Gå till innehåll

psatiw - Full Tilt SH NLT200


psatiw

Recommended Posts

Jag hänger inte med, är det där en BRA bräda för att 3-barrel-bluffa? Om det ska vara det måste fi ha stor respekt för vår kompetens att folda TP. Några andra rimliga händer som synar flop + turn finns knappast, och enligt min erfarenhet är det inte helt vanligt att folk synar flop+turn med TP och sen foldar rivern. Å andra sidan är ju vår hand inte direkt dold såsom spelad, men frågan är ju om fi tror att vi foldar den mot ännu ett bet? För att svara på det får man ju kika på hans read på oss blablabla....krävs ändå en hel del guts för att skjuta en tredje kula där när han i princip "vet" att vi har TP...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 459
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Appropå 3-barrellbluffar. Ojdå.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $184

Hero: $199

CO: $233.35

Button: $64.85

SB: $224.55

BB: $355.65

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with 7:club: 6:club:

UTG folds, Hero raises to $7, 3 folds, BB calls.

 

Flop: A:diamond: J:club: 9:club: ($15, 2 players)

BB checks, Hero bets $11.75, BB calls.

 

Turn: 6:spade: ($38.5, 2 players)

BB checks, Hero bets $26, BB calls.

 

River: 2:heart: ($90.5, 2 players)

BB checks, Hero bets $68, BB raises to $136, Hero folds.

Uncalled bets: $68 returned to BB.

 

Results:

Final pot: $226.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget emot att checka bakom på turn mtp att man tappar mer värde mot en cr än om ett annat kort hade kommit. Men readberoende iofs.

 

Utan att säga att det var särskilt genialt spelat (det var det ju uppenbarligen inte) så var CR-risken rätt liten mtp hur passivt killen spelade - han var typ 0.x nånting. Här bestämde jag mig typ redan innan jag sköt turn att jag skulle skjuta en tredje tunna på alla utom några riverkort, om jag nu inte skulle fylla upp. Anledningen var främst att jag trodde att han skulle kunna vara lite seg att få loss från sina drag eller Ax/Jx - att det skulle kunna krävas lite mer - och att jag ganska trovärdigt från tidig position kan reppa AK+ om jag fortsatte skjuta turn, men inte få loss honom från nånting om jag skulle checka turn och sen vakna upp och skjuta river. Sen att det inte gick som det var tänkt, tja, jag kan ju inte BARA posta händer där saker funkar, eller hur? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hunnit spela så mycket på sistone, då jobbet kräver det mesta av tiden just nu. Igår kväll åkte man dessutom på jordens feber och halsont. Ganska kallt mao.

 

Ska posta några händer från senaste tidens spel, som jag inte tror jag har postat, så att det ändå blir nån typ av uppdatering, även om kvalitén på den här db:n inte riktigt är vad det borde vara. Well well. Blir väl så ibland.

 

Anyway, här är några jag hittat som jag minns att jag reflekterat själv över. Välkommna med eventuella åsikter. Dissning är särskilt välkommet, det vet ni.

 

:blank:

 

Fi är ganska bra. Aggro och hyffsat selektiv. Tror han tycker ungefär detsamma om mig.

 

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $198.75

CO: $173.47

Button: $154.75

Hero: $197

BB: $291.69

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with 8:spade: 8:heart:

UTG folds, CO calls, Button folds, Hero raises to $8, BB calls, CO calls.

 

Flop: 6:club: 7:spade: 3:diamond: ($24, 3 players)

Hero bets $22, BB calls, CO folds.

 

Turn: 9:heart: ($68, 2 players)

Hero checks, BB bets $30, Hero ?

 

:blank:

 

Fi öppnar mycket i CO/knappen, som sig bör. Har ingen bra bild av honom postflop, men har fått intrycket att han eventuellt är lite vek och vilsen. Vad tror ni om det här?

 

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $208

UTG+1: $170.25

CO: $304.50

Button: $200

Hero: $275.65

BB: $267.25

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 8:spade: J:spade:

3 folds, Button raises to $8, Hero raises to $24, BB folds, Button calls.

 

Flop: 9:diamond: A:diamond: T:club: ($50, 2 players)

Hero checks, Button bets $30, Hero raises to $115

 

:blank:

 

Fi är WEAKTIGHT de luxe. How does this work? Här borde han se 54 rätt ofta va?

 

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $109.50

UTG+1: $368.50

CO: $180

Button: $86.75

Hero: $202

BB: $254.71

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 4:club: K:club:

UTG calls, 2 folds, Button calls, Hero calls, BB checks.

 

Flop: 7:club: A:club: 6:spade: ($8, 4 players)

Hero bets $3.5, BB raises to $14, 2 folds, Hero calls.

 

Turn: 8:diamond: ($36, 2 players)

Hero checks, BB bets $15, Hero raises to $68

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det här int ear några jätte upphetsande händer...:-)

 

hadn 1: skulle jag dra upp till 10 pre istället, tror smärtgränsen för många ligger där nånstans för halvkassa händer. Mindre pockets kommer alltid calla ändå eller slowspelade höga kort. skönt att slippa q10 och två motståndare ur pos osv...

 

 

hand 2: är en "3 luckors hand" utan pos du slår upp vilket e ett minus, självklart kan du göra moves ändå och jag tycker du spelar handen perfekt, bra att backa den med stacken när man väl träffar som du gör, sen foldar han oftast efter den beten.

 

hand 3: ok linje då du kamoflerar ev färgträff på river bra+fold equity ända tråkiga är om han ställer, så syn på turn går minst lika bra i pos, vilket som.

 

EDIT: Hand 2: två luckors hand var det visst, såg fel. bättre move:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Syn känns bra. En raise känns ganska meningslös då det enda du får loss är 9or mer eller mindre.

 

Hand 2: Ähh jag vet inte. Jag vill nog hellre leda flop typ 30. Raisar han en fiskig raise kan man ju ställa och förvänta sig att ha en hel del FE. Men det blir så värdelöst om han gör en stor raise och man måste vika... Grejen är att linjen reraise pre, check/raiseflop känns jättemycket drag som vill kunna få in pengarna sist med FE. Handen hade varit så mycket lättare om du råmissat floppen.

 

Hand 3: Fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2: Ähh jag vet inte. Jag vill nog hellre leda flop typ 30. Raisar han en fiskig raise kan man ju ställa och förvänta sig att ha en hel del FE. Men det blir så värdelöst om han gör en stor raise och man måste vika... Grejen är att linjen reraise pre, check/raiseflop känns jättemycket drag som vill kunna få in pengarna sist med FE. Handen hade varit så mycket lättare om du råmissat floppen.

 

Jo, det är ju lite oortodoxt att 3-betta pre och sen CR floppen förstås. Tanken bakom det var att jag får för mig att en fiskig spelare kan få in i huvet att han måste betta händer som TT/QQ/KK där för att "skydda mot färgdraget", men det kanske är lite optimistiskt? :) Och sen att jag borde ha mer FE vid CR än b3b (måste ju ha noll om han slår om) samtidigt som jag inte hamnar i nåt konstigt läge på turn om han bara synar och jag missar. Det sista skälet till den linjen var att jag tyckte det kändes bra balansmässigt, eftersom jag kommer checka mina missade steals och TT/QQ/KK där ganska mycket hela tiden och på den där brädan kommer den typen av checkar vara vanligare än checkar med jättestål (typ AA/JJ), och då kunde det ju bättre balansera det också. Eller nåt.

 

I övrigt håller jag med er om att man i princip bara kan syna 88-handen och kan berätta att K4-omslaget var lyckat då han direkt började gnälla i chatten om att han var tvungen att folda sitt tvåpar mot mitt "GUARANTUEEEED SET". Jag skrev "gf" och han skrev "could have been a straight too, but I certainly couldnt call with 2 pair". En gång i livet att de kan folda liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt håller jag med er om att man i princip bara kan syna 88-handen och kan berätta att K4-omslaget var lyckat då han direkt började gnälla i chatten om att han var tvungen att folda sitt tvåpar mot mitt "GUARANTUEEEED SET". Jag skrev "gf" och han skrev "could have been a straight too, but I certainly couldnt call with 2 pair". En gång i livet att de kan folda liksom.

