Gå till innehåll

psatiw - Full Tilt SH NLT200


psatiw

Recommended Posts

Problemet med överlappning. SJUKT tiltande. Såg inte förrän nu att vi kom till river och jag fyllde. Det här var handen jag nämnde tidigare att jag tänkte checka bakom på floppen och låta honom betta turn och då slå om om jag fick upp ett färgdrag (eftersom jag kunnat spela så med rätt många starka händer på den här brädan, just för att jag slagit upp så sjukt mycket i pos preflop och jag inte ville bli CR på floppen här). Men jag missade det, för ett annat bord fick nån jävla fokus som gjorde att jag inte kunde komma tillbaka till det här som jag ville, så då trodde jag att jag foldade turn, vilket var nog tiltande bara det, eftersom jag såg att jag fick upp färgdraget. Och så nu DETTA:

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $260.90

UTG+1: $83.60

CO: $50.95

Hero: $200

SB: $192.40

BB: $206.55

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with Q:diamond: A:diamond:

3 folds, Hero raises to $7, SB folds, BB calls.

 

Flop: K:heart: 7:diamond: T:club: ($15, 2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Turn: 5:diamond: ($15, 2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: 8:diamond: ($15, 2 players)

BB bets $11, Hero folds.

Uncalled bets: $11 returned to BB.

 

Results:

Final pot: $15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 459
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du ofta har continuebettat dina händer tidigare när du har trebetat skulle jag ha checkat. Detta för att undvika äckliga raisar av fienden i fall han har uppsnappat detta och checkar en bra hand till dig.

 

Jag har inte fått syn särskilt mycket, eftersom fiskarna är så äcklig tighta, men de gånger jag har fått syn är det inte på nåt sätt autobet på floppen. Faktum är att jag CB:ar mer sällan när jag 3-bettar pre och får syn än annars. Och ang. raisar så, som jag skrev, kommer jag inte folda den här handen givet contexten (att jag bombat på en del). Dit jag vill komma är hur jag bäst får UTG att ta ett dåligt beslut typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Staahla, Sylwester, y0

 

Mjo, jag vill ju verkligen inte ha en rundcheck så jag resonerade likadant. Jag tänkte dock att aningen lägre ändå kunde trigga hans vilja att spela vidare händer som TT/JJ eller nåt av dragen/par+drag som mest, genom att få honom att tro att jag kunde släppa en hand som QQ/JJ själv om han slog om AI, så jag bettade $65.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet förutsättningarna är jag lite sugen på att checka här. Anledningen främst då att vi vill ge fi chansen att lägga en hyfsad hand som QQ, JJ, kanske AK efter att ha stoppat in mer pengar i potten. Om vi bettar och fi lägger har vi vunnit en liten pott, kanske blir vi också synade av shortstacken med en hand som leder över oss. Om vi bettar och fi synar och vi inte träffar turn hamnar vi i en rätt jobbig sits. Om vi bettar och fi höjer är vi i princip all in och har inget vidare handlingsutrymme.

 

Om vi däremot checkar och låter fi betta sådär 70-80 dollar kan vi slå om all in och kanske få bort några händer som de jag nämnde ovan. Lägger han där har vi ju tagit hem en rätt mycket större pott än om vi bettar ut direkt och med de pengarna i potten får vi en fin equity även om shortstacken har synat och leder. Skulle fi checka bakom är vi inte jätteledsna för att få ett gratiskort till vårt färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet förutsättningarna är jag lite sugen på att checka här. Anledningen främst då att vi vill ge fi chansen att lägga en hyfsad hand som QQ, JJ, kanske AK. Om vi bettar och fi lägger har vi vunnit en liten pott, kanske blir vi också synade av shortstacken med en hand som leder över oss. Om vi bettar och fi synar och vi inte träffar turn hamnar vi i en rätt jobbig sits. Om vi bettar och fi höjer är vi i princip all in och har inget vidare handlingsutrymme.

 

Om vi däremot checkar och låter fi betta sådär 70-80 dollar kan vi slå om all in och kanske få bort några händer som de jag nämnde ovan. Lägger han där har vi ju tagit hem en rätt mycket större pott än om vi bettar ut direkt och med de pengarna i potten får vi en fin equity även om shortstacken har synat och leder. Skulle fi checka bakom är vi inte jätteledsna för att få ett gratiskort till vårt färgdrag.

