Juggler Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Kollar ni verkligen pf så ofta att ett inlägg ni inte sett inte finns bland de tio första? Börja använda "Nya inlägg"-knappen eller snabblänkar/dagens inlägg. Jag har gjort ett bokmärke till nya inlägg-sökningen. Citera
Ekenstar Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Och var kollar man inlägg sedan senaste inloggning? Nästan längst upp på sidan (liten avlång ruta med grön bakgrund): Nya inlägg. Något som faktiskt är bättre med uppdateringen, man slipper gå till huvudsidan för att göra en ny sökning på nya inlägg då länken finns på alla forumsidor. Citera
Cleburne Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Det kan säkert bli bra, men det kommer att krävas att man fipplar med grafiken och kanske även med själva utformningen av forumet. Ett forum som funkar bra i vBulletin är Paradoxplaza. Man kanske kan kolla runt på lite andra forum för att få tips om hur det bör se ut. Citera
D.H. Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Måste hålla med, vad är de alla är så fruktasvärt upprörda över? Konservativa människor de finns asså... Håller med, det mesta är en vanesak. Är tyvärr omöjligt att göra en stor layout-förändring utan att folk blir upprörda. Att forumets bredd följer bredden på webbläsaren är inget problem direkt, då kan man välja själv. Har man webbläsaren i en storlek där man kan se så gott som alla andra sidor på nätet så ser även Pokerforum helt ok ut. Vill man ändå ha maximerad bredd av någon anledning får man liksom skylla sig själv. Sen kan jag hålla med om att personinformation/avatar gärna får flyttas till vänstersidan eftersom det ger bättre flyt i läsningen. Även att citatrutan borde ha en färg som skiljer sig en aning från resten av texten. Bra jobbat, QoS! Citera
Nusseman Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Sen kan jag hålla med om att personinformation/avatar gärna får flyttas till vänstersidan eftersom det ger bättre flyt i läsningen. Det är ett "work in progress" kommer snart alltså. Över lag kan man säga såhär: Alternativet till att släppa en fungerande men slimmad version av det uppdateradeforumet och dess funktionalitet är att stänga ner i kanske en vecka och tweaka allt innan lansering. Vad är bäst, denna variant där ni får komma med input, som designteamet kan använda sig av i tweakandet, eller vänta nån vecka och komma till ett helt nytt forum där ni inte fått komma med input? Det är ju inte så att det inte går att använda forumet som det ser ut nu, men det kan definitivt förbättras avsevärt och i det arbetet är er input en jättehjälp. Citera
morberg Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Det är inte så kul när man har 1920x1200 som upplösning. Du vet om att du inte måste köra dina applikationer maximerade, va? Citera
Animaniac Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/ kör också med vBulletin Version 3.6.4.Tycker att den layouten är riktigt bra. Japp, den ser riktigt bra ut, skön för ögonen. Som det är nu sågas det, men det är nog bara en tidsfråga innan det ser tip top ut. Citera
Loveless Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Var lite ovant igår, men nu börjar man hitta inläggen i allt brus. Det här kommer bli guld, bra jobbat grabbar! Citera
The Grand Bark Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Tycker i det stora hela att det är ok men det kanske beror på att jag är nykter. När jag fyllnat till lite ska jag rota i hur man blir ''senior member'', vettefan hur det går till men jag är lika gammal som en senior iaf. Fast jag tänker som en junior... Citera
Klyka Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Tycker att sökresultatsidorna är rätt plottriga. Vet inte konkret hur det skulle se ut för att göra mig glad, men lite mer överskådligt på nåt sätt... Citera
Juggler Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Tycker i det stora hela att det är ok men det kanske beror på att jag är nykter. När jag fyllnat till lite ska jag rota i hur man blir ''senior member'', vettefan hur det går till men jag är lika gammal som en senior iaf. Fast jag tänker som en junior... Senior member var nog bara en default-inställning som gav alla med över 100 poster den titeln. Citera
cab19 Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Riktigt jävla bra med ett par undantag. Jag är ingen stor forumanvändare utan det är i princip bara här jag hänger så jag har väl inte så mycket jämföra med. Jag var livrädd att det skulle bli som 2+2 som jag bara inte klarar av och därför går miste om mycket värdefullt på dessa sidor tror jag. Dom enda minus än så länge som jag ser det är dessa: - För mycket "luft" i inläggen. - Gröna färgen - Vill också nog ha namn och avatar på vänster sida om inlägget.(ej 100 på det dock) Detta är dom spontana plussen: + Farten på hela forumet.Rena rama F1 för fan. + Verkar finnas massa olika funktioner som underlättar en hel del.Har tex framförallt lagt märke till multicitera knappen som verkar awesome eftersom jag aldrig lärde mig att multicitera på gamla forumet. *skäms* + Hur bra blir inte detta när "allt" är fixat? /cab19 - som dock ej har spelat så mycket poker i höst pga att jag hittat tillbaka till travet. Citera
ades_va Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Måste tyvärr säga att jag inte gillar nån del av nya layouten. Citera
AsiaCarrera Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Har inget emot det gröna men tycker den vita bakgrunden är jobbig för ögonen när jag läser längre inlägg. Citera
gdaily Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Nu har vi fått upp 10 senaste inlägg. 10 senaste dagböcker kommer också i framtiden, men är inte lika tokprioriterat. Vad jag personligen vill se nu är Större textstorlek Tydligare färger på blippar i vänsterkanten Citera
Juggler Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Att inte behöva klicka på en snabbsvarknapp för att skriva borde vara lätt fixat. Ett klick för QoS, miljarder klick besparade för pf.nu Citera
TotalFarsa Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Någon form av gradient i posthuvudet där vi har namn & avatar skulle vara väldigt trevligt för själva helhetsintrycket. Kika på den fina Julklappstipstråden på Pappaforum.se för exempel på hur en svag gradient kan göra marvel för läsbarheten. Citera
matte med slice Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Någon form av gradient i posthuvudet där vi har namn & avatar skulle vara väldigt trevligt för själva helhetsintrycket. Kika på den fina Julklappstipstråden på Pappaforum.se för exempel på hur en svag gradient kan göra marvel för läsbarheten. Den här gillar jag. Mycket lättare att läsa än så som forumet ser ut nu. //Matte Citera
Myssion Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 blablabla Pappaforum.se blablabla Sluta spamma! Citera
Gäst Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Den här gillar jag. Mycket lättare att läsa än så som forumet ser ut nu. //Matte Agree. Skönare för ögonen med en grå bakgrund plus att forumet har en bestämd bredd och inte flyter efter skärmstorlek. Citera
ades_va Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Kanske ska passa på att "elucidate" mig lite... Det gröna är inte så jättefarligt(jag gillar det dock inte), att nicken och allt ligger ovanför är pest och plåga, att "mina senaste inlägg" är borta(eller är det bara jag som inte hittar det?) känns också riktigt dåligt. Jag gillar dock multicitera, sök-integrationen och snabbheten. Och just ja, lite bredare forum tack... (Jag gillar dock bestämd bredd) Citera
Klyka Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Ett pillförslag till QoS (det involverar kodning ): En visa dina inlägg-funktion (ja jag fortsätter tjata om den) borde kunna kodas genom ett script som automatiskt gör en avancerad sökning. Parametrar för sökningen: Nyckelord: Lämnas tomt Användarnamn: Användarens nickname Hitta ämnen med: Minst 0 svar Hitta inlägg från: Alla datum och tidigare () Visa resultatet som: Trådar Sortera resultatet efter: Senaste postdatum i fallande ordning Sök i forum: Alla öppna fora Resultatet av en sådan sökning blir identisk med det som visa dina inlägg-funktionen gjorde. EDIT: Alla parametrarna ovan (utom Användarnamn, förståss) är standardinställningarna.. Citera
QoS Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Klyka, vet inte om det är exakt det du letar efter, men klicka på ditt nick så kommer en meny fram, där bland annat "Hitta alla inlägg av Klycka" finns. URL är http://www.pokerforum.nu/forum/search.php?do=finduser&u=USER_ID om du vill bookmarka den. - QoS Citera
freddola Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Jag vill se så man ser alla senaste trådar i DB o Andra delen. Sjukt jobbigt och plottrigt nu tkr jag Citera
Klyka Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Klyka, vet inte om det är exakt det du letar efter, men klicka på ditt nick så kommer en meny fram, där bland annat "Hitta alla inlägg av Klycka" finns. URL är http://www.pokerforum.nu/forum/search.php?do=finduser&u=USER_ID om du vill bookmarka den. - QoS Nope Den där är oxo användbar vid vissa tillfällen. Men den funktion som jag far efter är den som visar en lista över alla trådar som jag varit aktiv i. Gör sökningen som jag föreslår så ser du hur jag menar. Den listan är imo det bästa sättet att se vilka av "mina" diskussioner som varit aktiva sedan mitt senaste besök. Den funkar som "visa nya inlägg" fast med tillägger "i trådar där jag varit aktiv"... Citera
Recommended Posts