 

Jag älskar dessa guldkorn till nit-quotes, keep 'em coming. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. kan imo inte vara annat än syn. Jag c/c förmodligen de flesta rivrar också så länge jag inte förbättrar.(c/f mot nits)

 

Hand 2 Preflop spelar jag likadant;-)

 

Jag är lite inne på Ebisumarus linje om att leda flop för typ $30 och 3-betta allin mot omslag men jag tror samtidigt att du checkar en hel del floppar efter att ha 3-bettat pre så då är det ju såklart okej att checka även denna. Problemet med detta är väl egentligen att du i princip aldrig c/r efter en trebet. Då jag vet att du c/c med KK etc. på dessa floppar så kan det faktiskt se ganska suspekt ut när du helt plötsligt c/r men med tanke på hur äckligt dålig genomsnittsspelaren är på handreading etc. så tror jag detta spel är profitabelt.

 

Hand 3 är såklart helt okej spelad. Frågan är dock om han foldade tvåparet. Många skriver det bara för att man ska visa men det är såklart möjligt att han gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar dessa guldkorn till nit-quotes, keep 'em coming. :-D

 

Hahaha, ja, de är lite småroliga faktiskt. Och man blir alltid lika förvånad. Kul att det förhöjer livskvalitén i ditt uppenbart ganska sunkiga händelselösa liv, bud. ;)

 

Hand 1. kan imo inte vara annat än syn. Jag c/c förmodligen de flesta rivrar också så länge jag inte förbättrar.(c/f mot nits)

 

Hmm, intressant. Själv synar jag inte "de flesta rivrar" oförbättrat, utan utgår mer från storleken på hans bet och hur vi spelat typ, och sen utifrån det lutar jag mer åt att ha fold som standard istället för syn. Alltså, jag synar mer sällan än inte. Självklart med undantag för om han är en exceptionell floatare och/eller bluffar för mycket då. Skulle vara kul att höra vad andra har för "default" på river. Ta det här som exempel, river blankade (nåt lågt, kanske parade brädan) och han bettade typ 80% av pott. Vad gör ni?

 

Jag är lite inne på Ebisumarus linje om att leda flop för typ $30 och 3-betta allin mot omslag men jag tror samtidigt att du checkar en hel del floppar efter att ha 3-bettat pre så då är det ju såklart okej att checka även denna. Problemet med detta är väl egentligen att du i princip aldrig c/r efter en trebet. Då jag vet att du c/c med KK etc. på dessa floppar så kan det faktiskt se ganska suspekt ut när du helt plötsligt c/r men med tanke på hur äckligt dålig genomsnittsspelaren är på handreading etc. så tror jag detta spel är profitabelt.

 

Håller med dig om det sista, men jag håller inte riktigt med om att jag "aldrig" skulle kunna CR:a stål faktiskt. Antagligen gör jag det inte tillräckligt ofta, men om jag suttit på TT hade jag ofta checkat den här floppen, och lite beroende på hans bet kunna CR:a faktiskt. Det finns ju inte sådär jättemycket att spela senare gator om när det är trebettat pre och han bettar floppen liksom. Men sant, jag CR den inte jätteofta, det gör jag nog inte faktiskt. (Dock, nu när jag tänker på det, ska jag faktiskt exprimentera lite med att göra det oftare. Tycker det är lite småsexigt).

 

Hand 3 är såklart helt okej spelad. Frågan är dock om han foldade tvåparet. Många skriver det bara för att man ska visa men det är såklart möjligt att han gjorde det.

 

Nej, helt sant. Men jag visar dem "aldrig" förstås, även om han inte kunde veta det. Den här snubben gnällde rätt friskt i chatten sen på hur kassa alla var och vad han var tvungen att göra si och så, men man vet ju aldrig, det har du ju rätt i.

 

Hej! Vi kommer mötas/har möts. Bara för att bekräfta så har du inte gett ut ditt nick på full tilt va?

 

Nej, jag har inte och kommer inte outa det. Möts vi så FOLDA! ;)

 

Fin dagbok och lycka till!

