Gå till innehåll

SNG 5$ - QQ möter all-in preflop!


hansolo

Recommended Posts

Level 2 i en 5$ sng. Motståndet är ovanligt tajt. Normalt är de mer loose-passivt preflop. Nu är det mer tajt-passivt.

 

manjames har inte gjort nått väsen av sig alls, han har spelat tajt och fortfarande inte spelat en enda hand förutom på BB. Jag har spelat en hand, fick AA på BB och höjde 7ggr BB efter 5 limpare, 1 syn och pottbet av mig på floppen KK2, han foldar. Så ja har en TAG image.

 

PokerStars Game #7604397154: Tournament #38905657, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit

- Level II (15/30) - 2006/12/25 - 19:19:11 (ET)

Table '38905657 1' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: brairdam (1620 in chips)

Seat 2: matty1979 (1380 in chips)

Seat 3: shakyshands (1540 in chips)

Seat 5: konsumikus (1715 in chips)

Seat 6: ESOBABY (1390 in chips)

Seat 7: HERO (1755 in chips)

Seat 8: manjames (1350 in chips)

Seat 9: Torgo1987 (2750 in chips)

brairdam: posts small blind 15

matty1979: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Qs Qh]

shakyshands: calls 30

konsumikus: folds

ESOBABY: folds

HERO: raises 120 to 150

manjames: raises 1200 to 1350 and is all-in

Torgo1987: folds

brairdam: folds

matty1979: folds

shakyshands: folds

HERO: ???

 

(postar resultat efter lite diskussion)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger verkligen inte här. Det är en $5 SnG, han kan ha lite vad som helst. Jag ser ofta folk ställa med 44-99 i $55 SnG's, aldrig att jag lägger här som sagt.

 

EDIT: Posta HH's i HH-forumet-Enbordsturneringar...använd coverter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn. För att ge en förklaring, det är en låglimit SnG med 45BB i spel där en överbetar potten extremt

 

Det är ingen förklaring. Det är en sammanfattning av HH:n.

 

Jag lägger verkligen inte här. Det är en $5 SnG, han kan ha lite vad som helst.

 

Hero hade en rätt tydlig read också och med den readen är det rätt självklar fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero hade en rätt tydlig read också och med den readen är det rätt självklar fold.

 

Han är ändå mkt oftare uppe mot AK/AQ/AJ, TT+ än AA/KK. Förstår inte hur du kan säga att det är en självklar fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl varken en självklar push eller fold tycker jag. Det är ju trots allt tidigt i spelet och om du vet att du ofta kan spela ut dina motståndare så är det kanske lika bra att folda...du får ju fler chanser att ta honom. Skulle nog säga att det är lite fifty fifty här men själv skulle jag nog syna för att svära över min otur när killen runner runner nån låg stege eller nåt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

EDIT: Posta HH's i HH-forumet-Enbordsturneringar...använd coverter

 

Handanalys-Sit & Go tävlingar? jo den hör nog hemma där...

 

Jag håller med Conspiracy och eurythmech att de är en ganska självklar syn, i normala fall för mig som är van vid denna nivån. Nästan ingen spelar "så tajt som man ska" på de tidiga nivåerna och därför är de oftast en lätt syn med QQ. Den här gången så möter vi en riktigt tajt spelare och hans blixtpush visar styrka tyckte jag. Spelarna på den här nivån är inte vassa och framförallt på bubblan så har ja stort övertag. Så därför vill ja inte ta möjlig coinflip så här tidigt, (om han har AK) eller vara rejäl underdog mot AA-KK.

 

Resultat: (SPOILER VARNING!!!)

 

-Jag foldar och han visar KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 15/30 nivån foldar jag QQ för All-ins.

Foldar oxå när jag raisar upp det o någon reraisar mig hårt, det betyder alltid nötterna. Vill man lägga in pengarna i sådant läge så kommer man ut levande högst 40% av gångerna har jag märkt iaf.

En MTT regel är dont get broke with a queen in ure hand och på 20 och 30 nivån så är det MTT stuk. Men hur som helst så är min erfarenhet att man sällan leder med QQ i sådana lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 15/30 nivån foldar jag QQ för All-ins.

