite jag hade när året började. Ganska bisarrt att jag redan då använde pokern som i princip enda inkomstkälla. Glad att jag samlat på mig lite mer och är förbi det stadiet iaf.

 

Nog om forna tider. Åker till Thailand i början på mars. Stannar minst två månader iaf. Vet inte hur mycket jag kommer hinna spela där nere då kompisarna inte är helt ointresserade, men knappast galna, i poker.

 

Här kommer lite delmål för 2007:

 

Delmål 1: Spela in 500.000 SEK

Om någon annan som för närvarande spelar NL200 hyfsat överrullad vill sätta upp en liten utmaning kan ni väl skrika till. Inte intresserad av vadslagning, men alltid kul att ha någon att "tävla" med.

 

Delmål 2: BR $20k efter uttag till Thailands-resan.

Uttagen inkluderar en bärbar för runt 13-14k.

 

Delmål 3: Etablera på 2/4

Borde inte ta extremt lång tid. Väntar nog till efter Thailand dock.

 

Jaja det kommer komma fler delmål. Orkar inte skriva mer just nu bara.

 

500k utmaningen

Regler:

Först till 500k totalt vinner. MTT, CG, SnG, spela vad du vill. Alla inspelade pengar(även RB och bonusar) från och med 1/1 2007 räknas. Allt räknas i, för dagen gällande, dollarkurs på poker.se. Spelar ingen roll om dollarkursen faller dan efter, har man nått 500k så har man.

 

Deltagare (så långt):

Edison (ska eventuellt starta dagbok inom kort)

Kissemissen - http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=25708

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 338
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev lite grind innan sängen iaf. Va ganska dålig action på båda siterna så sitter på 3 primabord och 3cdpokerbord. Hyfsad början, vilket jag sällan brukar ha. Ibland känns d som jag måste torska ett inköp innan jag vaknar till. Återkommer med resultat och eventuellt nån hand.

 

Sitter nog inte så länge. Till 1 eller nått tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen i dagboken för året. Fiskar rätt rejält pre men hoppas på payday. Location är en tight svensk grinder, vi har spelat mkt tidigare så han har nog bra koll på mig med. Bluffar inte särskilt ofta så har en ganska solid image. Vi har inte spelat några betydande händermot varandra så långt på detta bordet.

Tillbaka till handen, får en väldig move-vänlig flopp och tar chansen.

 

** Zen Art [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- cOPstER sitting in seat 1 with $225.50 [Dealer]

- Location sitting in seat 2 with $383.57

- chevy5777 sitting in seat 3 with $63.45

- lavveboy sitting in seat 4 with $216.85

- Mr-T sitting in seat 5 with $231.05

- juttis sitting in seat 6 with $228.85

 

Location posted the small blind - $1.00

chevy5777 posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to cOPstER: 3 of Clubs, 3 of Hearts

lavveboy called - $2.00

Mr-T folded

juttis folded

cOPstER called - $2.00

Location raised - $10.00

chevy5777 called - $10.00

lavveboy called - $10.00

cOPstER called - $10.00

 

** Dealing the flop: 4 of Diamonds, 2 of Clubs, 7 of Hearts

Location bet - $22.00

chevy5777 folded

lavveboy folded

cOPstER called - $22.00

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

Location checked

cOPstER bet - $42.00

Location called - $42.00

 

** Dealing the river: 8 of Diamonds

Location checked

cOPstER bet - $100.00

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen i dagboken för året. Fiskar rätt rejält pre men hoppas på payday. Location är en tight svensk grinder, vi har spelat mkt tidigare så han har nog bra koll på mig med. Bluffar inte särskilt ofta så har en ganska solid image. Vi har inte spelat några betydande händermot varandra så långt på detta bordet.

Tillbaka till handen, får en väldig move-vänlig flopp och tar chansen.

 

** Zen Art [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- cOPstER sitting in seat 1 with $225.50 [Dealer]

- Location sitting in seat 2 with $383.57

- chevy5777 sitting in seat 3 with $63.45

- lavveboy sitting in seat 4 with $216.85

- Mr-T sitting in seat 5 with $231.05

- juttis sitting in seat 6 with $228.85

 

Location posted the small blind - $1.00

chevy5777 posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to cOPstER: 3 of Clubs, 3 of Hearts

lavveboy called - $2.00

Mr-T folded

juttis folded

cOPstER called - $2.00

Location raised - $10.00

chevy5777 called - $10.00

lavveboy called - $10.00

cOPstER called - $10.00

 

** Dealing the flop: 4 of Diamonds, 2 of Clubs, 7 of Hearts

Location bet - $22.00

chevy5777 folded

lavveboy folded

cOPstER called - $22.00

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

Location checked

cOPstER bet - $42.00

Location called - $42.00

 

** Dealing the river: 8 of Diamonds

Location checked

cOPstER bet - $100.00

Bra eller anus?

