-8A- Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Full Tilt Poker Game #1454165571: $11 + $1 Sit & Go (Turbo) (10399101), Table 1 - 200/400 - No Limit Hold'em - 8:32:36 ET - 2006/12/22 Seat 5: HERO (2,950) Seat 7: bigchiefr1 (5,650) Seat 8: huntphilo (1,455) Seat 9: tina5 (3,445) tina5 posts the small blind of 200 HERO posts the big blind of 400 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to 8A [Jd Jc] bigchiefr1 raises to 800 huntphilo raises to 1,455, and is all in tina5 folds HERO ??? Bigchiefr1 kommer knappast att folda mot huntphilo. Huntphilo å sin sida borde ha en någorlunda vettig hand, eftersom potten redan är höjd, och han vet att Bigcheifr1 inte kommer folda. BigChiefr1 har antagligen ingen ultrahand, han har mobbat duktigt med sin stora stack =) Vad är bästa spelet? Och varför? Fold, syn eller all in? Eftersom jag täcker Huntphilo borde väl bästa spelet vara att syna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Jag pushar här. Om både du och storstacken synar kan han (om han är aggro) får för sig att jävlas med dig på floppen och då sitter du i skiten, typ Därför pushar jag här. Du ligger vanligtvis långt före storstackens HD här samtidigt som viss FE bör finnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
petla Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 Fold går som du säger fetbort när du täcker honom. Personligen skulle jag gå allin för att slippa svåra flopbeslut, om jag hade lika stor kassa som bigchief skulle jag nog syna för att tagteama. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 22 December , 2006 Rapport Share Postad 22 December , 2006 ja ställer för att få bort chipleadern! fold känns för tajt på bubblan. Chipledaren försöker garanterat stjäla så han kommer garanterat folda! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 26 December , 2006 Rapport Share Postad 26 December , 2006 Jag synar bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 26 December , 2006 Rapport Share Postad 26 December , 2006 Jag synar bara. Med motiveringen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 26 December , 2006 Rapport Share Postad 26 December , 2006 Det är ingen katastrof för oss att hamna all-in här, men jag tror storstacken viker ofta. Jag pushar alltid här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 26 December , 2006 Rapport Share Postad 26 December , 2006 Jag pushar, vill inte spela på floppen mot bigstacken och vi har en alldeles för bra hand för att lägga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 28 December , 2006 Rapport Share Postad 28 December , 2006 Med motiveringen? Min erfarenhet säger mig att folk gärna vill ha ut folk på bubblan så de bettar sällan tomma. Det gäller även på låga inköp i sngs. Det finns undantag, men isf får man hoppas på underkort till ens JJ så man får jamma flopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts