Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Min coach säger att det bara är att dega in med alla dom outsen och dragen :D

btw hur länge blir du borta nu då?

Ja, jag vet att jag inte spelade fel;-)

 

Vi har bokat hemresa till på Söndag, problemet är dock att vi inte kommer hinna med flyget p.g.a att det är så begränsat med tåg från Liverpool, därför kommer vi få boka om och vi vet inte om vi eventuellt stannar till på Måndag, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jag vet att jag inte spelade fel;-)

 

Vi har bokat hemresa till på Söndag, problemet är dock att vi inte kommer hinna med flyget p.g.a att det är så begränsat med tåg från Liverpool, därför kommer vi få boka om och vi vet inte om vi eventuellt stannar till på Måndag, vi får se.

 

 

Antar att ni inte klagar på att få stanna en dag till!? :)

Hoppas vi hinner stråla samman innan du lämnar landet igen ;)

Nu ska jag se om jag inte hinner dra in $100 till innan jobbet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du ofta så¨som i q9c handen? Jag tycker att man missar så ofta för att de ska vara värt, o samtidigt så känns de att de så ofta har överpar där så de blir svårt o spela ut dem, en dålig spelare släpper ju inte överpar där. Du måste alltså få en bra träff o hamna all in med vinst 1 av 8 ggr ungefär för att de ska gå jämnt ut?

 

Tycker du alltså de är värt att syna hans omslag där är min fråga :)?

 

Jag förstår självfallet att du inte vill visa dig vek, samt att jag antar att du känner att du kan spela ut din FI i många fall. Så det är ju de om du känner att du kan få han o släppa ett överpar eller inte.

 

Lite yrt inlägg kanske :) /kussen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $742.20 [Dealer]

- WhiteLotus sitting in seat 2 with $594.70

- estella sitting in seat 3 with $446.90

- Cakkelito sitting in seat 4 with $311.68

- ruud12 sitting in seat 5 with $265.30

- peccis sitting in seat 6 with $424.60

 

WhiteLotus posted the small blind - $2.00

estella posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Punkrock_kid: 9 of Clubs, Queen of Clubs

Cakkelito folded

ruud12 folded

peccis folded

Punkrock_kid raised - $16.00

WhiteLotus raised - $52.00

estella folded

Punkrock_kid called - $52.00

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, Jack of Clubs, 8 of Diamonds

WhiteLotus bet - $108.00

Punkrock_kid went all-in - $690.20

WhiteLotus went all-in - $436.70

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

 

** Dealing the river: 8 of Spades

WhiteLotus shows: Ace of Hearts, Jack of Diamonds

Punkrock_kid mucks: 9 of Clubs, Queen of Clubs

WhiteLotus wins $1194.40 from the main pot

 

End of game 1331460314

 

Whitelotus ser dig som super LAG? Annars är ju hans syn rätt jävla kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du ofta så¨som i q9c handen? Jag tycker att man missar så ofta för att de ska vara värt, o samtidigt så känns de att de så ofta har överpar där så de blir svårt o spela ut dem, en dålig spelare släpper ju inte överpar där. Du måste alltså få en bra träff o hamna all in med vinst 1 av 8 ggr ungefär för att de ska gå jämnt ut?

 

Tycker du alltså de är värt att syna hans omslag där är min fråga :)?

 

Jag förstår självfallet att du inte vill visa dig vek, samt att jag antar att du känner att du kan spela ut din FI i många fall. Så det är ju de om du känner att du kan få han o släppa ett överpar eller inte.

 

Lite yrt inlägg kanske :) /kussen

 

 

Board: 7c Jc 9d

 

Hand 1: 47.172% { AhJd }

Hand 0: 52.828% { Qc9c }

 

 

han har ju positiv equity hur man än vrider o vänder på det, sålänge damen lever så är han favorit och de gånger damen inte lever så kompenseras det av pengarna i potten samt FE. Går inte att spela den annorlunda kussen.

 

Som All in sa: Han har ju stålet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Board: 7c Jc 9d

 

Hand 1: 47.172% { AhJd }

Hand 0: 52.828% { Qc9c }

 

 

han har ju positiv equity hur man än vrider o vänder på det, sålänge damen lever så är han favorit och de gånger damen inte lever så kompenseras det av pengarna i potten samt FE. Går inte att spela den annorlunda kussen.

 

Som All in sa: Han har ju stålet.

 

Tror Kussen ifrågasatte spelet pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Kussen ifrågasatte spelet pf.

 

Man kan ju inte bara syna 3-bet pre med KK+ och AK för då blir det så sjukt lättspelat för FI. Floppspelet sköter sig själv med sådan träff.. Man får lättare syn då man tex har överpar och FI vet att man kan semibluffa många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NIT

 

=(

 

Men liksom, det här är ju ungefär den enda typ av floppar vi verkligen kan gilla. Okej att han trebetar light och vi tror att vi kan bluffa hem potten på många floppar i position, men Q9? Meh. Ibland måste vi ju folda och när jag väl synar har jag hellre någon hand som är lite soft connected eller ett par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=(

 

Men liksom, det här är ju ungefär den enda typ av floppar vi verkligen kan gilla. Okej att han trebetar light och vi tror att vi kan bluffa hem potten på många floppar i position, men Q9? Meh. Ibland måste vi ju folda och när jag väl synar har jag hellre någon hand som är lite soft connected eller ett par.

 

Jag gillar att ta en flop där i pos, dessutom har jag mkt hellre Q9s än ett par i det läget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju inte bara syna 3-bet pre med KK+ och AK för då blir det så sjukt lättspelat för FI. Floppspelet sköter sig själv med sådan träff.. Man får lättare syn då man tex har överpar och FI vet att man kan semibluffa många gånger.

 

Vet inte om du tolkade det som att jag inte gillade spelet, vilket jag dock gjorde!

 

Håller förövrigt med din uppenbara poäng!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du tolkade det som att jag inte gillade spelet, vilket jag dock gjorde!

 

Håller förövrigt med din uppenbara poäng!:mrgreen:

 

Nä antog nästan att du bara hänvisade till vad han menade, men vet inte hur man multiciterar så det fick la bli en kommentar från ditt citat.:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man måste ta synen med Q9s där.. men kan inte hålla med om att man hellre tar Q9s än ett pp..

 

visst är det fint med draget, men hur ofta händer det? många gånger kommer man ju få spela vidare med enbart TP / mellan par när fi bombar varje gata

 

hur tänker ni som hellre tar Q9s än ett pp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är rätt marginellt pre. Jag tar nog ingte synen pre med sämre än typ Q9s här och foldar även den om vi är lite grundare.

 

All in: Med stålet menar jag inte händer som Fi har 50/50 mot... Pushar inte punk set här så är det ju ingen dålig syn av Fi längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du ofta så¨som i q9c handen? Jag tycker att man missar så ofta för att de ska vara värt, o samtidigt så känns de att de så ofta har överpar där så de blir svårt o spela ut dem, en dålig spelare släpper ju inte överpar där. Du måste alltså få en bra träff o hamna all in med vinst 1 av 8 ggr ungefär för att de ska gå jämnt ut?

 

Tycker du alltså de är värt att syna hans omslag där är min fråga :)?

 

Jag förstår självfallet att du inte vill visa dig vek, samt att jag antar att du känner att du kan spela ut din FI i många fall. Så det är ju de om du känner att du kan få han o släppa ett överpar eller inte.

 

Lite yrt inlägg kanske :) /kussen

Alltså, jag vet att han inte slår om med enbart överpar utan hans range inkluderar även en del andra händer och den vidgas säkerligen ytterligare med tanke på att jag raisat från knappen och han trebettar ur blinden. Därför känns det som en enkel syn med 150BB och en så fin hand som :Qc::9c::-)

 

På flopp trodde jag att han skulle få svårt att syna med överpar och att han hittar syn med AJ är ganska horribelt imo. Mot min range är han krossad, denna gång hade jag drag men potten är reraisad så ofta har jag förmodligen 78, set(Gyre, du frågade om jag pushade set och det gör jag såklart) eller ett väldigt stark drag när jag stoppar in.(speciellt 150BB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...