psatiw Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2007 Förresten, givet hans stats, är inte betstorleken rätt skum oavsett vad han har? Det var faktiskt det enda som gjorde att jag övervägde synen, men jag tror han kan ta i där eftersom jag har visat så mycket styrka tidigare och ofta har en secondbest-hand jag måste/kommer syna med. Ang. en naken trea så tror jag inte han bettar den där, även om han var dålig. Iallafall bettar han den inte så starkt, tror jag. Både färg och båtar passar så bra in på hans linje, tycker jag, givet hur han spelade överlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Spelade en session igår kväll där jag hade bestämt mig för att på ett av borden spela riktigt LAG, och valde ett av borden där några av Full Tilts heltidsgrinders sitter för att se om jag kunde få dem på tilt. Det - kan jag berätta - kan man inte. Alltså, ärligt, hur äckliga ÄR de inte? Det spelar fan ingen roll vad man gör, de VÄGRAR att anpassa sig. De spelar som efter en jävla mall alltså. Så sick. Iallafall, lyckades inte särskilt bra och de 1-2 inköpen jag plussade på de andra borden backade jag antagligen rätt mycket av på "LAG-bordet", även om jag tror jag plussade marginellt på sessionen som helhet. Det roliga med det var att jag iaf insåg att jag är sämre på uppskatta stats än jag först trodde. Målet var att spela ungefär 30-32/20-22 sådär, och när jag kollade i PT sen hade jag visst spelat 41/26/3.5. Kanske lite i lösaste laget. En annan grej jag lärde mig igår var att ens image fan verkar spela NOLL roll på NL200. Vilket förvånade mig en del. Storyn är att en kille vid ena bordet var det absolut tightaste jag nånsin spelat med - och då menar jag helt sjukligt tight - och jag såg honom aldrig nånsin spela en enda hand (och det här är ingen överdrift) som han inte vann direkt (kanske hälften av de 5% händer han spelade) eller slutade i SD med AA/KK. Det sjuka med det är att han ÄNDÅ fick action, och inte bara av tomtar, utan av andra TAG-grinders. T.ex var det en grinder som slog upp UTG med QQ, nån synar och tightfisken de luxe SLÅR om från SB! Jag bara "oppf, fooooooold", men UTG 4-bettar glatt och tar inte en sekund på sig att syna tightfiskens AA-allin. What? The? Fuck? Is that about? Jag hade foldat QQ där fortare än det går att säga ZOMG. Nåja. Fick iallafall tillfälle att använda mig av mitt absoluta favoritmove, turndonken. Det har ungefär samma effekt som minraisar kan ha i vissa lägen, fiskarna vet inte riktigt hur de ska hantera det. Den här gången fick jag dessutom göra det på allra bästa sätt - som BLUFF - och då är njutningen extra stor. Anledningen att jag gillar det så mycket är att jag hatar så mycket att ta ställning till det själv. Flame away! Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 4 players Converter Stack sizes: Hero: $200 Button: $192.85 SB: $115.05 BB: $521.50 Pre-flop: (4 players) Hero is UTG with 5:spade: 4:spade: Hero raises to $7, Button raises to $22, 2 folds, Hero calls. Flop: 7:heart: J:spade: 6:heart: ($47, 2 players) Hero checks, Button bets $30, Hero calls. Turn: Q:spade: ($107, 2 players) Hero is all-in $148, Button folds. Uncalled bets: $148 returned to Hero. Results: Final pot: $107 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Det har ungefär samma effekt som minraisar kan ha i vissa lägen, fiskarna vet inte riktigt hur de ska hantera det. Häpp! Du ska genast in i min dagbok och skriva mer om minraisar. Du har en massa annat att kommentera också. Marsch! http://www.pokerforum.nu/forum/showpost.php?p=543350&postcount=1288 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Häpp! Du ska genast in i min dagbok och skriva mer om minraisar. Du har en massa annat att kommentera också. Marsch! Holla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LongAgo Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Om du mot förmodan har tid får du gärna svänga förbi min dagbok också =) Dina analyser uppskattas väldigt mkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 I min är du inte välkommen. Jag hatar när folk klankar ned på mitt dåliga spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edison Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Får avbryta strömmen av egenreklam med att säga att jag gillar turndonken. Din line är väldigt QQ-ig och fin tycker jag, antar att du kan spela QQ på liknande sätt (dock med annan betsize på turn antagligen?). Får du syn har du alltid outs... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kissemissen Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Spelade en session igår kväll där jag hade bestämt mig för att på ett av borden spela riktigt LAG, och valde ett av borden där några av Full Tilts heltidsgrinders sitter för att se om jag kunde få dem på tilt. Det - kan jag berätta - kan man inte. Alltså, ärligt, hur äckliga ÄR de inte? Det spelar fan ingen roll vad man gör, de VÄGRAR att anpassa sig. De spelar som efter en jävla mall alltså. Så sick.. BOT. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oggeking Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Spelade en session igår kväll där jag hade bestämt mig för att på ett av borden spela riktigt LAG, och valde ett av borden där några av Full Tilts heltidsgrinders sitter för att se om jag kunde få dem på tilt. Det - kan jag berätta - kan man inte. Alltså, ärligt, hur äckliga ÄR de inte? Det spelar fan ingen roll vad man gör, de VÄGRAR att anpassa sig. De spelar som efter en jävla mall alltså. Så sick. Iallafall, lyckades inte särskilt bra och de 1-2 inköpen jag plussade på de andra borden backade jag antagligen rätt mycket av på "LAG-bordet", även om jag tror jag plussade marginellt på sessionen som helhet. Det roliga med det var att jag iaf insåg att jag är sämre på uppskatta stats än jag först trodde. Målet var att spela ungefär 30-32/20-22 sådär, och när jag kollade i PT sen hade jag visst spelat 41/26/3.5. Kanske lite i lösaste laget. En annan grej jag lärde mig igår var att ens image fan verkar spela NOLL roll på NL200. Vilket förvånade mig en del. Storyn är att en kille vid ena bordet var det absolut tightaste jag nånsin spelat med - och då menar jag helt sjukligt tight - och jag såg honom aldrig nånsin spela en enda hand (och det här är ingen överdrift) som han inte vann direkt (kanske hälften av de 5% händer han spelade) eller slutade i SD med AA/KK. Det sjuka med det är att han ÄNDÅ fick action, och inte bara av tomtar, utan av andra TAG-grinders. T.ex var det en grinder som slog upp UTG med QQ, nån synar och tightfisken de luxe SLÅR om från SB! Jag bara "oppf, fooooooold", men UTG 4-bettar glatt och tar inte en sekund på sig att syna tightfiskens AA-allin. What? The? Fuck? Is that about? Jag hade foldat QQ där fortare än det går att säga ZOMG. Nåja. Fick iallafall tillfälle att använda mig av mitt absoluta favoritmove, turndonken. Det har ungefär samma effekt som minraisar kan ha i vissa lägen, fiskarna vet inte riktigt hur de ska hantera det. Den här gången fick jag dessutom göra det på allra bästa sätt - som BLUFF - och då är njutningen extra stor. Anledningen att jag gillar det så mycket är att jag hatar så mycket att ta ställning till det själv. Flame away! Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 4 players Converter Stack sizes: Hero: $200 Button: $192.85 SB: $115.05 BB: $521.50 Pre-flop: (4 players) Hero is UTG with 5:spade: 4:spade: Hero raises to $7, Button raises to $22, 2 folds, Hero calls. Flop: 7:heart: J:spade: 6:heart: ($47, 2 players) Hero checks, Button bets $30, Hero calls. Turn: Q:spade: ($107, 2 players) Hero is all-in $148, Button folds. Uncalled bets: $148 returned to Hero. Results: Final pot: $107 Donkbeten är ok, hade dock inte gjort den själv. Föredrar CR-Allin för att få in mer av Fi's deg. Checkar han bakom turn så betar du alla hjärter, checkraisar Allin när du klonkar stege eller spader. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Donkbeten är ok, hade dock inte gjort den själv. Föredrar CR-Allin för att få in mer av Fi's deg. Checkar han bakom turn så betar du alla hjärter, checkraisar Allin när du klonkar stege eller spader. Whoot? Du ser att det är trebettat pre va? Stackdjupet gör det ju rätt mycket mindre bra att CRAI, om du frågar mig. Jag har faktiskt börjat ta den här linjen med set ibland, just för att den ser lite bluffig ut. Perfekt när man har lite drygt ett PSB kvar. Och här tycker jag det var ett bra läge att göra det som bluff, när det perfekta turnkortet kommer, eftersom min linje kan funka med typ QJ/set såväl som starkt drag och han måste vara den som gissar. Med AK och underpar med i hans HD, och om han kan folda AQ (vilket är rimligt att tro), tror jag att den här bluffen kan funka ganska bra faktiskt. Även när jag blir synad av set/överpar har jag som sagt alltid både färg- och stegouts. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Får avbryta strömmen av egenreklam med att säga att jag gillar turndonken. Din line är väldigt QQ-ig och fin tycker jag, antar att du kan spela QQ på liknande sätt (dock med annan betsize på turn antagligen?). Får du syn har du alltid outs... Nej, inte annan betsize, vare sig med set eller tvåpar. Med så lite kvar i stackarna pushar jag bara rakt av på samma sätt, bl.a för att jag vill kunna spela drag likadant, och det i praktiken är detsamma, eftersom alla normala bets ändå gör mig committad, och en inte helt förståndshandikappad fi kommer att fatta det ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Om du mot förmodan har tid får du gärna svänga förbi min dagbok också =) Dina analyser uppskattas väldigt mkt. Tack. Och ok, hur ska man kunna säga nej till den där avataren? Du vet möjligen inte om hon är singel, ensam i Stockholm ikväll och sugen på att dricka drinkar med en normalbegåvad has-been? My treat! I min är du inte välkommen. Jag hatar när folk klankar ned på mitt dåliga spel. Lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oggeking Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Whoot? Du ser att det är trebettat pre va? Stackdjupet gör det ju rätt mycket mindre bra att CRAI, om du frågar mig. Jag har faktiskt börjat ta den här linjen med set ibland, just för att den ser lite bluffig ut. Perfekt när man har lite drygt ett PSB kvar. Och här tycker jag det var ett bra läge att göra det som bluff, när det perfekta turnkortet kommer, eftersom min linje kan funka med typ QJ/set såväl som starkt drag och han måste vara den som gissar. Med AK och underpar med i hans HD, och om han kan folda AQ (vilket är rimligt att tro), tror jag att den här bluffen kan funka ganska bra faktiskt. Även när jag blir synad av set/överpar har jag som sagt alltid både färg- och stegouts. Jovisst du får ju bra mycket mindre FE med en CR på turn än ett donkbet men tror det kan löna sig ändå p.g.a alla gånger turn går check-check och du bluffar hem potten på river/ alt. CR river med dina dolda drag. Men som sagt, Donkbeten funkar fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Jovisst du får ju bra mycket mindre FE med en CR på turn än ett donkbet men tror det kan löna sig ändå p.g.a alla gånger turn går check-check och du bluffar hem potten på river/ alt. CR river med dina dolda drag.Men som sagt, Donkbeten funkar fint. Hela spelat på turn bygger på FE, och de gånger det hade gått check/check och vi tagit hem på river vinner vi nu också. Det sista vi vill är att få in all deg i mitten på turn här, och bettar han finns det typ inte en hand han släppar när vi kommer över toppen på honom. Jag gjorde ett liknande spel igår som jag la upp i analys-delen. Kolla och kommentera gärna: http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=26478 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oggeking Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Hela spelat på turn bygger på FE, och de gånger det hade gått check/check och vi tagit hem på river vinner vi nu också. Det sista vi vill är att få in all deg i mitten på turn här, och bettar han finns det typ inte en hand han släppar när vi kommer över toppen på honom. Jag gjorde ett liknande spel igår som jag la upp i analys-delen. Kolla och kommentera gärna: http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=26478 Tänk! Vi har FD och OE! Så ofta när vi riverklonkar så kommer vi stacka honom, de pengarna får vi inte in med en turnpush. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Tänk! Vi har FD och OE! Så ofta när vi riverklonkar så kommer vi stacka honom, de pengarna får vi inte in med en turnpush. Men vänta nu. De gånger han är tom är han klar med handen. Med sina set kommer han inte checka bakom och checkar han ibland bakom med AA/KK (vilket han kanske gör vadå, halva tiden?) så kommer han långt ifrån alltid betala av de gånger vi träffar stegen, och kanske än mindre färgen. Dessutom gillar jag inte att checka set här igen, vilket också ger en extra vikt åt bet > check. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oggeking Postad 5 Januari , 2007 Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Men vänta nu. De gånger han är tom är han klar med handen. Med sina set kommer han inte checka bakom och checkar han ibland bakom med AA/KK (vilket han kanske gör vadå, halva tiden?) så kommer han långt ifrån alltid betala av de gånger vi träffar stegen, och kanske än mindre färgen. Dessutom gillar jag inte att checka set här igen, vilket också ger en extra vikt åt bet > check. Är fi en NIT? Det verkar så på ditt resonemang iaf. Om han är hyffsat kompetent så kan han väl mycket väl ha en hand som t.ex AJ eller AQ som han bör värdebetta marginellt på river. Dessutom kan han väl desperatbluffa river tom om du checkar till honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Är fi en NIT? Det verkar så på ditt resonemang iaf. Om han är hyffsat kompetent så kan han väl mycket väl ha en hand som t.ex AJ eller AQ som han bör värdebetta marginellt på river. Dessutom kan han väl desperatbluffa river tom om du checkar till honom? Ska inte slå mig blodig i resonemangen kring den här handen, särskilt eftersom jag inte hade nån read på fi. Men min ännu ganska erfarenhet från nivån är att randomspelaren "aldrig" checkar en made hand bakom här. När jag synar floppen och om jag skulle checka turn betyder det "hjärterdrag!" i hans fiskskalle och han autobettar allt ner till underpar typ. Dessutom är trebetsrangerna ganska snäva som det verkar, varför en made hand (oftast överpar) är rätt trolig. Ah, just det, uppskattar inputen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 6 Januari , 2007 Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Jag såg Kjell Bergqvist idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Har spelat en stund nu på morgonen, och testat att tighta till mig lite, och om man jämför med action man får på sina starka händer märker jag typ ingen skillnad alls. Finns antagligen en anledning till att en hel del grinders sitter och spelar 32234 bord 18/12 väldigt framgångsrikt på de här nivåerna. Fortfarande haft en tendens att hamna ganska ofta med secondbest, men starka händer, vilket gör att det kostar en del av vinsterna. Tror jag plussade nåt inköp eller så iallafall. Några händer. Kommentera det ni har lust. Fi är en hemsk 35/5/0.35-fisk. Andra tunna? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 5 players Converter Stack sizes: UTG: $161 CO: $213.10 Hero: $201.75 SB: $216.65 BB: $139.90 Pre-flop: (5 players) Hero is Button with J:club: K:club: UTG calls, CO folds, Hero raises to $9, SB calls, BB folds, UTG calls. Flop: 3:club: T:diamond: A:club: ($29, 3 players) SB checks, UTG checks, Hero bets $21, SB folds, UTG calls. Turn: T:heart: ($71, 2 players) UTG checks, Hero ? Fi är 24/17/2.4 och kan eventuellt vara decent. Vi har clashat en del och jag tror att han kan tycka (med all rätt) att jag är tomtig och/eller bluffig. Tänkte ta en lite alternativ linje med AA (preflop är standard). Blev inte överlyckig av den där rivern, mest mtp att han inte kan tro jag bluffar draget då. Gärna input om någon har? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 6 players Converter Stack sizes: UTG: $247.70 UTG+1: $204.30 CO: $213.25 Button: $208 SB: $25.35 Hero: $268.60 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with A:club: A:heart: UTG raises to $8, 4 folds, Hero calls. Flop: 5:diamond: Q:diamond: 5:spade: ($17, 2 players) Hero checks, UTG bets $16, Hero calls. Turn: 3:spade: ($49, 2 players) Hero checks, UTG bets $35, Hero raises to $95, UTG calls. River: 7:diamond: ($239, 2 players) Hero is all-in $149.6, UTG folds. Uncalled bets: $149.6 returned to Hero. Results: Final pot: $239 Fi är Full Tilts i särklass äckligaste nit, och jag tror eventuellt jag spelade den här kasst. Jag har slagit om rätt ofta i mörkarna och fått honom att folda. Jag vill SÅÅÅÅÅ gärna att han ska ha QQ här. Bättre linje att CRAI på turn här va? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 5 players Converter Stack sizes: UTG: $200 CO: $204.30 Button: $205 SB: $22.35 Hero: $390.60 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with A:spade: A:diamond: 2 folds, Button raises to $7, SB folds, Hero raises to $22, Button calls. Flop: T:club: J:heart: 4:diamond: ($45, 2 players) Hero bets $32, Button calls. Turn: 4:spade: ($109, 2 players) Hero bets $64, Button calls. River: 7:heart: ($237, 2 players) Hero is all-in $272.6, Button calls all-in $87. Uncalled bets: $185.6 returned to Hero. Results: Final pot: $411 (Han har ju förstås TT, fitt-nitten, men det vet ni ju) Fucking joke alltså. Fi är 22/2/0.71 och som synes helt värdelös. Dessutom norrman. Hur äcklad och tiltad ska man behöva BLI liksom? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 5 players Converter Stack sizes: UTG: $169.75 CO: $181.85 Hero: $214.65 SB: $417.30 BB: $203.70 Pre-flop: (5 players) Hero is Button with K:heart: J:heart: UTG folds, CO calls, Hero raises to $9, 2 folds, CO calls. Flop: 9:heart: 4:diamond: 3:heart: ($21, 2 players) CO checks, Hero bets $16, CO calls. Turn: 6:club: ($53, 2 players) CO checks, Hero checks. River: 7:heart: ($53, 2 players) CO bets $32, Hero raises all-in $189.65, CO calls all-in $124.85. Uncalled bets: $32.8 returned to Hero. Results: Final pot: $366.7 CO showed Hero showed Här är lite sjuk situation när jag hittar jättefloppen på en actionbräda efter ett move. Fi är dessutom pf:are. Pre synar han ganska direkt, på floppen tänker han säkert 15 sekunder innan han checkar till mig. Jag har inte varit out of line vid bordet förut. Vad gör vi bäst i här? Betstorlek vid bet? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 6 players Converter Stack sizes: UTG: $197.15 UTG+1: $193.30 CO: $212.25 Hero: $202.95 SB: $201 BB: $288.90 Pre-flop: (6 players) Hero is Button with T:diamond: Q:diamond: UTG raises to $4, UTG+1 raises to $10, CO folds, Hero raises to $37, 3 folds, UTG+1 calls. Flop: 3:diamond: A:diamond: K:spade: ($81, 2 players) UTG+1 checks, Hero ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Jag såg Kjell Bergqvist idag. Jag har bara varit snabbt och tränat på morgonen, och sen varit inne. Jag måste ha missat honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 6 Januari , 2007 Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Fi är 24/17/2.4 (FYP ) och kan eventuellt vara decent. Tänkte ta en lite alternativ linje med AA (preflop är standard). Kan du utveckla lite kring det här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Kan du utveckla lite kring det här? But Mr. Sansrom, dont be like that now, huh? Ah, ok, semi-standard då. Jag slår ju långt ifrån alltid upp KK/AA i det där läget. När han kan vara decent så vet ju han att min omslagsrange i BB utan synare (så att det inte kan vara ett squeezeplay) mot en UTG-höjare är relativt snäv. Därför synar jag de stora paren där ganska ofta, precis som alla andra par. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 6 Januari , 2007 Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 But Mr. Sansrom, dont be like that now, huh? Haha, jag gör vad jag kan. Ah, ok, semi-standard då. Jag slår ju långt ifrån alltid upp KK/AA i det där läget. När han kan vara decent så vet ju han att min omslagsrange i BB utan synare (så att det inte kan vara ett squeezeplay) mot en UTG-höjare är relativt snäv. Därför synar jag de stora paren där ganska ofta, precis som alla andra par. Yeah, jag förstår. Mot en sådan fi du beskriver 3-betar jag nog oftare med AA/KK i det läget än bara synar faktiskt, och det var därför jag undrade. Vet inte om det är bättre eller sämre dock. Det hela beror ju naturligtvis också på om vi har någon historia sen innan och så. Visst, vår trebetsrange är ju rätt smal, vi gör ju gärna inte ett typ squeeze-play (nej, det är det inte, jag vet, men skit i det) med skräp här. BUT! 1) Vi har förmodligen slagit upp med en del halvdana händer i position tidigare, och kanske till och med gjort någon squeeze. Många, även semi-bra, spelare tror man är crazy bara för det, och skiter i att man faktiskt nu tre-betar en UTG-höjare. De skiljer inte alltid en HD från en annan. 2) UTGs range är nog ganska bred, men han sitter i position, ni är halvdjupa och kommer syna med mycket ändå. Dessutom vill många straffa ens spel p.g.a. det ovanstående (om det nu är så), så han kan tänkas vilja straffa oss med en fyrbet med en del händer. 3) Jag har druckit för mycket weissbier och vet inte vad jag snackar om. Men, som sagt, jag synar också där en hel del. S K Å L! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 6 Januari , 2007 Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Kommentera det ni har lust. I första handen skulle jag nog checkat bakom. Vet ju inte om han verkat vara synstation i allmänhet men det är ju den känslan man får av statsen iaf. Han lär ju isf vara ganska benägen att betala av om du träffar river då också. Sista handen är intressant. Jag gillar nog en check bakom för att sedan beta/höja oavsett turnkort mot en kompetent fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts