Gå till innehåll

NLT - svagt turnspel med starkt drag/bluff catcher hand


Marcel

Recommended Posts

Rätta mig om jag har fel Psatiw men jag har läst detta ett par gånger och det låter lite smått motsägelsefullt. Du skriver att motståndaren rimligen bör betta mer med en svag hand av anledningen att vi oftare kommer att syna ett halvpotbet än ett potbet. Då borde du rimligen hålla med Gretko(och mig) att du hellre betalar av ett potbet än ett halvpotbet just eftersom majoriteten av gångerna han betar halvpot så är det för värde och inte som bluff.

 

Jag förstår vad du säger och jag håller med om att det låter lite motsägelsefullt, men tanken är väl att vi inte bara kan se just det här bettet i ett vaccum (han måste ju spela tämligen konsistent). Om han vill kunna fortsätta bluffa i liknande lägen och har en spelstil som ofta går ut på att vi ska gissa hans hand (men där han har en bra balans mellan bluffar och värdebet, men där HAN får välja lägen utefter vad han tror är bäst enligt spel-"flowet"/historiken) så är det nog inte så dåligt att alltid lägga betten i den övre rangen här, snarare än i den undre. Dessutom innebär ju ert resonemang att vi får betala dubbelt så mycket varje gång vi ska kolla upp honom, och ett halvpottsbet i jämförelse kan vi kolla upp två gånger för samma pris som ett pottbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tycker du ska re-raisa på floppen och tidigt och billigt i handen veta vart du ligger..

 

Ja, det känns ju väldigt intressant att veta var man står med Q hög i en trebettad pre pott. Allt annat du skriver är också ren smörja och jag hoppas att hela inlägget är ett skämt.

 

Lol, smörja? Kanske du som är en för dålig spelare och inte orkar lägga ner tid att ta till dig information, är ju ändå det poker går ut på .. Läs vad killen har skrivit, han har blivit reraisad på samma sätt 2 raka händer innan.. Och han lirar 5-10, dessutom sitter dom 4 pers på bordet.. Är det uppenbart här att du sätter hans motståndare på AA och KK eller? Men men, du kanske bara kollar på dina egna kort när du spelar poker, vad vet jag..

 

 

 

Hahhahahhahhaa. Tack, från att ha varit en otroligt tråkig kväll förgyllde du min kväll enormt mkt. Om du är allvarlig tycker jag synd om dig . Alltså vad fan pratar du om människa? Seriöst? Om det är ett skämt, vilket det borde vara (för ditt eget bästa) borde du lägga in lite smileys här och var i ditt inlägg för att förtydliga det faktum att det är ett skämt. Som du skriver nu blir det väldigt svårt att först¨å om du skämtar eller bara är totalt slut som människa.

 

Om du nu är allvarlig, lägg ner pokern för alltid. Tycker synd om dig.

 

Skål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ändå avsluta med något som jag också tycker talar för en syn vill jag nog hävda att det faktumet att du typ aldrig kommer att vara riktigt stark här givet din linje borde öka hans benägenhet att skjuta en tredje tunna och då lägga betstorleken i den övre rangen, helt enkelt eftersom du mycket oftare kommer syna av ett lägre bet (där tycker jag alltså inte som - var det gretko? - att jag hellre synar ett ~pottbet än ett halvpottbet) eftersom du mer eller mindre spelat konsistent med en bluffcatcher-stark hand här.

Rätta mig om jag har fel Psatiw men jag har läst detta ett par gånger och det låter lite smått motsägelsefullt. Du skriver att motståndaren rimligen bör betta mer med en svag hand av anledningen att vi oftare kommer att syna ett halvpotbet än ett potbet. Då borde du rimligen hålla med Gretko(och mig) att du hellre betalar av ett potbet än ett halvpotbet just eftersom majoriteten av gångerna han betar halvpot så är det för värde och inte som bluff.

 

 

Precis, dom gångerna han har bluff tror jag att han kommer skjuta väldigt hårt av den anledningen att vi aldrig har en stark hand här. Han vet att om han skjuter stenhårt får han bort alla dessa marginella händer som utgör en rätt stor del av vår HD så som vi spelat hela handen hittils. Därför synar jag hellre detta bet än ett halvt pottbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...