Gå till innehåll

NL - KK och A på floppen


jaha81

Recommended Posts

Nyss spelade jag en hand ($50 NL fullring) från bb där en i mittenpos raisade till 4bb och jag reraisade till 12bb preflop med KK. Floppen kom rags+A med en 2flush. Jag var osäker men betade ut en knapp halvpotbet i hopp om att han hade något lägre pp eller typ KQ (spelar på pacific så det händer ofta att folk synar en reraise med KQ). Han raisade mig dock och jag lade mig.

 

Borde jag ha spelat annorlunda? checkat på floppen? enbart synat preflop?

 

Synpunkter tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Med en bet foldar vi oftast ut alla fis sämre händer (som för övrigt nästan alltid drar till max 2 outs här), samtidigt som vi måste folda mot minsta motstånd.

 

Men ifall han har säg QQ och bluffar igen på turn då? han kanske tror att jag har ett flushdraw eller bara är allmänt fiskigt envis? Då har man ju förkastat en chans att ta hem potten på floppen?

Skulle du förresten check-syna om han betar helpott på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ifall han har säg QQ och bluffar igen på turn då? han kanske tror att jag har ett flushdraw eller bara är allmänt fiskigt envis? Då har man ju förkastat en chans att ta hem potten på floppen?
Jag tror helt enkelt inte att detta scenario (fi bluffar 2 gator tom/värdebetar en sämre hand) kommer inträffa tillräckligt ofta för att det ska bli ett mer lönsamt spel att beta KK på floppen.

 

Skulle du förresten check-syna om han betar helpott på floppen?
Ja.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ifall han har säg QQ och bluffar igen på turn då? han kanske tror att jag har ett flushdraw eller bara är allmänt fiskigt envis? Då har man ju förkastat en chans att ta hem potten på floppen?

Skulle du förresten check-syna om han betar helpott på floppen?

 

Du får inte vara rädd för att bli bluffad då och då. I många lägen är det helt enkelt mer +EV i längden att lägga än att syna ner för att man är rädd för att bli bluffad. Som Sylwester skriver så tror jag inte han bluffar två-tre gator heller, men är han en sådan spelare så får du garanterat ett bättre läge senare att ta hans pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så är det helt enkelt så att fi märker att vår linje skriker KK/QQ/JJ och äger upp oss totalt.

 

Ja visst kan det vara så. Men ska man betta på den här floppen så ska man väl göra ett normalt värdebet istället för ett halvpott bet som ser väldigt suspekt ut. Nu kanske Hero brukar värdebetta halvpott med AK, AQ på samma bräda och i så fall är det ju ett bra spel. Men gör han inte det så tycker jag hellre han ska checka om han är osäker, alternativt betta som han brukar göra med ett ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Read, read och åter read. han kanske tyckte du bettade svagt så han raisade. Är det en kass spelare så har han väl Ax då. Är det en bra spelare har han par i åttor. Hade varit intressant om du hade fulcheckat och spelat svag (som du iofs är) men för att se vad han gjorde. Sen om han bettade lite svagt så raisar du i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...