Gå till innehåll

Playboy NLT 2000$ - lurar riggen men slaskar bort allt på PLO

Playboy

Recommended Posts

När det gäller riverns bluffvänlighet handlar det väl också rätt mycket hur ofta fi uppskattar att det är Playboy som sitter på ett drag.
Mot dragen checkar han ju bara tillbaka med händerna som slår dem, så om något minskar det ju bluffbenägenheten som helhet.

Att bluffa bort händer man redan slår är ju inte direkt något positivt.

I det här fallet så "ska"* ju playboy sitta med händer som kan vinna på check-check samt en del riktigt starka händer som kan checkraisa. Och han borde ju ha gott om båda kategorierna efter sekvensen på flopp och turn iom att rätt få extrahänder rensas bort på turnspelet.

* händerna som är riktigt krossade, typ JT, ska ju beta ut tillsammans med ett gäng värdebetshänder, varav några bör kunna ta ett omslag. Uppenbarligen gäller detta inte mot en snubbe som nästan bara har drag här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 508
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låga suited connectors är nöten vid all-in-lägen preflop. ;-)

haha det är fan sant, spelade en $27 freezeout nyss, blinds 25/50, går all in med AA, en spelare synar för 1500, han har inte lagt in nått i potten, han visar upp 67 hjärter, han klonkar och jag skriver Nice call,

han svarar: I knew you had high cards :lol:

Länk till kommentar

Det är ett måste mot en smart motståndare.

I big-bet så är det skitviktigt att kunna ha väldigt starka händer i alla sekvenser. Eller åtminstone lika starka som motståndaren kan tänkas ha. Hamnar man i en situation där man själv begränsat sig till par medan motståndaren är obegränsad uppåt och det finns gott om pengar att beta så är man rätt stekt. Gäller för omaha, hold'em och alla andra spel.

Tänkvärt. Var kan man läsa mer om balanseringsspel? Har precis köpt "Mathematics of Poker" som behandlar det en del vad jag har förstått. Finns det någon annan bra litteratur?

Ledsen för OT i dagboken Playboy.

Länk till kommentar

** Game ID 1425170764 starting - 2007-06-04 23:41:22

** Andvari [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- damacco sitting in seat 1 with $1888.24

- liubei sitting in seat 2 with $957.00

- Playboy85 sitting in seat 3 with $1327.00 [Dealer]

- double22 sitting in seat 4 with $741.50

- korsriddaren sitting in seat 5 with $498.26

- boooden sitting in seat 6 with $1824.10

double22 posted the small blind - $5.00

korsriddaren posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Playboy85: Ace of Diamonds, King of Diamonds

boooden raised - $40.00

damacco folded

liubei folded

Playboy85 called - $40.00

double22 folded

korsriddaren called - $40.00

Preflop rätt standard, har trebetat senaste gångerna med AK så jag balanserar med syn från knappen denna gång.

** Dealing the flop: 5 of Clubs, 2 of Spades, King of Clubs

korsriddaren checked

boooden bet - $100.00

Playboy85 called - $100.00

korsriddaren folded

Cont-bet från boooden och jag ser ingen anledning att höja ännu. Väntar på turn för att se ifall färgdrag kommer annars blir det nog till att trycka på gasen.

Känns som att han antingen missat totalt med AJ, AQ motsv, alternativt har sämre kung än mig, eller att han har mid-PP.

** Dealing the turn: 9 of Hearts

boooden checked

Playboy85 bet - $190.00

boooden called - $190.00

När han checkar misstänker jag att han sitter på något mid-PP och blivit lite nojig så jag betar lite drygt halvpott för att ändå få betalt.

** Dealing the river: 10 of Diamonds

boooden went all-in - $1494.10

Jahapp? Har svårt att sätt honom på stegen men TT och KT känns inte omöliga. Den enda handen jag egentligen slår är en missad flush alternativt hjärnsläpps-bet från KQ,KJ.

Klar fold eller?

Länk till kommentar

Fan det är riktigt tokvarmt här i min lilla etta på söder. Lägenheten ligger i söderläge och vilket ger en härlig växthuseffekt på liten skala när solen gassar in genom fönstrena en hel dag.

Så nu är det verkligen pest eller kolera att sitta och svettas i kläder eller vara almost nude och klibba fast sig totalt med skinnfåtöljen.

Länk till kommentar

Tycker floppen är klar höjning för att balansera dragbluffar. Särskilt som det är mycket enklare för honom att lyckas få in pengarna med kung eller sämre på floppen istället för turn. Samtidigt som det blir väldigt jobbigt för din del att få in mycket pengar om det kommer steg- eller färgkort.

Självklart ska du balansera dina synhänder med en del starka händer, men imo så är AK lite för svag för det samtidigt som den får väldigt bra värde på en höjning.

Om pfr CB:ar light i de här lägena så vill du ju höja med många värdebetshänder i tillägg till bluffarna om du inte vill riskera att hamna i en situation där *du* är väldigt light med flopphöjningar och riskerar att hamna i samma situation en light CB:are.

Dessutom så ger du väldans bra pris till bb att slinka in med något när han både får en massa mot ett, stänga betandet och troligen får betalt om han träffar på turn. Inte så stort problem iom att han är rätt kort, men ändå en faktor mot syn.

Skulle bb vara typiskt pushsugen med många händer här så är det förstås starkt argument för syn och sen putt.

Förresten lite märklig kommentar om prefloppbalansen. Med AK så balanserar du ju de svagare händerna i din kallsynshd, vilket inte har så rackarns mycket med hur du spelat AK innan att göra.

Låter snarast som du gör någon senaste-händerna-anpassning för att inte verka raisa så light. Vilket i sig är ett koncept jag personligen inte riktigt gillar, även om det är många bra spelare som gör det. Lite viktigare är dock om inte AK gynnas av att uppfattas som en light 3-bet. Är helt seg i skallen nu, men tycker ändå du borde tänka lite närmare över om du anpassar åt rätt håll här.

Länk till kommentar

Tycker floppen är klar höjning för att balansera dragbluffar. Särskilt som det är mycket enklare för honom att lyckas få in pengarna med kung eller sämre på floppen istället för turn. Samtidigt som det blir väldigt jobbigt för din del att få in mycket pengar om det kommer steg- eller färgkort.

Självklart ska du balansera dina synhänder med en del starka händer, men imo så är AK lite för svag för det samtidigt som den får väldigt bra värde på en höjning.

Om pfr CB:ar light i de här lägena så vill du ju höja med många värdebetshänder i tillägg till bluffarna om du inte vill riskera att hamna i en situation där *du* är väldigt light med flopphöjningar och riskerar att hamna i samma situation en light CB:are.

Dessutom så ger du väldans bra pris till bb att slinka in med något när han både får en massa mot ett, stänga betandet och troligen får betalt om han träffar på turn. Inte så stort problem iom att han är rätt kort, men ändå en faktor mot syn.

Skulle bb vara typiskt pushsugen med många händer här så är det förstås starkt argument för syn och sen putt.

Förresten lite märklig kommentar om prefloppbalansen. Med AK så balanserar du ju de svagare händerna i din kallsynshd, vilket inte har så rackarns mycket med hur du spelat AK innan att göra.

Låter snarast som du gör någon senaste-händerna-anpassning för att inte verka raisa så light. Vilket i sig är ett koncept jag personligen inte riktigt gillar, även om det är många bra spelare som gör det. Lite viktigare är dock om inte AK gynnas av att uppfattas som en light 3-bet. Är helt seg i skallen nu, men tycker ändå du borde tänka lite närmare över om du anpassar åt rätt håll här.

Skönt att man alltid kan lita på att du kommer med bra och konstruktiva inlägg Hjort.

Jag är helt inne på ditt spår och ser nu i efterhand att det nog kan vara mer värde i flopraisen.

Jag är tror bestämt jag också är lite seg i skallen, kan du förklara lite närmare vad du menar med att AK gynnas av att uppfattas som light 3-bet?

Länk till kommentar

Jag är tror bestämt jag också är lite seg i skallen, kan du förklara lite närmare vad du menar med att AK gynnas av att uppfattas som light 3-bet?

Tror han menar att om du 3-betat frekvent tidigare så gynnas en sån nöthand som AK av att din motståndare tror att du 3-betar med skit. Du får alltså värde ur sämre händer oftare... Om du t.ex 3-betat de fyra senaste händerna och sedan plockar upp en nöthand så är det ju större risk att du får action än första handen du 3-betar...

Länk till kommentar

Tror han menar att om du 3-betat frekvent tidigare så gynnas en sån nöthand som AK av att din motståndare tror att du 3-betar med skit. Du får alltså värde ur sämre händer oftare... Om du t.ex 3-betat de fyra senaste händerna och sedan plockar upp en nöthand så är det ju större risk att du får action än första handen du 3-betar...

Låter vettigt!

Länk till kommentar

Har försökt mig på bluffen när man har bluffesset i färgen som ligger på bräden i Omaha. Jag kom fram till att det var totalt omöjligt!

Jag har också testat att cont-beta post-flop med alla händer jag höjt med pre-flop. Det var inte heller någon bra idé...

Länk till kommentar

Jag har också testat att cont-beta post-flop med alla händer jag höjt med pre-flop. Det var inte heller någon bra idé...

Det känns som att det blev alldeles för mycket bindestreck mellan orden i det inlägget. Men jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska uttryka mig för att det ska bli "svengelskt" korrekt. :-D

Länk till kommentar

Passade på att spela några händer medan flickvännen stog i duschen och hade riktig bondröta! :mrgreen:

** Game ID 1427517078 starting - 2007-06-06 12:30:38

** Ishaq [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- RiverRatBust sitting in seat 1 with $1088.97

- tableshock sitting in seat 2 with $555.63

- fr79 sitting in seat 3 with $1522.19

- Prislapp sitting in seat 4 with $2044.75

- Playboy85 sitting in seat 5 with $715.56

- sara2007 sitting in seat 6 with $1008.75 [Dealer]

RiverRatBust posted the small blind - $5.00

tableshock posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Playboy85: Queen of Diamonds, Queen of Spades

fr79 raised - $40.00

Prislapp folded

Playboy85 called - $40.00

sara2007 folded

RiverRatBust raised - $135.00

tableshock folded

fr79 raised - $260.00

Playboy85 went all-in - $675.56

RiverRatBust went all-in - $958.97

fr79 called - $1093.97

** Dealing the flop: 5 of Spades, Queen of Hearts, 6 of Spades

** Dealing the turn: 10 of Diamonds

** Dealing the river: 2 of Spades

RiverRatBust shows: King of Hearts, King of Diamonds

fr79 shows: Ace of Spades, Ace of Clubs

Playboy85 shows: Queen of Diamonds, Queen of Spades

fr79 wins $756.82 from side pot 1

Playboy85 wins $2153.68 from the main pot

End of game 1427517078

Som försvar får jag säga att RiverRatBust lika gärna kunde haft AK med sin 3-bet och att fr79 som är hyperaggrolös kan ha velat hamna ensam i potten med honom med 99-JJ motsvarande. Hur som helst är det härligt när fru fortuna är till ens fördel!

Nu ska jag iväg och bruncha med några vänner på Bockholmen. Smask!

Länk till kommentar

Bockholmen, ligger inte det i solna?

Jo det kan nog stämma, det är en fantastiskt bra restaurang nära Bergshamra. Om du har vägarna förbi rekomenderar jag varmt deras brunchbuffé som är bland det godaste jag någonsin ätit. Om inte annat kan det vara värt ett besök för den vackra skärgårdsutsikten.

