Gå till innehåll

En av Nordenstams MTT-frågor i Poker Slitz?


Max Cady

Recommended Posts

Följande fråga är hämtad ur den nya tidningen Poker Slitz. Cecilia Nordenstam har där ett pokertest där man kan testa sina MTT-kunskaper.

 

Scenario

 

Du är på dag två i en MTT.

Blinds $400/$800 med en ante på $100.

 

En spelare i mellanposition har synat $800. Du sitter i sen position, med runt $30 000 framför dig och väljer att syna med 10 :club: 9 :spade: . Alla lägger sig till BB som checkar.

 

Floppen kommer:

10 :heart: 9 :diamond: 4 :heart:

 

BB checkar, spelaren som synade innan betar $3000. Han ser ut att ha ungefär lika mycket som dig framför sig. Vad gör du?

 

A. Höjer till $10 000

B. Synar

C. Foldar

 

Hur gör ni i den här situationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som läser men få som svarar? Kanske anses svaret för självklart? Trodde ni ja!

 

Hela testet består av 13 frågor där det bästa alternativet ger 5 poäng, det näst bästa 2 poäng och det sämsta alternativet ger 0 poäng. Man ska alltså få ihop så många poäng som möjligt i testet.

 

I den aktuella frågan ger alternativ A (höjer till $10 000) o poäng! :shock:

 

Jag är visserligen inte alls kunnig när det gäller MTT men är Nordenstam på en annan planet än mig eller är det ett feltryck?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju rätt många kort på turn som är jobbiga. Visst, du kan syna på flopp men kommer tredje färgkortet eller en J, 8, K eller till och med 5 på turn så är får du antagligen en check från postflophöjaren eller så höjer personen igen, vilket gick dig ett tufft beslut.

 

Jag hade nog höjt direkt.

 

Fold finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den aktuella frågan ger alternativ A (höjer till $10 000) o poäng! :shock:

 

Det måste ju vara ett feltryck. Det kan ju omöjligt vara bättre att folda än att höja i detta läget. Finns fold i detta läget (om man inte har riktigt bra read på Fi och sätter honom på set)?

 

Jag har inte sagt att folda är det som föreslås. Återkommer med det alternativ som föreslås senare under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför väljer man att syna PF med T9o och sen kasta mot en 3/4-pottbet när man träffat topp två?

 

Här ska nog mycket till innan man kastar, enda rimliga hotet är väl 44 (alt. TT/99 men där höjer väl många i mellanpos.?)

 

Raise känns ju bra, annars är väl alternativet att låta överpar/55-88/färgdrag skjuta igen och sen höja turn? Beror väl lite på hur villig man är att chansa, många turnkort får anses vara jobbiga (alla :h:, K/J/8/6). Höj och syna alla omslag känns bäst.

 

Bara syna så vet man ju inte om han var på kombodrag, färgdrag, bluff eller stål till turn.

 

 

EDIT: man får inte fundera så länge, då är man sist på bollen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är flera av frågorna som kommit in i fel ordning, så svaren är helt fel på flera av uppgifterna

 

Tack för det Gdaily! Okej att jag mest spelar SnG's och kanske därför har lite väl mycket all in -tänk i mig, men det kändes som att det var helt osannolika alternativ som föreslogs ja! Har du tillgång till de rätta svaren? Blir ju lite nyfiken nu ju!

 

Taskigt för Nordenstam som nu framstår som helt konstig med tanke på "hennes" strategier i testet! Merparten av de som läser tidningen kommer ju aldrig få veta att det är feltryck! :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
eh va? hade förväntat mig en förklaring till hur fan du kan förespråka syn, men någon sådan finns väl inte...

 

Mjölka kossan såklart. Målet är att maximera vinsten och låta Fi dra till dålig odds. Har Fi KT så har Fi 3 outs eller 12 % chans att dra ut. Det finns ingen anledning att vara speciellt rädd för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som läser men få som svarar? Kanske anses svaret för självklart? Trodde ni ja!

 

 

I den aktuella frågan ger alternativ A (höjer till $10 000) o poäng! :shock:

 

Jag är visserligen inte alls kunnig när det gäller MTT men är Nordenstam på en annan planet än mig eller är det ett feltryck?

 

Kan förklara varför jag sedan testet inte nått ett enda finalbort i MTT:lol: . Gjorde testet och hade nog en del funderingar när man blev sågad jäms med fotknölarna med tanke på det resultat jag tyckte jag uppnått. Men det va CN´s test så det va bara att ändra sig och spela som hon förslog för att hon e bra det vet vi.

 

Hmmm, undrar om man kan stämma tidningen, som för övrigt oxå lämnade massor att önska, synd att man inte bor i Usa då hade skadeståndet legat färdigt för utbetalning på banken nu:roll: .

 

Skämt åsida så var det nog många som reagerade på en hel del av svaren och som du skriver undrade man om det va poker från en annan planet det va frågan om. Man tycker ju att om en tidning ska lanseras som ett seriöst pokermagazin så borde de ha bättre folk som korrekturläser sidorna innan tryck så att åtminstone det första numret blir rätt.

 

På din fråga så är det väl bara höjning som kan ge full pott, hoppas jag. Visst ska man försöka mjölka motståndaren men samtidigt måste man oxå skydda sin hand. Vem vet vad BB har för kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...