Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 338
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spelade 2timmar NL400 ungefär. Bara att inse att jag är en stor fisk på nivån även om jag hade en del otur med. Backade 3 inköp typ. Rätt tungt. Har väldigt svårt för att gå upp i nivå även sen tidigare. Tråkigt men sant :(

Postad
Svårt att se dig vara en stor fisk på nivån faktiskt. Folk påstår det ju knappt vara någon skillnad på nl200 och 400?

Oflyt..Bara att komma igen. Bra att du e uppe o testar iaf.

Skulle vilja påstå att skillnanden mellan NL100 och NL200 är större än NL200 -> NL400 på många siter.

Tror inte du kommer ha några problem med nivån om du ger det lite tid. Var noga med table selection innan du kommer in i det bara så fixar det sig ska du se.

Postad
Jag är verkligen inte bra HU och har bara dåliga erfarenheter av det. Spelar det enbart för att starta upp ett bord.

Gör samma sak ibland. Så jävla irri när det kommer någon überaggro snubbe (9 fall av 10) och gör såna där moves. Speciellt när man tiltar loss och synar deras nötter.

Ett tips är att bara sätta sig ned och när någon annan slår sig ned så bockar du för "Sitting out", och ber dem vänta på fler spelare. 8-)

Trist med förlusten. Det är nog inte nivån utan random rigg. Trist att det ofta händer när man går upp i nivå bara. Man är nog lite skrajare för pengarna och har en starkare känsla av att man ska vinna tillbaks.

Kämpa på!

Postad

Varit upptagen med annat i helgen. Ganska skönt med en pokerpaus med för den delen. Nu är vi iaf tillbaks.

Spelat 1½ timme kanske. Började sisådär, hamnade back direkt på lite cooler händer. Lyckades sedan missclicka bort 200 när jag betade 188 istället för 18 då fi floppat nöten. Var nära att suga ut med runner färg vilket så klart varit priceless men icke. Torskade samtidigt med AA där jag hade nötfärgdraget och var hastigt och mindre lustigt back 400. Jobbade upp sista halvtimmen och är plus för dagen iaf. Matpaus råder just nu...

Dagens första hand

Inte första för hela dagen men iaf första i dagboken. Bordet är 6handat med tre grinders (inräknat mig) som alla har rätt stora stackar och 3 fiskar som väl har 50-100. Fi spelar inte så ofta men de gånger jag sett honom har han hyggliga stackar. Vi har ingen egen history men han verkar vara en normal TAG grinder.

Fi @ CO $400

Hero @ SB $530

Hero is dealt :Ab::Qs:

2 folds

CO call 2

Button fold

Hero raise to 10

BB fold

CO call 8

FLOP :Qb::Qg::7b: (pot 22, 2 players)

Hero bet 18

CO raise to 42

Hero call 24

TURN :3b: (pot 106, 2 players)

Hero check

CO bet 90

Hero call 90

RIVER :8h: (pot 286, 2 players)

Hero check

Hur är linjen hittills och hur mkt kan vi syna på river? Han har 258 kvar.

Postad

Vad limp/synar han i CO? Har svårt att sätta honom på en hand efter det spelat pre, men jag gillar din linje på flopp och turn, finns ju ingen anledning att 3-betta floppen eller leda/CR turn enligt mig.

River blir dock lite klurigt eftersom vi inte riktigt vet hur vi ligger till. Hans stora turnbett känns spontant inte som en flush tycker jag, limpar han 77 i CO? Om inte tror jag att han väldigt ofta har en sämre Q än oss här, och då blir frågan hur vi får ut max värde från honom. Finns möjligheten att han checkar bakom QJ/QT-typen av händer på river? Isf måste vi ju leda ut river tycker jag, även fast vi inte kan lägga mot omslag.

Postad

Varit sjuk senaste dagarna och har dessutom gått otroligt dåligt på pokern. Dubbel badbeat. Är som jag lyckas få en bra hand mot en kanonhand hos fi hela tiden. Riktigt trist, vetifan vad jag ska göra.

Postad

Väldigt jobbig hand 1

Båda fi verkar vara grinders. Snubben på knappen kanske inte den skarpaste kniven i lådan. Annars inga reads.

Hero $320 @ CO

Fi $220 @ Button

Fi $270 @ BB

Hero is dealt :Ab::As:

2 folds

Hero raise to 8

Button calls 8

SB folds

BB calls 6

FLOP :2d::4d::Ks: (pot 25, 3 players)

BB check

Hero bet 18

Button raise to 36

BB call 36

Hero ??

Knappen miniraisar alltså och BB synar. Vad göra? Fortsätt gärna diskussionen till turn om ni vill spela den där.

Väldigt jobbig hand 2

Fi är en grinder som verkar ganska LAGig men duktig. Han är inte rädd för att få in stacken då och då. Sett han både vinna och förlora inköp senaste timmen.

Hero $280 @ Button

Fi $350 @ BB

Hero is dealt :Jh::Th:

3 folds

Hero raise to 8

SB folds

BB calls 6

FLOP :9b::Qb::4h: (pot 17, 2 players)

BB check

Hero bet 14

BB raise to 32

Hero calls 18

TURN :Ah: (pot 81, 2 players)

BB bet 78

Hero call 78

RIVER :Qh: (pot 237, 2 players)

BB bet all-in

Hero ??

Har cirkus 160 kvar. Antar att jag inte kan vika för det när jag väl jagat in flushen. Är synen på turn dålig? Stor bet men jag har ju ett monster drag. Kanske kan trycka turn men FEn borde vara väldigt låg?

Postad

Fi @ CO $200

Fi @ Button $200

Hero @ BB $200

Hero is dealt :Kb::5b:

2 folds

CO calls 2

Button calls 2

SB folds

Hero checks

FLOP :2b::3b::Ks: (pot 7, 3 players)

Hero bets 6

CO calls 6

Button raises to 18

Hero calls 12

CO calls 12

TURN :5g: (pot 61, 3 players)

Hero check

CO check

Button bets 32

Hero ??

Båda fi's är normalgrinders. Har ingen direkt read men ingen av dom e kass. Nu har vi plötsligt topp2 och drag till nästnöten. Hela handen känns konstig. Vad kan dom ha och vad gör vi?

Postad
Fi @ CO $200

Fi @ Button $200

Hero @ BB $200

Hero is dealt :Kb::5b:

2 folds

CO calls 2

Button calls 2

SB folds

Hero checks

FLOP :2b::3b::Ks: (pot 7, 3 players)

Hero bets 6

CO calls 6

Button raises to 18

Hero calls 12

CO calls 12

TURN :5g: (pot 61, 3 players)

Hero check

CO check

Button bets 32

Hero ??

Båda fi's är normalgrinders. Har ingen direkt read men ingen av dom e kass. Nu har vi plötsligt topp2 och drag till nästnöten. Hela handen känns konstig. Vad kan dom ha och vad gör vi?

CO har typ 45 eller :Ab:x. Button har nog 22-33. Hans turnbet är visserligen ganska svagt, han borde väl inse att någon av er sitter med draget, men han kanske vill få med er båda?

Jag vet inte hur jag gör här. Jag synar nog bara och tar det ganska lugnt om inte en 5a eller K kommer på river.

Edit: Jag ändrar mig nog om button. Hans turnbet är så svagt, det känns nästan som att han inte vill spela handen mycket längre. Tror han kan sitta på typ KT eller liknande.

Postad

Svåra händer, börjar med att kommentera den sista.

CO's spel skriker ju drag, så honom har vi slagen och han måste i princip ha nötfärgdraget för att ha några outs mot oss. Så honom behöver vi inte vara oroliga för, utan tvärtom, vi vill ha kvar honom i potten så han kan träffa en sämre färg på river.

