Gå till innehåll

Föreslå förbättringar i klienten!


raqqa

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det vore praktiskt om man med musen kunde markera och kopiera texten som visar numret på spelomgångarna längst uppe i vänstra hörnet (This game 12345678 Last game 98765432). Istället för att behöva skriva av det "för hand" när man vill kolla en omgång i hand history...

 

/G

 

EDIT: Man kan visst kopiera numret från chatten märkte jag nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är lite trött på lobyn, spelar på de lägre borden men det är problemmed scrollningen, mitten hjulet fungerar inte och sen om det sker en uppdatering flyttas man till det markerade bordet även om man i scrollningen är på ett annat ställe i listan.. vilket gör det jobbigt att scrolla ner till "mina" bord

 

annars är klienten fin och så.. kanske en blomkruka någonstans.. sen skulle jag vilja kunna plasera ut en tomteluva på vissa spelare, rent grafiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är något att rätta till som inte är så bra med b2bpoker-klienterna: Om man sparar sitt username/password så ligger dessa helt öppet i en textfil i programmappen. Inte så kul om nån skulle komma över dem..

 

Givetvis måste de sparas nånstans på hårddisken men svårigheten att komma över dem för någon som vill hålla på med sådant minskar ju ganska mycket när det står i klar text.

 

(har bara skummat igenom tråden om ifall någon redan skulle påpekat detta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är lite trött på lobyn, spelar på de lägre borden men det är problemmed scrollningen, mitten hjulet fungerar inte och sen om det sker en uppdatering flyttas man till det markerade bordet även om man i scrollningen är på ett annat ställe i listan.. vilket gör det jobbigt att scrolla ner till "mina" bord

 

annars är klienten fin och så.. kanske en blomkruka någonstans.. sen skulle jag vilja kunna plasera ut en tomteluva på vissa spelare, rent grafiskt..

 

Sortera om ordningen på borden genom att klicka på kolumnhuvudena.

 

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte orkat läsa alla inlägg så det kanske redan har tagits upp. Men jag undrar varför Check-rutan och Call-knappen sitter på samma ställe? Det är ju skitlätt att man trycker på Call när man ska trycka in Check-rutan. Helt plötsligt så är det nån som tokhöjer och resten lägger sig fort som ögat och jag trycker på Call istället för Check-rutan som var avsikten. Då sitter jag all-in med skräp och får gå från bordet med tomma fickor.

 

Meningen med rutorna är väl att man ska kunna använda dom? Nu vågar jag inte använda dom alls med rädsla för att syna nåt som jag egentligen skulle ha checkat eller foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha spelat förhållandevis mycket på 24h så har jag kommit fram till att följande tillägg/ändringar vore mycket önskvärda (några dock redan tidigare nämnda i tråden);

 

- Ljud från samtliga bord, såväl aktiva som inaktiva.

- Mini-view (!).

- Möjligheten att se en helt detaljerad logg (calls, raises etc).

- Dialoger bör inte äga fokus så att andra fönster inte kan nyttjas.

 

 

Mindre väsentlig, om än samtidigt önskvärd, funktionalitet;

- Indikation på en eventuell note om en spelare.

- Timestamps i chatten (och kanske även i loggen).

- Visa även decimaler av stacken.

- Turneringarna integrerade i lobbyn, snarare än separat dialog (petitess).

 

Sammantaget mycket bra jobb med klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om några decimaler skall läggas till eller inte måste i så fall bli option, ja vill inte se några 0,35 är min fi har x00$ framför sig.. who cares..

 

Däremot vill ja se någon typ av table selector eller sorterare i

lobbyn, det MÅSTE komma i nästa update. Nu börjar b2b ha så mycke spelare att det under de värsta/bästa timmarna finns en uppsjö av bord man kanske vill sitta vid. det skall inte ta en evighet att leta upp rätt nivå och ett par bord som ser nice ut...

 

Känt sedan tidigare, dual monitor stöd skulle också vara nice...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kanske det inte är så klyftigt av clienten att spara användarnamn och lösenord i en fil i mappen (omman nu väljer att spara lösenordet när man loggar in dvs).. man skulle gärna önska att denna fil var krypterad på något sätt... nu kan vem som helst titta in och kolla upp lösen etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Förslagsvis borde ni införa någon form av hand-för-hand när det börjar närma sig pengarna i turneringarna. Jag har upplevt det som att man tjänar på "spelsabotage" om man sitter 3-4shortstacked vid samma bord och alltid låter tiden gå ut innan man agerar och låter blindsen äta upp någon stackare som försöker spela på ett normalt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha spelat förhållandevis mycket på 24h så har jag kommit fram till att följande tillägg/ändringar vore mycket önskvärda (några dock redan tidigare nämnda i tråden);

 

- Ljud från samtliga bord, såväl aktiva som inaktiva.

- Mini-view (!).

- Möjligheten att se en helt detaljerad logg (calls, raises etc).

- Dialoger bör inte äga fokus så att andra fönster inte kan nyttjas.

 

 

Mindre väsentlig, om än samtidigt önskvärd, funktionalitet;

- Indikation på en eventuell note om en spelare.

- Timestamps i chatten (och kanske även i loggen).

- Visa även decimaler av stacken.

- Turneringarna integrerade i lobbyn, snarare än separat dialog (petitess).

 

Sammantaget mycket bra jobb med klienten.

 

Bra förslag! Jag tycker dock inte att indikation om eventuell note på spelare är en mindre väsentlig sak, jag anser att hela notesystemet faller utan någon indikation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...