Gå till innehåll

nl 2000 HU AA på farlig bräda.


Recommended Posts

Tyvärr så är det nog så att du är uppe mot en kåk alternativet är att han han har idiot synat dig med en 4 och träffat trissen. jag hade nog lagt mig här, hoppas jag. Men det är lätt att säga nu. Hur gorde du+

 

och varför skulle han vara en idiot om han synat med en 4? herregud.. blir trött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Istället för c/r, vad är ett bra spel här?

 

Är det alltid fel att c/ra här? Checkraisar ni aldrig med vad ni tror är bäst hand på flop/turn HU? När ni checkraisar, har ni alltid en bluff/semi-bluff eller ett monster som ni vill få in pengarna med? Check-raisar ni någonsin tomma?

 

Om ni ibland checkraisar tomma eller med drag, varför är det galet att checkraisa en hand som ofta är bäst och där fi bör lägga många av sina händer? Det här är ett läga där det helt klart kan vara 2 stycken som inte tror på vad den andra reppar.

 

Med heros check på turn kommer fi väldigt ofta att betta ut med any two. Hur svag hand måste ni ha för att checkraisa? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för c/r, vad är ett bra spel här?

 

Är det alltid fel att c/ra här? Checkraisar ni aldrig med vad ni tror är bäst hand på flop/turn HU? När ni checkraisar, har ni alltid en bluff/semi-bluff eller ett monster som ni vill få in pengarna med? Check-raisar ni någonsin tomma?

 

Om ni ibland checkraisar tomma eller med drag, varför är det galet att checkraisa en hand som ofta är bäst och där fi bör lägga många av sina händer? Det här är ett läga där det helt klart kan vara 2 stycken som inte tror på vad den andra reppar.

 

Med heros check på turn kommer fi väldigt ofta att betta ut med any two. Hur svag hand måste ni ha för att checkraisa? ;)

 

Alltså, nu lirar inte jag högt, men checkraisar vi som bluff har vi inga problem att vika mot en push, checkraisar vi med stål har vi får vi gärna in degen.

Men AA är en halvstark hand med klart showdownvärde, som vi troligtvis överrepresenterar om vi checkraisar för att vi känner oss starka (vi är totalslagna eller möter en bluff, just bluffen har jag svårt att uttala mig om hur vanlig den här, men semibluffen bör ju finnas....), och vi vill inte göra om vår AA till en bluff. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kunde inte checkraisen från Hero vara ett värdebet? Tror fi skulle kunna syna med händer här som har showdownvärde som Hero slår, som KK-TT. Fi har ju pos och kan ta ett nytt beslut på river. Eller lägger folk alltid överpar mot checkraisar på turn HU? Sen att Fi i detta läge går all-in är ju en annan femma. Det problemet får man ta då. Tycker verkligen inte Hero gör sin hand till bluff bara för att man checkraisar turn och det är verkligen inget dåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...