 

Vad försöker du få honom att lägga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer som du inte redan slår foldar han här egentligen? Checkar han en AJ/KJ turn där? känns som att xJ måste läggas från han iaf. Känns mest som AK AQ någonting...

 

Känns som han borde checka en knekt på turn efter actionen pre och på flopp? Väldigt kallt för han att beta med AJ/KJ där och få en push i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul hand på CD nyss. Synar en miniraise som tredje spelare i BB med T5d.

Flopp 5TQ. Betar ut 12, han som raisade pre raisar till 24 och shortstacken som synat ställer för 50. Jag pushar och preflop agg synar för totalt 130.

Pre agg har AJ...

Short har 8T.

Short vinner huvudpotten med runner runner stege. Jag plussar typ 30 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte mer nu. Ska käka lite. Bra session iaf. Tog en stor pott på CD med AA på K-hög bräda. En svensk som jag bara sett de senaste dagarna och krossat alla gånger vi spelat pushade med KQ. Vet inte vad han hoppades på. Nåja +120 på prima och 545 på CD.

Totalt +665

Året kunde inte börjat mycket bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska spela upp 33 pre där själv.

 

Handen i säg vill jag inte säga mycket om eftersom jag är lite trött i skalen nu, men hans linje känns som händer av typen 88-TT QQ-AA KJ/AJ och utav dem händerna lägger han väl det mesta utom QQ-AA? Din linje känns rätt stark, finns ju inte några mängder drag du kan sitta på direkt utan en hand av den typen du har eller något som slår ett par är väl vad jag skulle sätta dig på.

 

8:an på river är ju ett riktigt bra kort för dig då 56 träffar stegen samt att r-r-färgen hittar dit vilken kan skräma honom lite. Lite tråkigt om han själv sitter på ruter och fiskar vidare efter turn dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm jag kände ungefär som dig Gyre. Han måste folda det mesta och foldade gjorde han också. Ingen aning om vad han hade.

 

Spelade en kort session nu. En timme på CD typ. Gick upp och ner men slutade -$40 ungefär. Framförallt på grund av ett grymt dåligt spel med öppet staight flush drag på turn. Fick in degen där när en fisk klonkat kåken på just det kortet. Spelade ganska dåligt överlag. Ska käka lite nu sen får vi se om jag hinner lira nått innan träningen.

 

Har för övrigt fått in visst intresse för 500k utmaningen. Postar mer om det i första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite längre session på CD nu. Spelade ganska bra och är nu +$416 för dan. Hade inget direkt kortflyt i stort men hade iaf tur i en nyckelhand. Lite störande att jag inte kan få ut vettiga HH's från CD. Får fixa PT helt enkelt. När jag skulle betala det med visa kort senast så tillkom det helt plötsligt någon avgift på sista bekräftningssidan. Någon som vet vad det är?

 

Nyckelhand

HERO ~$240

BB ~$230

 

Hero is dealt :Ad::Ks:

 

Hero calls 2

Limpar utg med AK. Gillar att göra detta spelet ibland för att låta någon annan slå upp. Om man sedan erbjuds syna sig HU är man ofta uppe mot en dominerad hand. Nåja kanske inte världens bästa spel, men ganska kul att trixa med.

2 folds

Button calls

1 fold

BB raise 2

Hans nobrainer raise sabbar på nått sätt mina lömska planer så jag går istället över till "representera monster"-mode.

Hero calls 2 and raises 12

Button folds

BB calls 12

 

FLOP :3s::3h::6c: (pot 34)

BB bets 15

Känns som han vill ta reda på om jag verkligen har AA/KK så jag berättar för honom.

Hero calls 15 and raise 30

BB calls 30

 

TURN :8d: (pot 124)

BB checks

Nu är jag rejält trött på honom och vill visa att det är dags att folda.

Hero bets 100

BB calls

 

RIVER :Kd: (pot 324)

BB checks

Hero bets all-in

BB calls all-in

 

BB shows :Qs::Qh:

 

Final pot ~460

 

Såja, hade dig hela vägen sopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ytterligare 1½-2timmar nu inatt. Gick stabilt uppåt redan från början utan att jag fångade några direkt händer. Som mest var jag nog upp ~300. Tappade lite på slutet då jag hade otur och spelade dåligt samtidigt, ingen bra kombination. Känns inte bra att sätta en sluttid på sessionen då jag ofta börjar spela sämre sista stunden eftersom jag bara väntar på att "få" sluta. Ska sluta sätta sånna tider istället :)

 

Plussade till slut 100 nu inatt och därmed $518 för dan. Tack och bock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite längre session på CD nu. Spelade ganska bra och är nu +$416 för dan. Hade inget direkt kortflyt i stort men hade iaf tur i en nyckelhand. Lite störande att jag inte kan få ut vettiga HH's från CD. Får fixa PT helt enkelt. När jag skulle betala det med visa kort senast så tillkom det helt plötsligt någon avgift på sista bekräftningssidan. Någon som vet vad det är?

 

Tippar på att det antingen är momsen (25 %) som läggs till, eller eventuell växlingsavgift från kronan till dollarn (brukar ligga nånstans 1-2 %).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte spelet i AK-handen. Preflopp kan man väl ha överseende med ibland även om jag inte är ett stort fan att limpa en sån här hand eftersom jag aldrig openlimpar något annat. Men har du andra händer du limpar utg (varför isf förstår jag inte) så går det väl att spela så här ur balanseringssynpunkt.

 

Floppen hade jag nog spelar lika dant givet pre men på turn är det dags att ge upp. För det första verkar Fi vara fisk när man kollar på hur han har spelat handen so far, och för det andra så var han inte villig att lägga floppen fast du sa att du hade monster (hade velat se en lite större höjning på floppen). Och att du borde ha ett monster är rätt uppenbart, din linje skriker ju styrka!

Så inför turn är vi uppe mot en fisk med en hand som han inte vill lägga trotts din monsterlinje, så jag ser ingen mening i att bluffa turn på ett kort som inte ändrar något (finns inget kort i leken jag skulle bluffa på här med din hand). Gillar alltså inte turnbettet alls här.

 

River är ju bara att tacka, klonka och ta emot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft ganska fullt upp idag med träning och lite ärenden på stan men hann ändå spela en del. Körde en session i eftermiddags som slutade ~+350. En session i mängden. Gick väldigt bra i början men mot slutet torskade jag några potter bland annat en överpar vs toppar. Thats life.

 

Ytterligare en session nu inatt, 1h40min ungefär. Började tungt med att jag inte träffade nått och dessutom tappade många CB. Va väl 250-300 back efter 1 timme ungefär och tänkte att jag skulle spela 30min till oavsett hur d gick. Sen vände det på det manéer det haft en tendens att göra på senaste tiden. Händerna kom och folk betalde av dem. Måste ju erkänna för mig själv och alla andra att det går riktigt bra nu.

Senaste två veckorna har gått som i trans. Får in degen som favorit och händerna står. Däremot ska jag passa mig för att ställa med drag. Inte haft något vidare flyt med dom spelen faktiskt.

 

Slutar dan +$768.

 

Ska åka till Malmö tors-sön för att hälsa på släkten. Vet inte hur mkt jag hinner spela men kommer iaf in här under dagarna.

 

Tänkte posta en draghand jag gärna vill se lite diskussion runt så länge :)

 

NL 1/2

 

Hero dealt :Ac::Qc: @ Button

 

UTG call 2

1 fold

CO call 2

Hero call 2 and raise 10

2 fold

UTG call 10

CO call 10

 

FLOPP :Jc::As::6c: pott (39)

Vi floppar alltså TP med näst-kicker och nötfärgdraget, tydligör det så vi slipper "vi-har-ju-inte-ens-tptk-det-e-tok-fold" postningar.

UTG check

CO check

Hero bet 29

UTG fold

CO call 29 and raise 50

 

CO är ingen maniac. Han har en hand här. Ponera att den som är grundast av oss har 100bb ($200). Ställer ni?

 

Om ja; hur stora stackar krävs för att vi bara ska syna?

 

Om nej; vilka kort spelar vi vidare med på turn (han lär ju ställa rakt ut 90% av fallen).

 

Om stackarna var så stora att vi bara skulle syna. Vilka kort spelar vi vidare på på turn beroende på hur stora stackarna faktiskt är.

 

Ser gärna att diskussion går mellan 100bb och 250bb stackar ungefär. Efter det känns det inte lika intressant då situationen inträffar för sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...