Gå till innehåll

Föreslå förbättringar i klienten!


raqqa

Recommended Posts

Ljud från samtliga fönster? Jösses vilket oväsen det skulle bli då =)

När jag började lira så tyckte jag 24h klienten var bäst och jämförde den med alla andra. Så är det inte längre.

Det jag saknar är en liten text som säger vilken hand man har. Par, stege osv. Underlättar avsevärt om man vill spela flera bord. Saknar också att inte ha lite mer historik på vad som hänt under en hand. Ibland är mina tankar på andra ställen. Då skulle jag vilja kolla tillbaks snabbt hur killen som raisade nu spelade innan floppen.

 

Men framförallt, för att kunna hålla ett snabbt spel och spela flera bord, göra det möjligt att använda kryssrutorna för check, fold osv. Nu vågar jag inte använda dom av den anledningen att check krysset blir en call-knapp om man är lite långsam. Lägger sig alla spelare jäkligt fort och killen innan dig gör en tokhöjning och du var påväg att checka så blir det helt plötsligt en call. Och det är inte bra alls, dåligt till och med.

Sedan kan jag klara mig utan den lilla ruta som hoppar fram när man gör ett väldigt stort bett i en liten pott. Vilja lägga €10 i en €1 pott så gör jag det och behöver ingen ruta som tycker att det där var väldigt mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rutan som dubbelcheckar stora bet tycker jag är riktigt riktigt bra. Spelar du flera bord samtidigt och slarvar med bettet kan man mycket väl råka betta blindsen som redan står i rutan plus vad du ska betta. Försöker du betta 10 på ett 2/4 bord kan du råka betta 410 istället, inte direkt jättekul när det händer. Bra funktion!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag protesterar vilt emot förslaget att ha med någon blomma eller liknande. Någon mer "känsla" när man klickar på actionknapparna tycker jag inte heller att det ska vara.

 

Miniview, inget krångel med flera monitorer och snälla, snälla snälla kan ni inte göra en klient som fungerar på Mac? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag spelar på många bord och det skulle vara alldeles för omständigt att kolla notes på varje spelare. Kan ni inte införa något slags flaggsystem som man kan slå på om man vill? Tex betyg 8-10 röd flagg , 5-8 gul flagg och 0-5 grön flagg. Flaggan kan vara liten och placeras till höger om aliaset, en sådan funktion skulle underlätta massor för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Att det automatiskt scrollar upp igen till toppen när man drar i slidern, eller rullar mushjulet i lobbyn, för att leta efter bord, ja det stör mig något hemskt otroligt... I övrigt är jag mkt nöjd med klienten.

 

Ingen annan som reagerat på detta? Hoppar man in i ett bord (ehh, bildligt talat) för att kika lite så scrollar lobbyn upp till toppen direkt, så måste man scrolla ner, klicka bland borden för att scrollen skall stanna där och fortsätta så ända tills man kommer ner itll nivån där man vill kika. Tittar man dock in på ett bord är det bara börja om från toppen igen.

 

Har ingen annan det här problemet? Är det nåt med min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på många bord och det skulle vara alldeles för omständigt att kolla notes på varje spelare. Kan ni inte införa något slags flaggsystem som man kan slå på om man vill? Tex betyg 8-10 röd flagg , 5-8 gul flagg och 0-5 grön flagg. Flaggan kan vara liten och placeras till höger om aliaset, en sådan funktion skulle underlätta massor för mig.

 

Om du rankar spelar 1-5 så ser du rankingen i Lobbyn om du markerar bordet. Är inte detta vad du är ute efter?

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på många bord och det skulle vara alldeles för omständigt att kolla notes på varje spelare. Kan ni inte införa något slags flaggsystem som man kan slå på om man vill? Tex betyg 8-10 röd flagg , 5-8 gul flagg och 0-5 grön flagg. Flaggan kan vara liten och placeras till höger om aliaset, en sådan funktion skulle underlätta massor för mig.

 

Om du rankar spelar 1-5 så ser du rankingen i Lobbyn om du markerar bordet. Är inte detta vad du är ute efter?

 

mvh stefan

 

Jo, det är en bra funktion. Men att lägga in så att det finns en markering på spelare som fått en note på sig vore väldigt uppskattat och antagligen inte heller så avancerat. Förstår du inte vad jag menar så tänk Crypto, Prima eller Party. Alla har de en liten symbol brevid spelarnamnet på de man satt note på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vissa är 75€ en dyr, för andra en billig slasktävling och för några andra en helt perfekt turnering!

Men oavsett så MÅSTE det fixas Hand by Hand!!! Det funkar inte som det är nu.

 

Det känns nästan som att det är värre nu för tiden än för en 6-9 månader sen. Eller var det lika illa då?

 

Jag gillar 24h skarpt pga att det finns många härliga turneringar med olika pokertyper. Men jag, och säkert 98% av alla andra, skulle gilla 24h ännu mera om det ordnas till i strukturen (den e rätt brant va?) och hand by hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha ett annat system för att sätta en note på en spelare. Gärna efter en mall. Ex:

 

 

(Tricky/Good/Ok/Poor) :: (Tight/Semi-Tight/Loose)/(Maniac/Agg/Solid/Caller/Passive) :: (PSER / NO PS) :: (BLUFFER!)

 

 

Typ som det är nu bara att istället för "advanced", som egentligen inte betyder något, (förutom att denna är duktig?) så klickar man då i ex. Tight-Aggressive etc etc.

 

Sry om detta redan står, men iom att ingen förändring isf skett kanske detta medför ngt positivt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha ett annat system för att sätta en note på en spelare. Gärna efter en mall. Ex:

 

 

(Tricky/Good/Ok/Poor) :: (Tight/Semi-Tight/Loose)/(Maniac/Agg/Solid/Caller/Passive) :: (PSER / NO PS) :: (BLUFFER!)

 

 

Typ som det är nu bara att istället för "advanced", som egentligen inte betyder något, (förutom att denna är duktig?) så klickar man då i ex. Tight-Aggressive etc etc.

 

Sry om detta redan står, men iom att ingen förändring isf skett kanske detta medför ngt positivt :)

 

Eller så kan du skriva själv vilken spelstil han har. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha ett annat system för att sätta en note på en spelare. Gärna efter en mall. Ex:

 

 

(Tricky/Good/Ok/Poor) :: (Tight/Semi-Tight/Loose)/(Maniac/Agg/Solid/Caller/Passive) :: (PSER / NO PS) :: (BLUFFER!)

 

 

Typ som det är nu bara att istället för "advanced", som egentligen inte betyder något, (förutom att denna är duktig?) så klickar man då i ex. Tight-Aggressive etc etc.

 

Sry om detta redan står, men iom att ingen förändring isf skett kanske detta medför ngt positivt :)

 

Eller så kan du skriva själv vilken spelstil han har. ;)

 

Eller så kan 24h lägga ner en massa tid dem inte har på att göra en förändring som för mig tar c:a tre sekunder att skriva.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför så många priser? 200 startande 36priser vilket skämt

ca 20% till vinnaren...dåligt men ni vill ha eurona kvar i omsättning

rake-kåta som ni är där av alla dessa överdrivet antal priser

prima tex har vid 200 startande 20priser ...för övrigt håller jag även med om att blindsstrukturen är för brant och hand by hand borde ni redan haft om ni ej bara tänkte på hur mycket mera rake ni kan dra in...

tur att det finns fler poker-saiter.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler Heads up-bord. Iaf ett på varje nivå.

 

Sen skulle det va bra om ni hade nån slags "Display bet amount" funktion.

 

Började lira på sidan för nån dag sen och jag måste säga att jag är possitivt överraskad. Spelade på expekt förut och jag tänker aldrig byta tillbaka. Keep the good work up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför så många priser? 200 startande 36priser vilket skämt

ca 20% till vinnaren...dåligt men ni vill ha eurona kvar i omsättning

rake-kåta som ni är där av alla dessa överdrivet antal priser

prima tex har vid 200 startande 20priser ...för övrigt håller jag även med om att blindsstrukturen är för brant och hand by hand borde ni redan haft om ni ej bara tänkte på hur mycket mera rake ni kan dra in...

tur att det finns fler poker-saiter.....

 

En del gillar turneringar med få priser andra gillar turneringar med många priser.

 

Det måste självklart finnas både och.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...