 

Tack tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, ja, de är lite småroliga faktiskt. Och man blir alltid lika förvånad. Kul att det förhöjer livskvalitén i ditt uppenbart ganska sunkiga händelselösa liv, bud. ;)

Påminn mig inte.;)

Hmm, intressant. Själv synar jag inte "de flesta rivrar" oförbättrat, utan utgår mer från storleken på hans bet och hur vi spelat typ, och sen utifrån det lutar jag mer åt att ha fold som standard istället för syn. Alltså, jag synar mer sällan än inte. Självklart med undantag för om han är en exceptionell floatare och/eller bluffar för mycket då. Skulle vara kul att höra vad andra har för "default" på river. Ta det här som exempel, river blankade (nåt lågt, kanske parade brädan) och han bettade typ 80% av pott. Vad gör ni?

 

Jag tycker standard måste vara fold mot en sådan bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är, med hjälp av tons of Alvedon, tillfälligt ur feberkoman och tänkte att jag kunde vara värd en kort session spelande. Inga jätteintressanta händer beslutsmässigt dock.

 

:blank:

 

Jag har antagligen något av en tomteimage vid bordet efter att nyss ha gjort ett ganska tveksamt spel mot en shortie (jag raisar 55 pre, han syn i SB, floppen kommer T33, han min-checkraisar mitt CB, jag synar. Turn kommer 8, han blixtcheckar och har runt ett PSB kvar. Jag stoppar in och han steeeeksynar med KTo). Anyway. Hur ska känslan vara i kroppen när pengarna åker in här?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $318

CO: $408.75

Hero: $200

SB: $193

BB: $131.50

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with A:spade: 8:spade:

2 folds, Hero raises to $7, SB calls, BB folds.

 

Flop: Q:club: 8:diamond: 3:heart: ($16, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Turn: 8:club: ($16, 2 players)

SB bets $8, Hero raises to $22, SB raises to $68, Hero calls.

 

River: 9:diamond: ($152, 2 players)

SB is all-in $126, Hero calls.

 

:blank:

 

Här får man för en gångs skull vara glad att en shortie var ute och tomtade sig. Om vi hade fått se turn trehandat hade degen splashat.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $394.25

UTG+1: $200

CO: $150.25

Button: $200

SB: $306.55

BB: $76

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with 4:club: 4:heart:

Hero raises to $7, UTG+1 raises to $24, 3 folds, BB raises all-in $76, Hero folds, UTG+1 calls.

 

Flop: 4:diamond: 7:heart: 5:spade: ($160, 1 player + 1 all-in - Main pot: $160)

 

 

Turn: Q:spade: ($160, 1 player + 1 all-in - Main pot: $160)

 

 

River: 2:club: ($160, 1 player + 1 all-in - Main pot: $160)

 

 

Results:

Final pot: $160

UTG+1 showed :Qc::Qh:

BB showed :7d::7s:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anyway. Hur ska känslan vara i kroppen när pengarna åker in här?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $318

CO: $408.75

Hero: $200

SB: $193

BB: $131.50

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with A:spade: 8:spade:

2 folds, Hero raises to $7, SB calls, BB folds.

 

Flop: Q:club: 8:diamond: 3:heart: ($16, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Turn: 8:club: ($16, 2 players)

SB bets $8, Hero raises to $22, SB raises to $68, Hero calls.

 

River: 9:diamond: ($152, 2 players)

SB is all-in $126, Hero calls.

 

 

Jag är inte glad när(/om) jag synar iaf. Beror väl också på fi såklart. Hoppas han hade KT eller spelade jättebra med AQ eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hmm, intressant. Själv synar jag inte "de flesta rivrar" oförbättrat, utan utgår mer från storleken på hans bet och hur vi spelat typ, och sen utifrån det lutar jag mer åt att ha fold som standard istället för syn. Alltså, jag synar mer sällan än inte. Självklart med undantag för om han är en exceptionell floatare och/eller bluffar för mycket då. Skulle vara kul att höra vad andra har för "default" på river. Ta det här som exempel, river blankade (nåt lågt, kanske parade brädan) och han bettade typ 80% av pott. Vad gör ni?

 

 

Jag resonerar på samma sätt, fold ligger närmast till hand. I exemplet foldar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $318

CO: $408.75

Hero: $200

SB: $193

BB: $131.50

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with A:spade: 8:spade:

2 folds, Hero raises to $7, SB calls, BB folds.

