Gå till innehåll

nl 2000 HU AA på farlig bräda.


Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I.o.m. Pre-flopspelet kan jag inte sätta honom på något du inte slår. Men hans spel är dock väldigt konstigt. Att han skulle ha något av: 22, 66, 53 eller 44 känns väldigt avlägset. Och hur ofta spelar någon sådana händer all in när du redan håller på trappa dig själv?

Nej, syn säger jag.

 

 

Förstår inte vad du menar med att du inte kan sätta honom på en hand som slår AA pga preflop-spelet? Är väl just med det här preflop-spelet man KAN sätta honom på en hand som slår AA? Skulle han 3-bettat preflop vet vi ju att vi leder på den här brädan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att en bluff är det enda som handen står mot precis som andra har påpekat, de enda händerna som kan tänkas är KK och QQ. Raise och sedan re-raise syn pre, check-syn och raise,reraise allin skriker ju inte direkt svaghet. Kan vara en bluff det är trots allt en relativt stor raise allin men jag skulle tänka över att vika AA här, hade nog tyvärr inte haft diciplinen för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan fortsätta diskutera. Jag tänker inte posta resultatet än. Men jag kan säga att det inte är jag som är Hero i den här handen utan Fi. Jag tänkte att den var väldigt intressant ur hans perspektiv och undrade hur andra hade spelat i hans situation.

Hoppas bara att du inte hade några illusioner om att kunna bluffa bort ett högt par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre för honom att bara syna turn och höja river då istället?

Har han kåk finns det ju ingenting att vara rädd för och kan då fortsätta att slowspela.

 

"Vill inte verka otrevlig, men du vet inte vad du pratar om så jag förstår inte vad du gör i den här diskussionen."

OK?

Det spelar ingen roll vad som är bäst spel. Det som spelar roll är att han mycket väl kan spela så här med kåk, även om det kanske inte är det optimala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är resultatet. Jag är alltså Fi

 

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

2 players

Converter

 

Stack sizes:

SB: $5549.57

Hero: $5244.05

 

Pre-flop: (2 players) Hero is BB with :ac :as

SB raises to $70, Hero raises to $225, SB calls.

 

Flop: :2s :4s :6h ($450, 2 players)

Hero bets $375, SB calls.

 

Turn: :4d ($1200, 2 players)

Hero checks, SB bets $755, Hero raises to $1755, SB raises all-in $4194.57, Hero calls all-in $2899.05.

Uncalled bets: $2899.05 returned to Hero.

 

River: :6s ($7149.57, 0 player + 2 all-in - Main pot: $9589.14)

 

 

Results:

Final pot: $7149.57

Hero shows Ac As

SB shows 3h 4h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog beredd att hålla med Sansrom här. Visst, Det kan verka extremt dåligt att c/r turn med intentionen att folda mot ett omslag allin men det är nog i princip önsketänkande att han skulle spela så här med ett drag eller ett högt par på detta bräde. Synar du kommer du säkerligen få se en 4 i motståndarens hand väldigt ofta.

GULDSTJÄRNA åt mig?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer fisken när resultatet är postat, men hade tänkt stämma in i foldkören. Detta är en väl jättestor och -ovanlig bluff, och han värdebetar garanterat inte en sämre hand. När du sa att du var "fi" i hh:n trodde jag dock att det var en whine-tråd då du hittat den geniala bluffen och blivit nersynad och svurit "JÄVLA FUCKING TOMTESYN".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer fisken när resultatet är postat, men hade tänkt stämma in i foldkören. Detta är en väl jättestor och -ovanlig bluff, och han värdebetar garanterat inte en sämre hand. När du sa att du var "fi" i hh:n trodde jag dock att det var en whine-tråd då du hittat den geniala bluffen och blivit nersynad och svurit "JÄVLA FUCKING TOMTESYN".

 

Snälla, bara snälla kommentera inte efter resultat är visat. Bara gör inte det, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det är den intressanta beslutspunken vid checkraisen på turn, inte huruvida hero sen ska syna pushen. Att checkraisa med intention att folda mot en push är imo alltid uselt spel i detta läge; att checkraisa med intention att syna en push är ofta ett dåligt spel i det här läget, men ibland - mot en viss motståndare vid viss tidpunkt beroende på flow/history/etc - så kan det vara ett bra spel. Antagligen var det det som hero ansåg och spelade därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det är den intressanta beslutspunken vid checkraisen på turn, inte huruvida hero sen ska syna pushen. Att checkraisa med intention att folda mot en push är imo alltid uselt spel i detta läge; att checkraisa med intention att syna en push är ofta ett dåligt spel i det här läget, men ibland - mot en viss motståndare vid viss tidpunkt beroende på flow/history/etc - så kan det vara ett bra spel. Antagligen var det det som hero ansåg och spelade därefter.

 

Tack, det jag försökte säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Fi och jag har spelat ganska avvaktande. Men aggressivt pre-flop och mycket continuation-bettar. Det har inte varit så jättestora potter nu i Heads-up utan aggressorn har oftast fått potten. Jag har dock gjort några stora bluffar och visat.

 

 

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

2 players

Converter

 

Stack sizes:

SB: $5549.57

Hero: $5244.05

 

Pre-flop: (2 players) Hero is BB with :ac :as

SB raises to $70, Hero raises to $225, SB calls.

 

Flop: :2s :4s :6h ($450, 2 players)

Hero bets $375, SB calls.

 

Turn: :4d ($1200, 2 players)

Hero checks, SB bets $755, Hero raises to $1755, SB raises all-in $4194.57, Hero ?

 

Tyvärr så är det nog så att du är uppe mot en kåk alternativet är att han han har idiot synat dig med en 4 och träffat trissen. jag hade nog lagt mig här, hoppas jag. Men det är lätt att säga nu. Hur gorde du+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är det nog så att du är uppe mot en kåk alternativet är att han han har idiot synat dig med en 4 och träffat trissen. jag hade nog lagt mig här, hoppas jag. Men det är lätt att säga nu. Hur gorde du+

 

orkar du inte läsa igenomm ttråden så lägg ner.... han har svarat vad han hade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...