Gå till innehåll

Blindstrukturen för Poker-SM 2006


NordicBet

Recommended Posts

Vill inte vara dryg o svara på NordicBets räkning, men hade jag varit officiell representant hade svaret varit UNGEFÄR såhär:

 

tack för ert jättebratips och vi ska verkligen tänka på det nästa gång. Då vi legat ute med speldatumet i ÖVER 3 MÅNADER och ni kommer med tipset 4 DAGAR före så kanske kanske kanske kanske klagomålet kunnat komma lite lite lite tidigare eller så kunde ni planera vad som än råkar krocka lite lite lite bättre. Nästa gång ska vi komma med startdatumet lite tidigare så att ni får det lättare att planera.

 

Tack och lov är jag inte någon representant för NordicBet.

 

Är väl +9månader eller nåt sånt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då, får man vänta med klonken till nästa år då. :(

 

Que?

Själv skriver jag tenta i ämnet Datoriserad Mönsterigenkänning kl 08 på fredagen och är klar kl 1300. 5 timmar senare räknar jag iskallt med att jag stenklonkar mot top30 som e kvar. Vad kan gå fel?

 

Jo, och hur många mer än dig själv drabbas om du struntar i tentan? Själv är jag framförallt cashgame spelare som tyckte det skulle vara kul att köra en turnering med ett troligt övervärde, men inte till den grad att jag måste justera min vardag för det.

 

Respect!

My bad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud! jag stör mig på folk som klaga på vilken tid/dag det är!

Ni menar altså att pokersidan som arrangerar denna turnering ska anpassa sig efter era levnadsvanor?

herregud asså! ni tror inte detta skulle bli ett problem eller?

jag tycker att man får faktiskt anpassa sin egen tid till denna turneringen eftersom den går 1 gång per år! eller inte spela ALLS!

Detta tycker jag låter rimligt, men rätta mig gärna om jag har fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud! jag stör mig på folk som klaga på vilken tid/dag det är!

Ni menar altså att pokersidan som arrangerar denna turnering ska anpassa sig efter era levnadsvanor?

herregud asså! ni tror inte detta skulle bli ett problem eller?

jag tycker att man får faktiskt anpassa sin egen tid till denna turneringen eftersom den går 1 gång per år! eller inte spela ALLS!

Detta tycker jag låter rimligt, men rätta mig gärna om jag har fel!

 

Det där var bland det mest korkade jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud! jag stör mig på folk som klaga på vilken tid/dag det är!

Ni menar altså att pokersidan som arrangerar denna turnering ska anpassa sig efter era levnadsvanor?

herregud asså! ni tror inte detta skulle bli ett problem eller?

jag tycker att man får faktiskt anpassa sin egen tid till denna turneringen eftersom den går 1 gång per år! eller inte spela ALLS!

Detta tycker jag låter rimligt, men rätta mig gärna om jag har fel!

 

Det där var bland det mest korkade jag hört.

 

Han har tyvärr rätt. Inse att olika människor har olika tider som passar dem bäst. Vissa är lediga på helger, och vissa jobbar. En torsdagkväll brukar ju faktiskt inte så många människor ha så viktiga ärenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att man hade kunnat spela ner till 100 sista eller till kl 2 (nästan samma sak) så att "vanliga" spelare hade kunnat ta sig till jobbet... själv åkte jag ut vid 8.30 eller nått... men hade jag gått långt så hade det blivit tufft... satt och railade till 100 kvar sen iddes jag inte mer...

 

Det hade nog blivit bättre spel också mellan plats 100-30 om man hade fått vila och kommit utvilad ikväll kl 18.

 

Blindstrukturen var helt okej... även om man gärna hade spelat med ante....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strukturen var riktigt bra! Det var faktiskt ganska roligt att spela turnering nu när det var en bra struktur. Jag hoppas att det blir liknande nästa år igen. Finns det någon annan turnering på nätet som inte höjer blindsen var och varannan minut, så att det blir mer spel för pengarna och dessutom bättre och roligare spel.

 

Håller med om att det kanske hade varit lämpligt att avbryta dagens spel vid 100 spelare eller vid 101 spelare eller var det nu var man klev upp ett till steg i prislistan. Jag tycker också att man väl hade kunnat lägga in en paus på 10 minuter efter en 5-6h så att alla som behöver skita får göra det i lugn och ro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strukturen var riktigt bra! Det var faktiskt ganska roligt att spela turnering nu när det var en bra struktur. Jag hoppas att det blir liknande nästa år igen. Finns det någon annan turnering på nätet som inte höjer blindsen var och varannan minut, så att det blir mer spel för pengarna och dessutom bättre och roligare spel.

 

Håller med om att det kanske hade varit lämpligt att avbryta dagens spel vid 100 spelare eller vid 101 spelare eller var det nu var man klev upp ett till steg i prislistan. Jag tycker också att man väl hade kunnat lägga in en paus på 10 minuter efter en 5-6h så att alla som behöver skita får göra det i lugn och ro.

 

Det var ju en 15 min paus på schemat... vid 23:30 tror jag.. men det blev bara en 5 minutare... vet inte om man kompenserade det senare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...