 

Flop: Q:club: 8:diamond: 3:heart: ($16, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Turn: 8:club: ($16, 2 players)

SB bets $8, Hero raises to $22, SB raises to $68, Hero calls.

 

River: 9:diamond: ($152, 2 players)

SB is all-in $126, Hero calls.

 

 

Som handen är spelad så undrar jag om du förutsätter att FI är kapabel att felta med bustade drag på rivern? Du reraisar turn och får en reraise tillbaka, du väljer att syna därför att...? Om han har QQ/33 så är det väldigt få scarecards som kan rädda dig från att syna riverbetet vilket fall. Jag hade reraisat FI all in på turn istället för att syna, om vi ändå skae syna river med gråten i halsen så skulle iaf jag helst slippa se ett till kort. Rent spontant känns det som om killen säger nåt i stil med "Jag försöker få dig att tro att jag reppar JT fast jag har nåt mycket sämre, snälla syna". Han bör ju ha koll på att du inte checkar set/tvåpar på den floppen så han känner sig nog rätt trygg med sin stege.

 

asch, kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en ganska kort kvällssession också, som ni ska få några händer ifrån.

 

:blank:

 

Klassikern: försöka aggra mot fel kille. Det roliga (läs: sorgliga) med den här killen var att han dels var norrman (vad annars), dels satt i långa chatdiskussioner med en annan snubbe vid bordet och hävdade att han levde på pokern och att han inte EN ENDA GÅNG under hela sessionen folda mot ett 4-bet pre (synade bla ett med K9o oop som stod vid SD med träffad 9:a). Behöver jag säga att han klev av med typ en $900-stack och skrev "See, I told you. I have earned $800 tonight."

 

I den här handen instasynade han min floppush och skrev efter: "I had you on that EXACT hand". Well, grattis. Köpte självklart in fyrflushen också när jag lyckas köpa ut honom på turn.

 

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $209.25

CO: $98.75

Button: $694.69

SB: $185

Hero: $202.75

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with A:spade: K:spade:

UTG raises to $7, CO calls, 2 folds, Hero raises to $29, UTG folds, CO calls.

 

Flop: 5:heart: J:diamond: T:diamond: ($66, 2 players)

Hero is all-in $173.75, CO calls all-in $69.75.

Uncalled bets: $104 returned to Hero.

 

Turn: A:diamond: ($205.5, 0 player + 2 all-in - Main pot: $205.5)

 

 

River: 6:diamond: ($205.5, 0 player + 2 all-in - Main pot: $205.5)

 

 

Results:

Final pot: $205.5

 

CO shows :7s::7d:

 

:blank:

 

Den här handen kände jag att jag faktiskt inte visste vad bäst linje var, så den här tar jag gärna input på. Har spelat en del med Fi och tycker han verkar vara en av de bästa på siten och nivån. Han är aggro all around och trixig, men verkar välja sina lägen bra och inte jättelös med inte nitty heller. Jag har slagit om pre typ 5 gånger de sista 15 händerna med massa bra starthänder och väljer att bara syna den här gången. Tar gärna input på alla gator. CR:a flop? Leda flop? Leda turn?

 

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $173.75

CO: $500.75

BB: $266.5

Button: $571.44

Hero: $283

BB: $377.25

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with K:heart: A:diamond:

UTG calls, CO folds, Button raises to $10, Hero calls, BB folds, UTG calls.

 

Flop: 5:diamond: K:diamond: T:diamond: ($32, 3 players)

Hero checks, UTG checks, Button bets $18, Hero calls, UTG folds.

 

Turn: 3:club: ($68, 2 players)

Hero checks, Button checks.

 

River: T:club: ($68, 2 players)

Hero bets $39.99, Button calls.

 

:blank:

 

Samma fi som ovan. Vad tror ni om riveromslaget? Tanken är att folda mot en push.

 

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $495

BB: $266.5

CO: $656.44

Hero: $199

SB: $382.25

BB: $177.75

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with A:diamond: A:club:

UTG folds, CO raises to $8, Hero raises to $22, 2 folds, CO calls.

 

Flop: 9:heart: 2:heart: T:heart: ($47, 2 players)

CO checks, Hero bets $27, CO calls.

 

Turn: 3:diamond: ($101, 2 players)

CO checks, Hero checks.

 

River: K:diamond: ($101, 2 players)

CO bets $24, Hero raises to $60, CO folds.

 

:blank:

 

Sjuk hand. När ALLA synar mitt omslag (trots att jag inte hade nån särskild image) tänker jag "Oj", när floppen kommer "Hej". Nu är ju det här en förtäckt bad-beat förstås, men visst kan jag inte göra annat än att checka floppen? Jag kommer ju göra det med ALLA andra händer liksom (kind of). Samtidigt farligt att ge frikort när vi är så jävla många. Nån som leder istället?

 

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $89.02

UTG+1: $288.92

CO: $95.75

Button: $83.20

SB: $161.75

Hero: $266.50

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with K:heart: A:heart:

UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, Button folds, SB calls, Hero raises to $12, UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, SB calls.

 

Flop: K:spade: K:club: 6:diamond: ($60, 5 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, CO bets $12, SB folds, Hero raises to $46, UTG calls, 2 folds.

 

Turn: Q:club: ($164, 2 players)

Hero is all-in $208.5, UTG calls all-in $31.02.

Uncalled bets: $177.48 returned to Hero.

 

River: 6:heart: ($226.04, 0 player + 2 all-in - Main pot: $226.04)

 

Results:

Final pot: $226.04

Hero shows :Kh::Ah:

UTG shows :Kd::Jd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som handen är spelad så undrar jag om du förutsätter att FI är kapabel att felta med bustade drag på rivern? Du reraisar turn och får en reraise tillbaka, du väljer att syna därför att...? Om han har QQ/33 så är det väldigt få scarecards som kan rädda dig från att syna riverbetet vilket fall. Jag hade reraisat FI all in på turn istället för att syna.

 

Jag synar bara turn för att jag inte tror då att jag kan få syn av så många sämre händer, och jag kan se honom spela ett färgdrag likadant. 8:an är ju ett ganska bra kort att reppa för honom och när han trebettar turn kommer jag ju få vika en jävla massa händer. På river kom ju sen förstås typ ett av de värsta tänkbara korten och jag stekte ett bra tag, men kände att jag ändå var tvungen att ta synen för de oddsen och för att det fortfarande fanns bustade drag och att han kan tänkas spela sämre 8or likadant. Mot nån jag visste var bra foldar jag nog dock desto oftare.

 

Jag är inte glad när(/om) jag synar iaf. Beror väl också på fi såklart. Hoppas han hade KT eller spelade jättebra med AQ eller nåt.

 

Nej, precis. Det är lite halvkallt tycker jag också, mot nån man inte har koll på. Men men. Han vek iaf upp röda QJ och MHIG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen kände jag att jag faktiskt inte visste vad bäst linje var, så den här tar jag gärna input på. Har spelat en del med Fi och tycker han verkar vara en av de bästa på siten och nivån. Han är aggro all around och trixig, men verkar välja sina lägen bra och inte jättelös med inte nitty heller. Jag har slagit om pre typ 5 gånger de sista 15 händerna med massa bra starthänder och väljer att bara syna den här gången. Tar gärna input på alla gator. CR:a flop? Leda flop? Leda turn?

 

Fan vad knepigt, inget känns ju direkt fel men vad som är optimalt är ju skitsvårt att säga. Jag gillar nog ändå linjen du tog, känns som att när vi väljer en mer aggro linje och får motstånd så kommer det bara sluta med att vi får in pengarna mot set eller färdiga färger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-handen i SB, där du hade slagit om mycket senaste tiden.

Varför inte slå om igen och hoppas knappen tror du är ute på squeeze eller liknande? Din bild av honom får mig att tro att han är kapabel att 4-betta här med rätt många händer om han tror du är tom(?). Nu får vi istället spela oop mot honom, vilket inte känns så sexigt även med en så stark hand som denna.

Kanske inte är så himla kul att spela den på floppen oop om han bara synar ditt 3-bett, men jag tycker det är dumt att inte försöka utnyttja den image vi har här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...