Knappen känns lite lurigare. Känndes som om 22/33 inte var så otroliga när jag tittade över handen först, men bettar han inte mer på turn med ett set?

Nej, tror inte heller han har oss slagen. Svårt att sätta honom på en hand dock. 46:d: passar hans spela också.

Tror vi leder på turn rätt ofta här man tycker att en syn är bättre än att höja. Vi ger dom chansen att träffa en längre färg på river vilket givetvis är kanonbra för oss, sen ser jag inte så många sämre händer som vi får in degen emot på turn.

EDIT: Haha, Hap och jag sa visst nästan samma sak, såg inte hans inlägg förräns jag postade mitt.

Postad

Det e ju knappt man vill få in degen en sån här dag. Vet ju hur det kommer sluta.

Hero @ utg+1 $200

Fi @ Button $240

Hero is dealt :Ag::Kg:

utg folds

Hero raises to 8

co folds

button calls 8

sb folds

bb calls 6

FLOP :2g::Ks::4g: (pot 25, 2 players)

bb checks

hero bets 24

button raises to 96

bb folds

Hero raise to 192 and is all-in

button calls

TURN :7g: (pot 409, 2 players)

RIVER :3g: (pot 409, 2 players)

Hero shows :Ag::Kg: a flush Ace high

Button shows :6g::5g: a straight flush 7 high

Ingen idé att bli glad ens när härliga klöver kommer.

Postad

Iaf plus idag så långt. Vi får se var det slutar.

Lurig hand. Fi är en regular som gillar att syna ganska mycket i blindsen. Han brukar dock inte spela särskilt trixigt så hans donk på turn överraskar mig en aning. Vad göra?

Hero @ button $200

Fi @ sb $170

Hero is dealt :As::Jh:

3 folds

Hero raises to 8

sb call 7

bb fold

FLOP :3b::Jg::6b: (pot 18, 2 players)

sb check

Hero bet 14

sb call 14

TURN :9s: (pot 46, 2 players)

sb bet 18

Hero ??

Postad
Iaf plus idag så långt. Vi får se var det slutar.

Lurig hand. Fi är en regular som gillar att syna ganska mycket i blindsen. Han brukar dock inte spela särskilt trixigt så hans donk på turn överraskar mig en aning. Vad göra?

Hero @ button $200

Fi @ sb $170

Hero is dealt :As::Jh:

3 folds

Hero raises to 8

sb call 7

bb fold

FLOP :3b::Jg::6b: (pot 18, 2 players)

sb check

Hero bet 14

sb call 14

TURN :9s: (pot 46, 2 players)

sb bet 18

Hero ??

Jag synar och hoppas att ingen 5a, 7a, Ta, Q eller K eller ruter kommer. Hehe. Sjukt många straight+flush draws där ute alltså. Den rätta vägen kanske är en rejäl raise men samtidigt så comittar du dig väl med en hand som bäst är 60/40 typ.

Postad

Varit lite dött här. Hade en dålig vecka för kanske 2 veckor sedan och vill inte fylla dagboken med massa whine så då skiter jag i att skriva istället.

Hade väl en dipp på 3,2k typ. Spelat tillbaks allt nu.

Igår vände jag ett 1k back till +400 alltid nått. Ska försöka avsluta feb snyggt...går knappast.

Postad
Varit lite dött här. Hade en dålig vecka för kanske 2 veckor sedan och vill inte fylla dagboken med massa whine så då skiter jag i att skriva istället.

Hade väl en dipp på 3,2k typ. Spelat tillbaks allt nu.

Igår vände jag ett 1k back till +400 alltid nått. Ska försöka avsluta feb snyggt...går knappast.

Fy fan alltså. 3,2k? Jag är back 1,6k och mår fan sjukt kasst. Sista inköpet tiltade jag bort totalt. Jag visste att jag gjorde fel. Jag visste att jag borde trycka på fold knappen. Ändå så tryckte jag på call knappen. Det är så sjukt och jag blir så förbannad på mig själv.

Hur gör du för att komma ur tilten? Tog du en paus?

Postad

Spelade mig ur svackan. Nöta, nöta, nöta. Om jag tagit en paus hade jag nog iofs inte förlorat lika mycket men å andra sidan inte vunnit tillbaks det lika fort.

Avslutade faktiskt månaden ganska snyggt.+$1198 idag efter en grymt bra session nu mellan 02.00 och 03.30. Hittade bland annat en fisk som jag förföljde upp på 2/4 och snodde 200 av.

Trots dippen har februari varit en månad över det normala. Började ju sjukt bra och va väl +8k efter 13 dagar tror jag. Sen kom en veckas dipp och efter det fint spel igen.

Resultat februari: +$9481

Sen tillkommer väl ~2k RB. Lite osäker på hur mycket det blir.

Kan dock gratulera alla andra NL200 grinders med att det inte kommer bli lika mycket spel de närmaste månaderna. Åker till thai 6e mars till 12e maj. Blir nog mest sporadiskt spel under tiden där. Nöjd om jag gör nånstans 3-5k i månaden. Vi får väl se hur det blir.

Postad

Kul hand från dagen

Fi @ utg+1 $205

Hero @ Button $240

Fi @ bb $100

Hero is dealt :Ag::Qh:

utg folds

utg+1 raise to 8

co folds

Hero calls 8

sb folds

bb calls 6

FLOP :3g::6g::9g: (pot 25, 3 players)

bb checks

utg+1 bets 25

Hero raises to 80

bb folds

utg+1 raises to 197 and is all-in

Hero calls 117

TURN :Ts:

RIVER :6h:

Final pot 419

utg+1 shows :Ad::Kg:, ace high and wins the main pot.

Men vad gör han?! Jag spelar ju inte sååå hemskt dåligt...:roll:

Postad
Kul hand från dagen

Fi @ utg+1 $205

Hero @ Button $240

Fi @ bb $100

Hero is dealt :Ag::Qh:

utg folds

utg+1 raise to 8

co folds

Hero calls 8

sb folds

bb calls 6

FLOP :3g::6g::9g: (pot 25, 3 players)

bb checks

utg+1 bets 25

Hero raises to 80

bb folds

utg+1 raises to 197 and is all-in

Hero calls 117

TURN :Ts:

RIVER :6h:

Final pot 419

utg+1 shows :Ad::Kg:, ace high and wins the main pot.

Men vad gör han?! Jag spelar ju inte sååå hemskt dåligt...:roll:

Inte så mkt du kan göra! Rättare sagt inget...

Postad
Spelade mig ur svackan. Nöta, nöta, nöta. Om jag tagit en paus hade jag nog iofs inte förlorat lika mycket men å andra sidan inte vunnit tillbaks det lika fort.

Avslutade faktiskt månaden ganska snyggt.+$1198 idag efter en grymt bra session nu mellan 02.00 och 03.30. Hittade bland annat en fisk som jag förföljde upp på 2/4 och snodde 200 av.

Trots dippen har februari varit en månad över det normala. Började ju sjukt bra och va väl +8k efter 13 dagar tror jag. Sen kom en veckas dipp och efter det fint spel igen.

Resultat februari: +$9481

Sen tillkommer väl ~2k RB. Lite osäker på hur mycket det blir.

Kan dock gratulera alla andra NL200 grinders med att det inte kommer bli lika mycket spel de närmaste månaderna. Åker till thai 6e mars till 12e maj. Blir nog mest sporadiskt spel under tiden där. Nöjd om jag gör nånstans 3-5k i månaden. Vi får väl se hur det blir.

Du addar mig på msn och plötsligt börjar resultaten bli gröna. Slump? I dont think so.