Gå till innehåll

gdaily: Dubbel EPT-satellitklonk!


gdaily

Recommended Posts

Tragiskt att se. Ola dominerade och slog ut motståndarna en efter en. Eftersom det var mycket cash-priser ville folk folda sig kvar. Till slut var det HU mellan Ola och brezi(något) som hade varit en av de vekaste. Ola hade 300k och brezi 30k med blindar på 4k-8k och 600 i ante. Nu fattade Brezi att det var förstapriset som var värt att vinna och gasade på. Ola tightade till lite och valde sina tillfällen.

 

Tillfällena var det inte fel på egentligen eftersom Ola varje gång hade bättre hand men Brezi hade mutat Everest för att få medrigg eller något liknande. Första dubblingen var med A4 när Ola hade 99, A på river. Fortfarande ingen fara på taket men Brezi dubblade igen med J8 mot Olas JT eftersom en 8 ramlade in redan på flopen.

 

Olas A8 slog inte ut Brezis K4 eftersom brädan blev 2QQQ2. Lite småssvängingarna fram och tillbaka och kombatanterna har ungefär lika mycket chips med liten ledning för Brezi.

 

Avgörande handen blir Olas A9 mot Brezis A5 all-in preflop, en overkill-seger för Brezi eftersom han får två femmor på brädan.

 

Frustrerande för oss railbirds och då vågar jag inte tänka på hur Ola känner eller hur mycket som slagits sönder i det Brandbornska hemmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tragiskt att se. Ola dominerade och slog ut motståndarna en efter en. Eftersom det var mycket cash-priser ville folk folda sig kvar. Till slut var det HU mellan Ola och brezi(något) som hade varit en av de vekaste. Ola hade 300k och brezi 30k med blindar på 4k-8k och 600 i ante. Nu fattade Brezi att det var förstapriset som var värt att vinna och gasade på. Ola tightade till lite och valde sina tillfällen.

 

Tillfällena var det inte fel på egentligen eftersom Ola varje gång hade bättre hand men Brezi hade mutat Everest för att få medrigg eller något liknande. Första dubblingen var med A4 när Ola hade 99, A på river. Fortfarande ingen fara på taket men Brezi dubblade igen med J8 mot Olas JT eftersom en 8 ramlade in redan på flopen.

 

Olas A8 slog inte ut Brezis K4 eftersom brädan blev 2QQQ2. Lite småssvängingarna fram och tillbaka och kombatanterna har ungefär lika mycket chips med liten ledning för Brezi.

 

Avgörande handen blir Olas A9 mot Brezis A5 all-in preflop, en overkill-seger för Brezi eftersom han får två femmor på brädan.

 

Frustrerande för oss railbirds och då vågar jag inte tänka på hur Ola känner eller hur mycket som slagits sönder i det Brandbornska hemmet.

 

Jag får ont bara av att läsa inlägget.

 

Beklagar Ola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att Ola inte är uppkopplad längre och det kan man ju förstå. Det är knepigt att surfa när man har kört ett stolsben genom moderkortet... Sympati sänd.

 

Haha så jävla skönt inlägg mitt i bedrövelsen. Det som jag tycker är allra värst är att den som spelar bäst poker inte vinner. Sen må han heta Ola Brandborn eller Peter Persson (no offence Ola). Alltid lika tråkigt när det kom att avgöras på ren tur. För man vill ju ändå på något sätt och vis anta att man kan hantera tur momentet och bli den som vinner till slut ändå =/.

 

Min sympati är också sänd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att Ola inte är uppkopplad längre och det kan man ju förstå. Det är knepigt att surfa när man har kört ett stolsben genom moderkortet... Sympati sänd.

 

 

Jag tackar alla för alla vänliga ord. Att slå sönder saker är inte riktigt min grej, men jag funderade på vad Djens brukar göra efter det att han kastat musen i golvet, och gjorde samma sak.

 

Således: Efter ett besök på McDonalds så kändes livet lite bättre igen.

 

Tog och kollade igenom handhistoryn från finalspelet:

 

390k mot 39k hade vi när vi började "slantsinglandet".

 

Vi hann spela 31 potter, där fienden gick all-in preflop i 26 av dom. Jag antar att jag ska vara mycket stolt över detta, för uppenbarligen ansåg han mig vara totalt överlägsen honom. Sklansky skriver att om du möter Jhonny Chan headsup i WSOP så är din bästa chans att vinna att gå all-in pre i alla potter, och det var ungeför vad som hände här.

 

Jag undrar vad han hade i de fem potter han la sig. Riktigt irriterande var att jag hade A:s: A:h: i en av potterna på big blind som han la sig i.

 

Sju händer var vi all-in i, jag var 45% i en av dom, resterande var jag 70%+ (alltid dominerade duplicerade kort förutom 99 mot A4). Jag vann en av dessa flips, när jag själv låg under med 150k mot 290k.

 

Det intressanta är att jag spelade väldigt bra poker under hela tävlingen. Jag har ju som sagt tagit semester från pokern, och det är något som alla borde göra då och då. man spelar helt enkelt inte bra om man ska sitta framför datorn och grinda varje dag.

 

I all surhet ställde jag själv 10 gånger på raken i Pokerrooms WSOP Europe-frirullekval, och det gick ju bra, byggde en stack så jag kunde pulla mig in i mål sen. Finalen går den 11/8 om jag fattar det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är sur idag. Så bara för principens skull så ska jag försöka ta mig in i nån tävling "gratis". Med gratis menar jag inklusive upphittade småslantar på blandade sajter.

 

Alltså:

Party hade jag $10 på. Det räcker till två skott på Scandinavian Masters. Sen går det visst en frirulle med.

GNUF hade jag $16 på. Det blir ett försök till LPW-satellit (som i sin tur är en WSOP-E satte).

Betway hade jag $30 på. Det räcker till två skott på EPT-satellitfeeders

Parbet ska jag slaska bort 2000k MPP-poäng och försöka ta mig halvvägs till caribien

 

Annan grind.

Everest ska jag försöka ta mig förbi nivå 2 i Avalanche och ta nån feeder till nästa WSOP E-satellit

Nån random sajt i iPokernätet ska jag leka WSOP-feederjakt på.

Bestpokers $54 EPT-kval ska jag spela.

 

Nån annan som har något kul förslag på "tycka synd om mig-slask"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu nioklientrar jag. Alla som skryter om att dom niotablar och så, det är väl ingen konst om man håller sig på samma sajt:

 

GNUF: Den feedern gick bra, vi var två spelare bara (!). Inkvalad till fredag, fick AA mot 99.

Gnuf byts nu mot Betway.

B2B

Boss

Centrebet

Stars

Everest

Best

Party

Parbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niobordsklientspel är lite jobbigt, men det går tydligen. Tog mig vidare en nivå på Party Scandinavian Masters (spel i kväll alltså) och klonkade Betways rebuyfeeder utan inköp.

 

27/6 WSOP-E £5000 PLO (Centrebet)

28/6 EPEC (Everest)

29/6 LPW GNUF

30/6 Betway EPT Wekly (semi)final

11/8 WSOP-E Pokerroom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, i kväll blir det alltså Omahakvalet på iPoker (Centrebet). Ska bli kul.

 

Full Tilt har reagerat och erbjuder även dom satelliter till WSOP-Europe

 

The first-ever World Series of Poker* Europe will take place in London this September, and we want to put you in the middle of the action. This exciting new series features three events:

 

$5K HORSE - Thursday, September 6th

$10K Pot-Limit Omaha - Saturday, September 8th

$20K No-Limit Hold ‘em Main Event - Monday, September 10th

We’re offering two ways for you to win your way to this year’s inaugural event. You can play for a Main Event seat in one of our three weekly qualifier tournaments or you can up the ante and play for a chance to win our $45K European Series Package that will provide you entries into all three events.

 

Skitkul att dom kör satelliter till paketet alla tre tävlingarna. Synd att dom inte kan köra lite horse-satelliter till bara HORSE-eventet, det är en tävling som hade varit riktig rolig att försöka kvala till. Menjag får väl ta några skott på det där paketet med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nepp, kvällens satellit på iPokernätet gick inte, kom på plats 13 då jag som medelstackad ställde in med par i damer, openended stege och färgdrag (och preflopsaction) men mötte överparet (KK) med K-högt färgdrag. Det var en svensk i alla fall som tog mina marker, Elektrikbanana.... Vårda mina mynt väl och klonka nu!

 

Det var en mycket trevlig tävling att spela, tyvärr så verkar de inte köra fler Omahasatelliter.

 

Jag klonkade förresten TNL-feedern vid sidan om Omahan, final 30/6

 

28/6 EPEC (Everest)

29/6 LPW GNUF ($170?)

30/6 Betway EPT Weekly (semi)final ($150?)

30/6 Centrebet WSOP-Europe TNL ($470)

1/7 Parbet Caribian CPC-feeder (2k MPP)

11/8 WSOP-E Pokerroom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det inte bli sjukt bra värde i den Horse-turneringen då?

 

Förutsatt att massa internetkvalare som knappt kan spela NLT skall försöka sig på horse... Kan se det framför mig när horse har startat och internetkvalare1337 frågar "RAZZ? Vad är det för något?!" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det inte bli sjukt bra värde i den Horse-turneringen då?

 

Förutsatt att massa internetkvalare som knappt kan spela NLT skall försöka sig på horse... Kan se det framför mig när horse har startat och internetkvalare1337 frågar "RAZZ? Vad är det för något?!" :lol:

 

Så ar det vara i alla andra spel än Texas, det var tydligen en bunt spelare i Omaha under WSOP som ville använda ett eller tre kort från handen, oc hså vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ar det vara i alla andra spel än Texas, det var tydligen en bunt spelare i Omaha under WSOP som ville använda ett eller tre kort från handen, oc hså vidare.

 

Wtf, dead money då ju. Känns som om det borde vara bra värde för en spelare av din kaliber när det gäller multipla spel. Kommer du åka dit och köpa in dig om du inte kvalar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf, dead money då ju. Känns som om det borde vara bra värde för en spelare av din kaliber när det gäller multipla spel. Kommer du åka dit och köpa in dig om du inte kvalar?

 

$5000 är väl på gränsen vad jag vill lägga ut på en tävling. Jag hade inte köpt in mig i Omahan ($10k) och definitivt inte i TNL ($20k) men det är nog möjligt att jag provar på HORSEN, faktiskt. Fast London suger ju, på precis alla sätt. Hade tävlingen legat i Baden eller på något annat trevligt ställe, så hade det varit 100% (eller Sverige). Ja, chansen finns, och den är hyggligt stor (tror inte att det krockar med något annat).

 

Så, kanske, 70-30 typ att jag åker om jag inte kvalar in. Om jag lyckas övertala Stefan Diös som resesällskap så åker jag definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg dig tidigt i toppen på EPEC-finalen, vad hände sen?

Stefan, han med den "halvsunkiga" stugan på Rivieran? ;-)

 

Fick fatt på enkille som gillade at syna, och jag har ju aldrig någonting, så jag åkte snabbt ut. Det var bara tre spelare vidmitt bord, resten satt ut, så jag försökte knäcka alla de som var där och sedan vinna de icke-närvarande spelarnas marker. Men planen sprack.

 

Nix, Stefan Diös har ingen stuga vid rivieran. Stefan översätter Kalle Anka och har varit med i poker.se-TV (tillsammans med Dilba).

 

Du kom trea hörde jag. Otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...