Gå till innehåll

gdaily: Dubbel EPT-satellitklonk!


gdaily

Recommended Posts

Hmm, såhär timmarna innan marknaden stänger så ligger den rysligt lågt.

Undrar om man ska fästa ngt avseende vid detta och även om man så skulle, om det finns ngt ställe där man nu kan gardera sig i någon mån...

 

Har ingen aning, jag ska i alla fall rida ur stormen har jag bestämt mig för.

 

Dock tror jag att dom tar emot anmälningar ända in i dag 1D (!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, såhär timmarna innan marknaden stänger så ligger den rysligt lågt.

Undrar om man ska fästa ngt avseende vid detta och även om man så skulle, om det finns ngt ställe där man nu kan gardera sig i någon mån...

 

Har ingen aning, jag ska i alla fall rida ur stormen har jag bestämt mig för.

 

Dock tror jag att dom tar emot anmälningar ända in i dag 1D (!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7/7 Everest WSOP Europe (köper in direkt)

8/7 Boss Weekly Barcelona $77

8/7 Parbet CPC 2k MPP-kval

26/7 Titanpoker WSOP-Europe PLO ($320)

12/8 Betway EPT-final ($1500)

11/8 WSOP-E Pokerroom (värde?)

 

Blir inte så mycket lir i helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, såhär timmarna innan marknaden stänger så ligger den rysligt lågt.

Undrar om man ska fästa ngt avseende vid detta och även om man så skulle, om det finns ngt ställe där man nu kan gardera sig i någon mån...

Here They Come!

The doors are open and players are heading for their seats. According to the floor staff, There are 160 tables set up at this time, they're with ten chairs at each table. They are going to begin with nine players at each table. As more players register, they will be seated in the ten seat.

 

1250 startande dag 1A enligt Cardplayer... vi får väl se, helgen blir det avgörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep, bra början . Verkar visserligen rätt fullbokat i helgen men förhoppningsvis har nog många vettet att stanna hemma måndag iaf:twisted:

 

 

Just nu ser oddsen VÄLDIGT lovande ut.

 

 

7/7 Everest WSOP Europe (köper in direkt)

8/7 Boss Weekly Barcelona $77

8/7 Parbet CPC 2k MPP-kval

11/7 Betfait WSOP-Europe ($315 )

26/7 Titanpoker WSOP-Europe PLO ($320)

12/8 Betway EPT-final ($1500)

11/8 WSOP-E Pokerroom (värde?)

 

Betfair har kval onsdag (315), söndag (109) och fredag (500+) till WSOP Europe såg jag precis. Lyckades feeda mig in till onsdag, köper in direkt på söndag, och ska jaga fredag. Söndagarna lär bli bra övervärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfair har kval onsdag (315), söndag (109) och fredag (500+) till WSOP Europe såg jag precis. Lyckades feeda mig in till onsdag, köper in direkt på söndag, och ska jaga fredag. Söndagarna lär bli bra övervärde.

Jag feedade in till onsdagens $315-satte via en $31.5 med 5 personer i. Rätt bra värde:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Number You've All Been Waiting For

1,545 players began their Main Event quest today. 1,606 are registered to play tomorrow (Day 1C) and with the exception of emergency cases, everyone else from this point forward who decides to pony up the $10K for a shot at immortality will be required to start play on the newly-added Day 1D. So, we're looking at around 6,000 players total for this year's Main Event."

 

Vet inte alls vad marknaden sysslade med där mot slutet då men det verkar ju mer eller mindre klart. Antar man får tacka lite på förhand för att du gjorde så man fick upp ögonen för spelet då :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Number You've All Been Waiting For

1,545 players began their Main Event quest today. 1,606 are registered to play tomorrow (Day 1C) and with the exception of emergency cases, everyone else from this point forward who decides to pony up the $10K for a shot at immortality will be required to start play on the newly-added Day 1D. So, we're looking at around 6,000 players total for this year's Main Event."

 

Vet inte alls vad marknaden sysslade med där mot slutet då men det verkar ju mer eller mindre klart. Antar man får tacka lite på förhand för att du gjorde så man fick upp ögonen för spelet då :-D

 

Så lite så :-)

 

Alla tolkade "dag 1B och 1C" on hold som slutsålda, inte att de var just låsta för att balansera upp dagarna.

 

Runt 6k deltagare var faktiskt precis det jag själv trodde.

 

Between 1 and 3999

$3,639.48

 

4000 - 4999

$1,889.62

 

5000 - 5999

$2,232.83

 

6000 - 6999

$2,137.39

 

7000 - 7999

$2,095.13

 

8000 - 8999

$2,123.44

 

9000 and Over

-$4,550.76

 

Att jag skulle vinna så mycket på under 4k var för att jag tidigt lyckades slyngla ett spel: Jag bokade 10 dollar till 35 ggr och lyckades spela samma tiolapp till 150 ggr.

 

***

 

Det finns ofta väldigt bra värde i sådan här "entertainment betting" (jag berättade förra året om struten vi gjorde på danska kungabarnsfödseln). Alltså fotboll och hocky och sådana sporter är ju oftast (alltid) så sönderanalyserade, så du måste vara mycket duktig för att hitta din edge. Men i entertainment betting så behöver du inte vara världsbäst på att avgöra vilken ände som är vilken, bara du är någorlunda insatt i ämnet.

 

Problemet med entertainment betting är ju att det ofta är väldigt låga nivåer man får spela och dåliga/ursla odds hos traditionella bookisar, och att detär långt mellan gångerna som det dyker upp ett vad som man kan klippa till på. Fotboll spelas det ju tusentals matcher i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag åt jag en fyrrättersmiddag, ensam, appropå den här tråden:

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/37971-aeta-ensam-pa-restaurang-aer-othello-och-jag-konstiga-7.html#post715386

 

Spenat,vitlök och parmesanost som förrätt, jävligt gott

Nån biff till huvudrätt, tråkig

Osttallrik, god

Glass. Alltid gott

 

Sen rullade jag hem och slocknade på sängen, vilket gjorde att jag missade dels Full Tiltsatten, dels GNUF-feedern (två startande tydligen, grattis till övervärdet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily, har läst igenom en del på forumet, inklusive din och Djens dagböcker, och visst finns det en påtaglig osämja mellan dig och Djens.

 

Vågar man fråga vad detta beror på? :]

 

 

Vill även passa på att tacka för en mycket trevlig dagbok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Djens tjuter som en flygplatssiren när det inte går så bra.

 

Det är ju bara svepskäl. Den egentliga striden står mellan frivilliga coinflips kontra inväntade +EV lägen. Gratiskort kontra semibluff. Valuebet kontra bluffbet. Spel för potkontroll kontra slask. En sann strid i pokerfilosofi!!!

 

Min tolkning är att forumet inte är stort nog för de båda omaha-legenderna. Det enda som kan avgöra vem som ska leva och vem som ska dö är en klassisk pistolduell eller en HU for rolls.

 

Undertecknad anmäler sig frivillgt som sekundant/dealer.

 

Puss och Kram från en förtappad själ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller att Ola är lika dryg som nyaste Yes och hånar mig mitt när jag e nere i en downswing o gör det hela ännu värre, sedan berättar han hur rätt spel är och blir hyllad av forumet som den riktigt duktiga pokerteoretiker han faktiskt är, det ifrågasätter jag inte alls, problemet med Ola är att han inte spelar som han tänker/lär. Ola vid borden e en Tiltad ATM runt 60% av tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller att Ola är lika dryg som nyaste Yes och hånar mig mitt när jag e nere i en downswing o gör det hela ännu värre, sedan berättar han hur rätt spel är och blir hyllad av forumet som den riktigt duktiga pokerteoretiker han faktiskt är, det ifrågasätter jag inte alls, problemet med Ola är att han inte spelar som han tänker/lär. Ola vid borden e en Tiltad ATM runt 60% av tiden.

 

Ojdå, Mr Brandborn you have two minutes to reply up on

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första hånar jag i med och motgång, för det andra påtalar jag bara direkta felaktigheter, som "jag blev enoutad" när motståndaren hade en handfull outs och liknande.

 

Det enda som kan avgöra vem som ska leva och vem som ska dö är en klassisk pistolduell eller en HU for rolls.

 

Inte mig emot, om vi kör det live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...