Gå till innehåll

NL1000 - Hur spela turn mot trixig spelare?


Recommended Posts

NL$5/10 på Stars. Jag och Fi har spelat en hel del mot varandra. Vi gör ofta väldigt marginella spel mot varandra. Han kan mkt väl ha en 9:a här men våran historia gör att han pushar många händer här. Hur gillar ni min linje på turn? Check är väl standard.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $10 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO ($1354.10)

Hero ($3621.35)

SB ($1879)

BB ($977)

UTG ($531.50)

MP ($1169)

 

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Kspade.gif.

2 folds, CO raises to $40, Hero raises to $130, 2 folds, CO calls $90.

 

Flop: ($275) 3diamond.gif, 9heart.gif, 8heart.gif(2 players)

CO checks, Hero bets $170, CO calls $170.

 

Turn: ($615) 9diamond.gif(2 players)

CO checks, Hero bets $350, CO raises to $1054.1, Hero calls $704.10.

 

River: ($2723.20) Jclub.gif(2 players)

 

Final Pot: $2723.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ju inte 5/10 men nog måste det vara bättre att checka turn här och möjligen kunna få bluffvärde på river?

Han vet ju att FE'n är sjukt liten och ändå pushar han turn. Visst du slår mindre överpar men spelar han verkligen dem passivt på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ju inte 5/10 men nog måste det vara bättre att checka turn här och möjligen kunna få bluffvärde på river?

Han vet ju att FE'n är sjukt liten och ändå pushar han turn. Visst du slår mindre överpar men spelar han verkligen dem passivt på floppen?

 

Men det är ju just det att jag bettar när en andra 9:a kommer. Det brukar väl oftast tyda på att jag är tom. Tror inte jag har så mkt värde i att syna ner en bluff på rivern då han definitivt inte har ett drag. Och han checkar alla mindre par alla dagar på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser inte hur han ska kunna ha en nia, minst 2 isåfall. han måste ju ha pp el ak(h). få som synar med 89s/9ts ur position mot reraise va.

 

gillar beten på turn speciellt om han försöker "spela" mot dig. den är ju oftast tom i försök att få bort halvstarka händer från honom (TT-qq typ). kan ge dig action från en hand som han skulle vilja checka ner då han vill skydda den stora potten som han tror är hans.

har han en hand han kommer syna river med så vill han kanske inte se en träff för en möjlig ak(kanske hjärter) på dig.

 

har han en nia får han betalt av mig, folk som spelar nior där ska ha betalt när de väl har tur. annars kanske de lär sig.

 

klart ett spel du kan slänga in ibland, istället för en mindre sista bet försöker du dig på hans stack. inge kul o se hans qq/jj om du checkar turn.

(chansar vilt på att han hade 88, har dem alltid på stars mot mig iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart han kan ha en 9a där...

 

tycker du han spela bra isåfall? har han en nia betalar jag av.

 

sällan man ser folk spela 9Ts för 140d preflop. i ett loose 6manna bord kanske ngn gång men på stars tighta 10manna bord? finns lite fler händer han kan ha va? 2st 9xs som han skulle kunna ha då mot alla händer han är slagen av o de han leder mot.

 

du får gärna utveckla lite då hela tråden bygger på om man kan anta att Fi inte har en nia o jag tycker att man kan göra det. ogillar när ngn utan att förklara sitt tänk bara konstaterar att så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sällan man ser folk spela 9Ts för 140d preflop. i ett loose 6manna bord kanske ngn gång men på stars tighta 10manna bord? finns lite fler händer han kan ha va? 2st 9xs som han skulle kunna ha då mot alla händer han är slagen av o de han leder mot.

 

.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $10 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sällan man ser folk spela 9Ts för 140d preflop. i ett loose 6manna bord kanske ngn gång men på stars tighta 10manna bord? finns lite fler händer han kan ha va? 2st 9xs som han skulle kunna ha då mot alla händer han är slagen av o de han leder mot.

 

du får gärna utveckla lite då hela tråden bygger på om man kan anta att Fi inte har en nia o jag tycker att man kan göra det. ogillar när ngn utan att förklara sitt tänk bara konstaterar att så är det.

 

Först och främst är synen han tar preflop på $90, han har en del i stacken och de har historia mellan sig.

 

Det räcker väl som anledning egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är väldigt konstigt spelat av honom att slå om din raise på turn om han inte har en minst en triss eller ett överpar. Jag hade nog försökt hålla potten ganska liten efter turn, men jag antar att det är historian mellan er som spelar in här. Jag tycker ni visar styrka bägge två genom hela handen, men ni kanske brukar brösta er så här mot varandra utan att ha ett skit. Bägge två höjer preflop (tolkar jag som styrka) bet och call på flop( kan vara cont bet, men en syn i det läget brukar jag tolka som en riktigt bra hand.

Du betar igen på turn(styrka), han slår om och du synar. För mig omöjligt att lägga KK där men jag had nog gissat att jag var slagen av set,trips, om jag hade lite tur kanske ett lägre överpar. Spännande hand....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rosen. de är 6handed. och han slår till 40 och cassano slår till 130. 90 till. och han har 1300+ å cassano täcker. och vad säger du, två 9xs han kan ha? finns hur många som helst. glöm de där nu. fi kan ha vad som helst.

 

btw, wp cassano. skönt att göra såna där spel mot spelare du fajtas mkt med. för antar att du kan skjuta igen där med en del tomma händer också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg nu att det var 6 handat, lite fullringskadad så missa det, srry.

 

klart nian finns, men tror motspelaren representerar nian oftare än han har den. vi glömmer nian (som jag sa, spelar han nian till turn för 310d stackar han ibland om den träffar.)

 

ok, nog med beröm åt cassano. berätta vilket drag fi satte så vi kan ösa lite medkänsla oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för analysen! Kul med lite diskussion. Jag kan säga att han pushade i liknande läge med underpar i en annan hand igår. Det säger en del om våran historia. Förmodligen hade resultatet av denna hand blivit detsamma om jag checkat turn men det är ju inte relevant.

 

Tyvärr hade han en mkt fint spelad AA i denna handen, var väl inte handen jag väntat mig direkt. Men jag är säker på att det är rätt att betta i ungefärliga lägen mot "movekapabla" spelare i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL$5/10 på Stars. Jag och Fi har spelat en hel del mot varandra. Vi gör ofta väldigt marginella spel mot varandra. Han kan mkt väl ha en 9:a här men våran historia gör att han pushar många händer här. Hur gillar ni min linje på turn? Check är väl standard.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $10 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO ($1354.10)

Hero ($3621.35)

SB ($1879)

BB ($977)

UTG ($531.50)

MP ($1169)

 

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Kspade.gif.

2 folds, CO raises to $40, Hero raises to $130, 2 folds, CO calls $90.

 

Flop: ($275) 3diamond.gif, 9heart.gif, 8heart.gif(2 players)

CO checks, Hero bets $170, CO calls $170.

 

Turn: ($615) 9diamond.gif(2 players)

CO checks, Hero bets $350, CO raises to $1054.1, Hero calls $704.10.

 

River: ($2723.20) Jclub.gif(2 players)

 

Final Pot: $2723.20

 

 

snygg brud, vem är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...