 

Precis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Staahla, Sylwester, y0

 

Mjo, jag vill ju verkligen inte ha en rundcheck så jag resonerade likadant. Jag tänkte dock att aningen lägre ändå kunde trigga hans vilja att spela vidare händer som TT/JJ eller nåt av dragen/par+drag som mest, genom att få honom att tro att jag kunde släppa en hand som QQ/JJ själv om han slog om AI, så jag bettade $65.

 

Blev det en fold följt av "Fuck, I have AK here. I know you have AA."?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tecken på min tacksamhet.. tja, se min titel..

 

Men tilt me not! Det där var ju ett skämt och faktumet att du genomförde det är ju så svårt belastande för ditt case att få mitt nick, snarare än att det skulle gynna dig. :)

 

:club:

 

@ Waggho, andpet

 

Ang. AQs-handen är jag inte särskilt förtjust i en att den checkas, av anledningen att han kommer checka en stor del av sin HD - och särskilt de händer jag vill få in degen emot - bakom. Resultatet av det är ju att min equity sjunker rätt jävla rejält om turn blankar och jag ska spela oop igen mot två fi's. Att hoppas på att han ska betfolda händer som JJ/QQ/AK mot en CRAI tror jag är att hoppas på mer eller mindre ett underverk, om inte fi är typ VÄRLDENS sämsta spelare. :) Eller? Personligen skulle jag ALDRIG betfolda en JJ/QQ-hand i hans läge om det checkades till mig, och lika lite AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass lös är du pre-flop, psatiw?

 

Med risk att låta klyschig så försöker jag verkligen att hårt att anpassa mitt preflopspel efter omständigheterna och det gör att den är ganska skild, alltfrån typ 30-35 ner till kanske 18. De främsta sakerna jag justerar efter är väl de vanliga, som den allmäna bordstämningen och hur aggro spelare jag har bakom, men också väldigt mycket på vilka spelare som spelar till höger om mig. Om jag t.ex har en vek/exploaterbar spelare till höger om mig, spelar jag mer eller mindre alla mina någolunda spelbara händer i de potter han går in i och då ofta genom att försöka isolera honom, eftersom jag tror mig ha en så bra edge postflop. Vid såna tillfällen kan jag totalt vid ett bord komma upp ännu högre i VPIP. Dessutom försöker jag spela rätt "tempo-baserat" vilket gör att jag i perioder spelar kanske 40 och 3-bettar väldigt mycket mer än normalt och sen försöker spela tightare en stund igen och 3-bettar väldigt lite.

 

I övrigt prelop limpar jag inga händer i nån position (kastar eller slår upp), spelar hyffsat tight från blindarna (om jag inte slår om /restealar) och drar ner en del på halvkassa händer som typ KJo och QJo UTG eller UTG+1 om jag har minst en duglig spelare i position på mig.

 

Typ.

 

:club:

 

BTW, nån som har en länk eller kan tipsa om nånstans där det finns BRA diskussioner om Pokertracker-siffror, antingen här eller på 2p2? Vet att jag läste nån för kanske 1-2 år sen, men kan inte minnas var. Har lite funderingar på en del siffror och skulle gärna höra lite allmäna tankar från några med koll på sånt. Tacksam för alla tips.

 

:spade:

 

Hann tyvärr inte grinda nåt igår. Fick dock ett erbjudande förra veckan om en äcklig turneringsfreeroll från en rb-site där jag tydligen var en av max 20 skulle spela om $2000 och att den skulle starta om bara 2 reggade sig (de hade försökt nån vecka tidigare, men då hade deltagarantalet varit så lågt att de var tvugna att ställa in). Kom iaf ihåg den PRECIS innan den skulle börja igår, och satte mig och spelade den medans jag åt mot 9 andra reggade och tänkte jag skulle klonka $1k i 1a-pris för lite extra julklappspengar. Men.

 

Jag. HATAR. Turneringspoker.

 

(Min plan när jag först såg erbjudandet var att ge entryt till nån här som var sugen, men det blev för kort tid nu när jag glömde den).

 

Ärligt alltså. Fy fan vilket jävla skämt det är. Att sitta där och tighta sig och passa på alla marginella lägen för att man ska anpassa sig till x äckliga jävla faktorer som hur andras stackar förhåller sig till ens egen och allt vad fan det nu är. Det är ju bara så SICK tråkigt. Hur fan ORKAR ni spela?

 

Och, ja, jag bubblade. (Ställde med J5o på knappen när jag hade 1800, SB typ 6k, BB 4k, och UTG som foldat 1600, på blindarna 100/200 och fick syn av TT i SB - säkert askass av mig).

 

Löfte till alla som läser: jag ska ALDRIG mer spela en turnering. Det är fan roligare att ha bakfylleångest än att spela turneringspoker.

 

:diamond:

 

Ikväll, GRIND.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och tänkte jag skulle klonka $1k i 1a-pris för lite extra julklappspengar. Men.

 

Jag hade samma tanke med poker-SM, $720k för lite extra julklappspengar (förutom att jag inte firar jul). Hur svårt skulle det vara, liksom?

 

Och, ja, jag bubblade. (Ställde med J5o på knappen när jag hade 1800, SB typ 6k, BB 4k, och UTG som foldat 1600, på blindarna 100/200 och fick syn av TT i SB - säkert askass av mig).

 

Äh, WP. Bubblan, tight, BB har lämplig stack och UTG kommer säkert inte känna sig uppgiven nog att syna om SB skulle trycka mot honom nästa hand ändå. Du spelar ju för att vinna.

 

För övrigt, alltid roligt att bubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann tyvärr inte grinda nåt igår. Fick dock ett erbjudande förra veckan om en äcklig turneringsfreeroll från en rb-site där jag tydligen var en av max 20 skulle spela om $2000 och att den skulle starta om bara 2 reggade sig (de hade försökt nån vecka tidigare, men då hade deltagarantalet varit så lågt att de var tvugna att ställa in). Kom iaf ihåg den PRECIS innan den skulle börja igår, och satte mig och spelade den medans jag åt mot 9 andra reggade och tänkte jag skulle klonka $1k i 1a-pris för lite extra julklappspengar. Men.

 

Jag. HATAR. Turneringspoker.

 

(Min plan när jag först såg erbjudandet var att ge entryt till nån här som var sugen, men det blev för kort tid nu när jag glömde den).

 

Ärligt alltså. Fy fan vilket jävla skämt det är. Att sitta där och tighta sig och passa på alla marginella lägen för att man ska anpassa sig till x äckliga jävla faktorer som hur andras stackar förhåller sig till ens egen och allt vad fan det nu är. Det är ju bara så SICK tråkigt. Hur fan ORKAR ni spela?

 

Och, ja, jag bubblade. (Ställde med J5o på knappen när jag hade 1800, SB typ 6k, BB 4k, och UTG som foldat 1600, på blindarna 100/200 och fick syn av TT i SB - säkert askass av mig).

 

Löfte till alla som läser: jag ska ALDRIG mer spela en turnering. Det är fan roligare att ha bakfylleångest än att spela turneringspoker.

Äh turneringar är nöten för oss subnormalbegåvade som bara väntar på att få spela lite binärpoker när blindsen är så höga att inget annat spel finns. Sen handlar det bara om vem som kan vinna flest coin-flips :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har verkat lite passiv och blek. Jag har suttit kanske en halvtimme vid bordet och varit rätt lös och aggro pga det ganska tajta bordet och dugliga starthänder. Tankar om olika vägar härifrån för att maximera?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $194.40

UTG+1: $246.80

CO: $216.85

Button: $248.50

SB: $240

Hero: $208.95

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 2:spade: 2:club:

UTG raises to $8, UTG+1 folds, CO calls, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: J:diamond: 2:heart: Q:heart: ($25, 3 players)

Hero bets $16, UTG folds, CO raises to $54, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pushar rakt av. Den enda alternativa linjen som jag ser det är väl att syna och CRAI på turn.

 

Samma lika, det enda jag funderade på är att OM man skulle välja alternativ linje, hur ställer du dig då till openpusha any blank på turn istället för att hoppas på en CRAI?

 

Om han har en slaskig image så borde ju openpushen locka lika mycket till syn som CRAI om inte mer. och OM FI nu är på draget så vill man ogärna se turnen gå check check?

 

Jag kände mig själv kluven när jag tänkte på det tidigare så sa inget eftersom detta är så starkt influerat av hur man uppfattas och vilken känn man har på FI, pusha rakt av är dock min "egentliga" linje här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...