Foldar oxå när jag raisar upp det o någon reraisar mig hårt, det betyder alltid nötterna. Vill man lägga in pengarna i sådant läge så kommer man ut levande högst 40% av gångerna har jag märkt iaf.

En MTT regel är dont get broke with a queen in ure hand och på 20 och 30 nivån så är det MTT stuk. Men hur som helst så är min erfarenhet att man sällan leder med QQ i sådana lägen.

 

Det är $5 SnG vi pratar om. Mot en random $55-spelare leder vi oftast här. Jag har svårt att tro att en random $5-tomte är tightare.

 

Du kanske spelar jättehögt men i det här fallet är det syyyyn...Tänk om, tänk rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det är $5 SnG vi pratar om. Mot en random $55-spelare leder vi oftast här. Jag har svårt att tro att en random $5-tomte är tightare.

 

Du kanske spelar jättehögt men i det här fallet är det syyyyn...Tänk om, tänk rätt..."

 

 

 

 

 

Vadå syn, han hade ju kk! 82/18-läge juu...

 

 

 

 

Hade nog även jag haft svårt att släppa qq på denna nivån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att ha "svårt" för att släppa QQ här.

 

om vi möter en riktigt tajt spelare (inte just i de här fallet utan allmänt) som blixtställer för ca 50-60BB när vi höjer med 5-6BB preflop, va ska han ha liksom? de troliga händerna som han ställer med preflop på en så här tidig level borde vara AA-KK-QQ-JJ-AKs...Vi leder mot 1 hand,hög splitchans mot QQ och coinflip mot 1, resten är vi underdog mot, så varför utmana ödet så här tidigt om vi ändå kan spela ut fiskarna i längden?

 

Mot en normalspelare som spelat några händer på level 1-2 hade ja blixtsynat, men de här va en annan femma. Jag foldar QQ väldigt sällan preflop men detta va ett sånt läge där ja tycker de e rätt mot tajta spelare, men aldrig annars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om vi möter en riktigt tajt spelare (inte just i de här fallet utan allmänt) som blixtställer för ca 50-60BB när vi höjer med 5-6BB preflop, va ska han ha liksom? de troliga händerna som han ställer med preflop på en så här tidig level borde vara AA-KK-QQ-JJ-AKs...Vi leder mot 1 hand,hög splitchans mot QQ och coinflip mot 1, resten är vi underdog mot, så varför utmana ödet så här tidigt om vi ändå kan spela ut fiskarna i längden?

 

Mot en normalspelare som spelat några händer på level 1-2 hade ja blixtsynat, men de här va en annan femma. Jag foldar QQ väldigt sällan preflop men detta va ett sånt läge där ja tycker de e rätt mot tajta spelare, men aldrig annars!

 

Jag tror inte vi vet om han är tight här. Och sen är tight inte detsamma som duktig. En duktig spelare ställer i regel 0 av sina händer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg lirar 6+0,5$ turbos på stars o där leder man sällan i sådana lägen när man blir reraisad av en med full stack på dessa låga blinds nivåer. Inget jag läst i en bok, inget jag läst i ett forum utan det är min erfarenhet. Då jag har en ITM på runt 75% så tänker jag inte tänka om.

 

Men jag kan inte säga att det är direkt fel o syna här men o säga att det är jättesyn gillar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte vi vet om han är tight här. Och sen är tight inte detsamma som duktig. En duktig spelare ställer i regel 0 av sina händer här.

 

tack för bra svar i den här å alla andra handanalysrelaterade trådar! dina svar läses alltid extra noga och de är me stor respekt som ja tar del av dina analyser, främst inom SNG.

 

kraaam på re' :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg lirar 6+0,5$ turbos på stars o där leder man sällan i sådana lägen när man blir reraisad av en med full stack på dessa låga blinds nivåer. Inget jag läst i en bok, inget jag läst i ett forum utan det är min erfarenhet. Då jag har en ITM på runt 75% så tänker jag inte tänka om.

 

Men jag kan inte säga att det är direkt fel o syna här men o säga att det är jättesyn gillar jag inte.

 

 

lol, antar att du har en ROI på 80% oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för bra svar i den här å alla andra handanalysrelaterade trådar! dina svar läses alltid extra noga och de är me stor respekt som ja tar del av dina analyser, främst inom SNG.

 

kraaam på re' :D

 

Agree, eury for advanced skribent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...