majon96 Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Jag har fortfarande inte fått svar på 2 av mina frågor: 1. Finns det några gränser för maxrake beroende på vilken nivå man spelar? (Hade en kompis som frågade livesupporten detta igår, och han blev ivägskickad till en player points expert. Svaret där var att han TRODDE att det inte fanns några gränser. Just snygg support) 2. Om man inte hinner igenom hela bonusen, får man utbetalt den del man hann med eller brinner allt inne då? Med förhoppning om svar denna gång Förövrigt har jag svårt att förstå att man ens marknadsför dessa bonusar som något speciellt. Vad jag kan se så erbjuder andra ongame-skin exakt samma bonusar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bestpoker Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Jag har fortfarande inte fått svar på 2 av mina frågor: 1. Finns det några gränser för maxrake beroende på vilken nivå man spelar? (Hade en kompis som frågade livesupporten detta igår, och han blev ivägskickad till en player points expert. Svaret där var att han TRODDE att det inte fanns några gränser. Just snygg support) 2. Om man inte hinner igenom hela bonusen, får man utbetalt den del man hann med eller brinner allt inne då? Med förhoppning om svar denna gång Förövrigt har jag svårt att förstå att man ens marknadsför dessa bonusar som något speciellt. Vad jag kan se så erbjuder andra ongame-skin exakt samma bonusar. Hej Majon96! Om du går in på klienten och markerar ett bord så får du upp Table info till höger i Lobbyn där du även kan hitta max rake för just det bordet. Det finns inga intervaller på bonusarna så man måste klara av sin bonus till 100% för att få något utbetalat. Därför har vi lagt ut ett antal bonusar så att det finns något för alla och alla nivåer. Dessutom så kan man sätta in en del av maxbeloppet på bonusen så kan man få 100% upp till det beloppet man satt in dock aldrig mer än maxbeloppet. Ex. Du använder $1000 reload bonusen där du får 500% på $200 men du sätter endast in $50. Då blir din maxbonus $250 med ett krav på 14PP/$ inom 60 dagar. Så kravet blir 3500 PP inom 60 dagar för dina $250. MVH BestPoker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patte_p Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Bestpoker är lätt min nya favvosajt. Bara pluspoäng: - Ongame (utan fula gubbar vid bordet, bara det är värt all heder) - Bra bonusar - och sist men inte minst en helt okej VIP-shop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bestpoker Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Bestpoker är lätt min nya favvosajt. Bara pluspoäng: - Ongame (utan fula gubbar vid bordet, bara det är värt all heder) - Bra bonusar - och sist men inte minst en helt okej VIP-shop Kul att du är nöjd! Vi ska dock adda mycket med prylar i shoppen, alla förslag välkomnas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majon96 Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Tycker det är lite trist att bonusen enbart riktar sig till folk som spelar stora bord. Folk som vill spela på lite mindre bord (upp till 0,25/0,50) har ju inte en chans att klara bonusen. För 0,25/0,50 är Maxraken på bordet 1 dollar oavsett hur stor potten blir (0,15/0,25 ännu lägre). 1 dollar i rake ger 0,7PP. Detta innebär att den bonus på 250 dollar som ni kallar för 9X egentligen är en 13X-bonus förutsatt att man hela tiden når maxrake (vilket verkar inträffa då potten når 20 dollar, mellan 5-20 dollar ligger den på 0,5 dollar). Om man sedan räknar med att kanske var 10:e hand når dessa nivåer, men att man även får in delar av poäng på lägre nivåer så blir summan av detta en bonus som ligger i krokarna kring en 15-20X bonus. Hur man kan slå på stora trumman och tycka att detta är en kanonbonus övergår mitt förstånd. De enda bonusen är bra för är storspelarna och de brukar hålla sig till Rakeback-avtal iallafall. Tror ni skulle tjäna på att utforma bonusar för de som håller sig på lägre nivåer istället och slåss med rakeback-avtal för storspelarna. Tycker dock att klienten är väldigt snygg, men det finns en stor nackdel. Man kan inte ändra storlek på den. Ett tips är att ta efter Partypoker på detta område, deras lösning är fullkomligt lysande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EL_FishkO Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Tycker det är lite trist att bonusen enbart riktar sig till folk som spelar stora bord. Folk som vill spela på lite mindre bord (upp till 0,25/0,50) har ju inte en chans att klara bonusen. För 0,25/0,50 är Maxraken på bordet 1 dollar oavsett hur stor potten blir (0,15/0,25 ännu lägre). 1 dollar i rake ger 0,7PP. Detta innebär att den bonus på 250 dollar som ni kallar för 9X egentligen är en 13X-bonus förutsatt att man hela tiden når maxrake (vilket verkar inträffa då potten når 20 dollar, mellan 5-20 dollar ligger den på 0,5 dollar). Om man sedan räknar med att kanske var 10:e hand når dessa nivåer, men att man även får in delar av poäng på lägre nivåer så blir summan av detta en bonus som ligger i krokarna kring en 15-20X bonus. Hur man kan slå på stora trumman och tycka att detta är en kanonbonus övergår mitt förstånd. De enda bonusen är bra för är storspelarna och de brukar hålla sig till Rakeback-avtal iallafall. Tror ni skulle tjäna på att utforma bonusar för de som håller sig på lägre nivåer istället och slåss med rakeback-avtal för storspelarna. Tycker dock att klienten är väldigt snygg, men det finns en stor nackdel. Man kan inte ändra storlek på den. Ett tips är att ta efter Partypoker på detta område, deras lösning är fullkomligt lysande. du vill alltså ha högre rake? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majon96 Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 På det sättet bonusen är upplagd i det här fallet blir det så, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 På det sättet bonusen är upplagd i det här fallet blir det så, ja. Snabbaste sättet och klara av en bonus på Ongame är att spela 2/4 eller 5/10 FL(även 1/2 FL går bra). Då rasar poängen in. Sätt dig på 3-4 bord samtidigt - då går det går fort att klara av bonusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majon96 Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 hahaha Det där är precis samma sak som att säga: Köp dig en Ferrari när du ska köra på autobahn, då går det mycket fortare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MP Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Håller helt med majon96, alla är inte kompletta high stakes gudar som lirar NL400 och ser ned på resten. Den tidigare bonusen som var på max 140€ och icke tidsbegränsad är ju som guld om man skall jämföra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 hahaha Det där är precis samma sak som att säga: Köp dig en Ferrari när du ska köra på autobahn, då går det mycket fortare. Korrekt - det är inte bra och sätta sig i en Lada och köra en Formel 1 tävling. Utan man bör välja rätt bil för rätt tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majon96 Postad 18 December , 2006 Rapport Share Postad 18 December , 2006 Helt rätt. Men i "reklamen" för den här bonusen anges den inte vara någon Formel1-tävling utan en vanlig söndagsutflykt i en skön gammal 240. Det är det jag irriterar mig på. Det här ÄR inte en bra bonus för vanliga spelare utan enbart för de som spelare 2/4 eller högre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutte_1983 Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 Fungerar nya BP med Pokertracker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mow Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 Fungerar nya BP med Pokertracker? Undrar om det fungerar med pokeroffice 2. Och sedan hur man får hem alla hädner på datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patte_p Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 Bonusen går faktiskt mycket fort att cleara på en så låg nivå som 1/2 FL, det är ju ongame vi pratar om. Var och varannan hand uppnår maxrake. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 Håller helt med majon96, alla är inte kompletta high stakes gudar som lirar NL400 och ser ned på resten. ????? Jag spelar nästan high stakes Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bestpoker Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 Hej Majon96! Skulle du vilja ge mig förslag på en kod som du tycker skulle passa mindre bord så lovar jag att titta på det. MVH BestPoker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mow Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 typ 50 dollar reload. 200p på nl20 max Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dannnne88 Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 Måste ge er berömm för ni har verkligen lyckats, stilren och bra klient. stör mig bara på en sak och det är check och call knappen spelat kanske 20min nu och redan felklickat 3-4gånger.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arooon Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 Är det samma nätverk som Betsson leder sina kunder till? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majon96 Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 För att göra det möjligt att cleara bonusarna på lägre nivåer så borde maxraken även på lägre nivåer gå upp till 3 dollar (om nu maximal poäng ska ligga där). För att komma med ett rimligt förslag så: Man kan tänka sig en ny bonus på max 100 dollar (15%) som har 5X rakeade händer för varje dollar. Lågt maxvärde för att enbart attrahera lowlimit-spelare och låg insättningsprocent för att ni ska få lite kassaflöde på den. Du ville ha ett namn på bonusen. Ni kan kalla den för majon96_LL där LL står för low limit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stugan Postad 19 December , 2006 Rapport Share Postad 19 December , 2006 Bra förslag! Lite mindre bonusar men lättare att cleara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Bra förslag!Lite mindre bonusar men lättare att cleara. Och stora återkommande bonusar också om ni nu inte kommer köra med rakeback som motsvarar vip cashback gold längre. Många reloadbonusar som ser ut som den ni kör nu på 1000$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Är det samma nätverk som Betsson leder sina kunder till? Ja Ongame. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SeEmSi Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Beställde igår ett PSP från shoppen. Får man inget mail som bekräftelse eller liknande? Hur lång är leveranstiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts