cAshville Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Hej, låt oss leka med tanken att jag har en "vän" som cashat ut pengar från en site, inom 24h nätverket. (ej HeyPoker, då hade han kontakat dom och berättat om misstaget) Pengarna blir utbetalade x 2. Alltså, summan kommer in på hans konto två gånger samma dag, och finns även kvar idag. Vad kommer att ske härnest? Kommer pengarna att dras? Blir han ersättningsskyldig om han använder pengarna?(han har givetvis inte gjort det) Någon med erfarenhet av detta? (Beloppet är strax under 1k sek.) ty mates. Citera
baller Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Om (eller när) det upptäcks kommer överföringen tas tillbaks och har du då använt pengarna kommer du ha minus på kontot, så gör inte det. Citera
cAshville Postad 8 December , 2006 Författare Rapport Postad 8 December , 2006 Så det är inte en fråga om OM det upptäcks utan när? Kankse man kan maila dom och berätta om misstaget och få nån liten fin bonus kanske? Citera
Akumila Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Jag hade inte berättat om misstaget. Det är så ofta spelbolagen gör misstag som missgynnar en. Ibland upptäcker man det. Ibland gör man förmodligen inte det. Så jag tycker inte du borde känna att det är fel att inte berätta för dem. Jag skulle dock avvaktat (länge) med att använda dem. Citera
enhetsmatris Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Det förvånar mig att så många är så kåta på att behålla pengar som inte tillhör dem själva. Ska det vara så svårt att ha lite känsla för vad som är rätt och fel? Det är inte dina pengar. Citera
Thomas73 Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Behåll dem för guds skull. Har förövrigt svårt att se att ett spelbolag bara skulle kunna dra tillbaka pengar från ditt konto. Det är skillnad om det är din bank som gjort fel. Då dras de tillbaka på studs... Citera
cAshville Postad 8 December , 2006 Författare Rapport Postad 8 December , 2006 Behåll dem för guds skull. Har förövrigt svårt att se att ett spelbolag bara skulle kunna dra tillbaka pengar från ditt konto. Det är skillnad om det är din bank som gjort fel. Då dras de tillbaka på studs... Det är 24h Pay som gjort en dubbel, inte banken. Citera
cAshville Postad 8 December , 2006 Författare Rapport Postad 8 December , 2006 Det förvånar mig att så många är så kåta på att behålla pengar som inte tillhör dem själva. Ska det vara så svårt att ha lite känsla för vad som är rätt och fel? Det är inte dina pengar. Ser det lite som en "rejkbäck"? Citera
stackbrat Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 DU ser det inte som att du är en tjuv? Citera
Steppwolf Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Om nån skall lägga ner en hundring i sin ficka och lägger den i min ficka. Är jag en tjuv då? Citera
baller Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 tjuv måste ju definieras som att han tar något... här har han fått något.. inte samma sak... Citera
sulla Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Jag har fått pengar en gång från expekt som jag inte talade om, de hörde aldrig av sig och jag behöll dem, ca 1500 och det var för 7-8 år sen på sportbetting. Att prata om tjuv och så är att hård-dra det. Finns så många gränsfall där moral spelar in, vissa gör det visssa gör det inte, det gör ingen till tjuv för det. Hittar du en 100-lapp på gatan? Hur många gör det rätta och lämnar in till polisen? Om butiken du är i tar 1500 istället för 2000 för de dyra jeansen och du kommer på det hemma, går du ner till butiken och ber att få betala de 500? Tänk lite grabbar, alla har sin egen gräns för moral och vad som är rätt. Citera
baller Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 annat exempel: livebetting, spelen stänger inte förrän eventuella händelser faktiskt sker i matchen, är man då en tjuv om man spelar på ett resultat som redan har hänt? Citera
granath Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Om (eller när) det upptäcks kommer överföringen tas tillbaks och har du då använt pengarna kommer du ha minus på kontot, så gör inte det. Vad händer om jag betalar faktura 2 gånger? Inte kommer jag kunna ta tillbaka den felaktiga summan utan att informera mottagaren. Jag menar, spelbolaget kan väl inte gå in och ta pengar rakt av från någons konto. Däremot så har dom säkert juridisk rätt att kräva tillbaka pengarna och att man löser det på lämpligt sätt. Citera
cAshville Postad 8 December , 2006 Författare Rapport Postad 8 December , 2006 DU ser det inte som att du är en tjuv? En tjuv är en person som stjäl andra människors tillhörigheter. Du kanske borde tänka över definitionen på "tjuv" innan du anklagar mig för att vara en? Seriöst, här försöker jag göra en moralisk bedömning med hjälp av andra med erfarenheter av liknande fall och så kommer det någon nolla och kastar ur sig att jag är en tjuv! Haha. Dom har gjort ett misstag, jag kontaktade en person inom 24h, skrev en tråd. Jag har inte använt pengarna. osv Citera
DejnyRich Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Lämnar du inte tillbaka dem är du på samma nivå som en tjuv iallafall, men om du gör nån nytta me pengarna som att typ bjuda dig själv o nån polare på en gratisfylla så skulle ja se det som en helt okej grej att göra Citera
Colderose Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Det här måste vara femtieelfte tråden där "en vän" råkat ut för någonting, gärna då att de har fått för mycket pengar av misstag från spelbolaget. Sen undrar vännen till "en vän" om han kan behålla pengarna. Tja, vad säger man? Låt samvetet tala, men var då också beredd att betala priset och kom inte med några snyftvalser i olika forum med hur spelbolagen har lurat dig. Citera
cOP Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Så litet belopp. Jag skulle nog avvakta och låta dom eventuellt upptäcka sitt misstag. Känns inte som dom kan komma om 2 månader och begära pengarna. Hade det varit ett större belopp hade jag hört av mig till sajten och hoppats på någon form av ersättning för ärligheten. Dubbelmoral, javisst Citera
vicwes165 Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Ta pengarna! du behöver inte ha dåligt samvete och du kan inte få minussaldo på ditt bankkonto Citera
OrkarInte Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 vi lever i dubbelmoralens förlovade land så. Om du mår psykist dåligt är det ju bara att tala om för dom om deras misstag. vad jag hade gjort vet jag inte. Citera
cAshville Postad 8 December , 2006 Författare Rapport Postad 8 December , 2006 Jag mår inte dåligt iaf Minus kan man nog få? Citera
Colderose Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Ta pengarna! du behöver inte ha dåligt samvete och du kan inte få minussaldo på ditt bankkonto vicwes, du har också "en vän" som du är rådgivare åt, eller hur? Citera
Colderose Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Alla förfäras över Ken Lennaards påstådda fuskförsök, medan här så uppmuntrar man att behålla pengar som man inte har rätt till. Citera
JNL Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Vad händer om jag betalar faktura 2 gånger? Inte kommer jag kunna ta tillbaka den felaktiga summan utan att informera mottagaren. Har för mig att jag betalat samma räkning två gånger utan att märka det. Det jag hade betalt för mycket drogs av från nästa räkning. Visst, jag fick inte tillbaka pengarna direkt men inte tog dom pengarna. Citera
Ralph247 Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Tjuv schmuv...det är väl inte så farligt att vara tjuv? Citera
Recommended Posts