Länk till kommentar

Tänkte lägga upp en hand jag inte alls är nöjd med.

** Game ID 1428813730 starting - 2007-06-07 01:40:42

** Bitter Sweet [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Jemisis sitting in seat 1 with $1145.75

- LiqdDynamite sitting in seat 2 with $955.00

- gianji sitting in seat 4 with $597.25

- Playboy85 sitting in seat 5 with $967.00

- iDESTROYu sitting in seat 6 with $983.00 [Dealer]

Jemisis posted the small blind - $5.00

LiqdDynamite posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Playboy85: 10 of Hearts, Ace of Hearts

gianji folded

Playboy85 raised - $40.00

iDESTROYu folded

Jemisis called - $40.00

LiqdDynamite folded

Inga konstigheter.

** Dealing the flop: Queen of Hearts, Ace of Clubs, 6 of Diamonds

Jemisis checked

Playboy85 bet - $60.00

Jemisis called - $60.00

Fi kan ha lite vad som helst. Svagt ess, en dam, pp, två par, set, u name it.

** Dealing the turn: Jack of Clubs

Jemisis checked

Playboy85 bet - $160.00

Jemisis raised - $400.00

Playboy85 called - $400.00

Betar kring 80 % av pott och får ett miniomslag. Känner mig slagen men synar med tanke på pottoddsen och för att se vad som händer på river.

** Dealing the river: 7 of Diamonds

Jemisis bet - $505.00

Playboy85 folded

Misstänker att han floppade två paret eller set, alternativt träffade två paret på turn. Känns som ett kast iallafall.

Jemisis mucks:

Jemisis wins $1513.00 from the main pot

End of game 1428813730

Som sagt är jag inte alls nöjd med handen utan står här framåtböjd beredd att ta emot.

Länk till kommentar

Jo det kan nog stämma, det är en fantastiskt bra restaurang nära Bergshamra. Om du har vägarna förbi rekomenderar jag varmt deras brunchbuffé som är bland det godaste jag någonsin ätit. Om inte annat kan det vara värt ett besök för den vackra skärgårdsutsikten.

Ja men vafan, jag bor ju 5 minuter därifrån haha!

Så du bor också här i krokarna eller?

Länk till kommentar

Tänkte lägga upp en hand jag inte alls är nöjd med.

** Game ID 1428813730 starting - 2007-06-07 01:40:42

** Bitter Sweet [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Jemisis sitting in seat 1 with $1145.75

- LiqdDynamite sitting in seat 2 with $955.00

- gianji sitting in seat 4 with $597.25

- Playboy85 sitting in seat 5 with $967.00

- iDESTROYu sitting in seat 6 with $983.00 [Dealer]

Jemisis posted the small blind - $5.00

LiqdDynamite posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Playboy85: 10 of Hearts, Ace of Hearts

gianji folded

iDESTROYu folded

Jemisis called - $40.00

LiqdDynamite folded

Inga konstigheter.

** Dealing the flop: Queen of Hearts, Ace of Clubs, 6 of Diamonds

Jemisis checked

Playboy85 bet - $60.00

Jemisis called - $60.00

Fi kan ha lite vad som helst. Svagt ess, en dam, pp, två par, set, u name it.

** Dealing the turn: Jack of Clubs

Jemisis checked

Playboy85 bet - $160.00

Jemisis raised - $400.00

Playboy85 called - $400.00

Betar kring 80 % av pott och får ett miniomslag. Känner mig slagen men synar med tanke på pottoddsen och för att se vad som händer på river.

** Dealing the river: 7 of Diamonds

Jemisis bet - $505.00

Playboy85 folded

Misstänker att han floppade två paret eller set, alternativt träffade två paret på turn. Känns som ett kast iallafall.

Jemisis mucks:

Jemisis wins $1513.00 from the main pot

End of game 1428813730

Som sagt är jag inte alls nöjd med handen utan står här framåtböjd beredd att ta emot.

Jag hade nog tagit en check på turn där. Pga av att det e ju så mycket som slår dig.

Länk till kommentar

Prövade på lite riggad Omaha och har haft varierande resultat. Jag är nog inte den mest skillade vid borden men helt chanslös är jag inte. Här har vi en hand som jag gärna skulle vilja ha lite feedback på:

** Game ID 1431327630 starting - 2007-06-08 16:07:51

** Kinna [Omaha] (5.00|10.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

- Playboy85 sitting in seat 1 with $1050.13

- tha_killer sitting in seat 2 with $271.00

- Nadja sitting in seat 3 with $1293.00

- tommytiger sitting in seat 4 with $1635.34

- Enyaisrave sitting in seat 5 with $802.00 [Dealer]

- kryckanII sitting in seat 6 with $639.00 [sitting out]

Playboy85 posted the small blind - $5.00

tha_killer posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Playboy85: 8 of Hearts, 6 of Diamonds, 7 of Clubs, 5 of Clubs

Nadja folded

tommytiger called - $10.00

Enyaisrave folded

tha_killer folded

tommytiger called - $40.00

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 3 of Hearts, 8 of Diamonds

Playboy85 checked

tommytiger bet - $47.94

Playboy85 called - $47.94

** Dealing the turn: 4 of Hearts

Playboy85 checked

tommytiger bet - $112.59

Playboy85 raised - $523.65

tommytiger went all-in - $1434.81

Playboy85 went all-in - $443.54

** Dealing the river: Jack of Diamonds

Playboy85 shows: 8 of Hearts, 6 of Diamonds, 7 of Clubs, 5 of Clubs

tommytiger shows: 5 of Diamonds, 4 of Clubs, 7 of Diamonds, 4 of Spades

tommytiger wins $2118.26 from the main pot

End of game 1431327630

Länk till kommentar

** Game ID 1431489005 starting - 2007-06-08 17:55:35

** Ishaq [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Grimle sitting in seat 1 with $990.00

- paulwingen sitting in seat 2 with $295.39

- Playboy85 sitting in seat 3 with $1721.19

- Badbacht sitting in seat 4 with $2085.63

- Ducken sitting in seat 5 with $933.43 [Dealer]

- Chris-Bg sitting in seat 6 with $2129.88

Chris-Bg posted the small blind - $5.00

Grimle posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Playboy85: Ace of Hearts, Queen of Hearts

paulwingen folded

Badbacht called - $40.00

Ducken folded

Chris-Bg folded

Grimle folded

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, 2 of Hearts, 6 of Hearts

Playboy85 bet - $90.00

Badbacht called - $90.00

Ett mid-pp på fi känns troligt, alternativt att han floatar och synar med crap för att stjäla på turn ifall jag visar svaghet. Han har gjort det draget förut.

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

Playboy85 bet - $270.00

Badbacht raised - $620.00

Okej, nu står det klart, han har definitivt någonting. Han har inte tvåan iom att han synade raisen pre-flop. Han kan ha 6-6 eller 9-9, fast jag tror han ändå skulle slowplaya dom hela vägen till river. Troligast känns alltså ett oträffat pp typ 88, TT. Eftersom jag spelat handen rätt hårt tror jag inte han känner sig så stark och nog viker dom händerna om jag slår om. Dessutom har jag en del outs så länge han inte har kåken klar.

Playboy85 went all-in - $1321.19

Badbacht folded

Playboy85 mucks:

Playboy85 wins $2483.19 from the main pot

End of game 1431489005

Skönt att avsluta dagen med en stor pott. Nu ska jag iväg på Handels sista vårfest. Med tanke på att dom precis skrivit klart sista tenatan inför sommarlovet kan jag tänka mig att varenda ekonom kommer vara skelögd och glömt bort vad han heter innan midnatt. :mrgreen:

Länk till kommentar