Gå till innehåll

Recommended Posts

• 4 years later...
Postad
Jag blir lite förvånad över att Brad Daugherty pekas ut som den sämste världsmästaren före "tok-boomen". Han var säkert inte den bäste heller, men så som jag har fattat det var han han en välkänd turneringsspelare då han vann och ett relativt etablerat proffs.

Den uppfattning som jag har läst mig till är att Hal Fowler (1979) var den självklara pretendenten till denna tvivelaktiga titel. Fowler var en PR-man från Norwalk (Los Angeles-området), visserligen med lång erfarenhet, men ändå den enda amatör som lyckades ta titeln på väldigt många år. Den tidens pokerrävar lider fortfarande djupt med den strävsamme Bobby Hoff, den "rättmätige" segraren som efter ett antal plågsamma potter berövades sin plats bland sina likar på mästarlistan. I sista given synade Fowler en stor bet (ca halv pott) på floppen med bara ett hålstegedrag, därför att han "kände på sig" att en fyra skulle komma och dessutom medgav att han var för trött för att spela vidare och ville få slut på det. Då hade han nyligen tagit markerledningen efter en stor pott där båda prickade bakdörrsfärg - nöt mot nästnöt med båda färgkorten på hand. Omöjligt att slinka från heads-up.

(Det mesta av detta har jag snappat upp i boken "The Poker Kings of Las Vegas" från 1982 av Raymond Smith.)

Kan inte låta bli att göra en bisarr bump här då jag råkade få syn på det här nu på morgonen, reportage från WSOP 79.

Ovanstående i sista delen, gott om andra godbitar. Värt fler tittare IMO.

Postad
Hahaha! :) "I dont wanna hear no stories. Whoever wins this IS the best"

edit: "13 players, the largest field ever. The extra large field means they will need two divisions, two tables." :D

När tre gubbar har åkt ut är det dags för finalbord.

Och pokernamn som de ska vara. Jimmy the Greek, Minnesota Fats och Amarillo Slim.

Postad

Tänk om man hade kommit dit och berättat att om 30 år så kommer det vara nästan 10 000 delatgare i tävlingen och mer än 10 miljoner dollar i första pris. Poker kommer att dommineras av finniga tonnåringar(nåja) som spelar upp till 60 bord samtidigt mot varandra på sina datorer.