Gå till innehåll

Studiebeklagan!


Spaderknekt

Recommended Posts

Tja!

Då min studiemotivation är lägre än lägst just nu skulle jag behöva lite uppmuntrande ord (Eller nåt i stil med "hoppa av ditt pucko!" kanske?). Har märkt att det finns en hel del högutbildat folk här så..

 

Jag pluggar just nu fjärde året på Y - teknisk fysik och elektroteknik, civilingenjörsutbildning. Det jag undrar är, skiljer sig arbetslivet mycket från studierna? Tycker nämligen studierna är jävligt trista så är arbetslivet mer av samma så vete tusan.. Hur jag var dum nog att välja den här pissutbildningen och fortsätta på den så länge kan vi snacka om en annan gång..

 

Har haft lite önskedrömmar om att hoppa av nu och ändå hitta ett hyfsat jobb eftersom jag ändå klarat 140 poäng hittills. Fast önskedrömmar är väl just vad det är för det är ju svårt nog även för de som tagit examen att hitta jobb. Men det är väl lika bra att försöka fullfölja trots att det känns som total misär..

 

En poäng med att hoppa av tidigare skulle ju också kunna vara att man får ett lättare jobb man kan klara av istället för ett fullfjädrat civilingenjörsjobb där man har ångest över arbetsbördorna varje dag som man har nu..

 

Jaja ni tycker säkert att det är konstigt att fundera på att hoppa av när man bara har ett år kvar och jag kan bara hålla med.

 

Edit: Vet inte om det här inlägget "makes much sense" men det var lite skönt att skriva av sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

Arbetslivet kan vara ganska trist också. Om du bara har ett år kvar på en civilingenjörsutbildning vore det väl ganska trist att inte få ut examen.

 

Jo du har nog rätt.. Just nu känns det bara som att man går igenom total misär för att få samma misär sen också.. Men man är väl en bortskämd skit helt enkelt.. Sen är det ju inte helt att man fixar utbildningen på bara ett år heller i och för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser