Gå till innehåll

Studiebeklagan!


Spaderknekt

Recommended Posts

Visst fan är det här ett LYX problem. Själv så föddes man med en smärre hjärnskada och skulle aldrig kunna vara i den sitsen att jag hade klarat av fem år på den linjen.

 

Bit ihop! Ett års pluggande. Det är väl inte så farligt? Det finns dom som har plågat sig ett helt liv bara för att trygga sin och sina barns framtid. Så att plåga sig ett år för att sedan ha ett bra försprång i arbetslivet är inte så farligt.

 

Du skulle behöva ett par månader på ett jägar regemente!

 

Kram kram :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom de enda raka är att plugga klart får ja väl fresta med raka motsatsen.

 

hoppa av trökutbildningen o börja slacka.

vakna 12, ta en fika med de arbetslösa polare du har (om du inte har några får du helt enkelt ordna det). känner du dej pokersugen mitt i natten är de bara å logga på. du kan ändå sova bort hela nästkommande dag, du har ju ändå inget viktigt å göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har själv känt likadant och det suger verkligen.

 

Jag läste tekniskt basår på LiTH 99/00 men beslutade mig för att börja läsa till Systemvetare i Örebro. Här har jag nu suttit i över 4½ år och funderat på om det är så kul att plugga iaf, stundtals är det skitkul. Men vissa perioder är det så man vill att Hjort ska komma hem och skjuta en i knäna.

 

Borde ha varit klar på 3 år, men sen beslutade jag mig för att börja på en Företagsekonomiexamen också (hade missat lite kurser så jag kunde ändå inte ta ut min Systemvetarexamen... och det var ju inte så att det skreks efter systemvetare på arbetsmarknaden direkt).

 

För 6 dagar sen beslutade jag mig för att skita i att ta en dubbel examen, jag kan bara få CSN fram till sommaren och C-uppsats och ta igen lite gamla kurser skulle bli för mycket, så det blir lite fler B-nivåer inom Informatik. CSN för terminen är redan fixat, så jag kan egentligen bara ägna mig till de gamla kurserna (9 poäng, borde gå lättare när det är repetition ;)). Men jag ska läsa lite C# och ASP.net iaf... bra att ha som systemvetare. :)

 

Slutar du kommer jag och håller dig medans Hjort skjuter, hoppar jag av nu med över 250000 i studieskulder och utan examen så kan du komma och hålla mig, ta med dig Hjort så kan han skjuta mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har själv känt likadant och det suger verkligen.

Slutar du kommer jag och håller dig medans Hjort skjuter, hoppar jag av nu med över 250000 i studieskulder och utan examen så kan du komma och hålla mig, ta med dig Hjort så kan han skjuta mig...

 

Visst, jag kan komma och hålla i dig :). Skulle vara ännu värre för dig, jag har bara 140 000 i skuld än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom de enda raka är att plugga klart får ja väl fresta med raka motsatsen.

 

hoppa av trökutbildningen o börja slacka.

vakna 12, ta en fika med de arbetslösa polare du har (om du inte har några får du helt enkelt ordna det). känner du dej pokersugen mitt i natten är de bara å logga på. du kan ändå sova bort hela nästkommande dag, du har ju ändå inget viktigt å göra.

 

Det låter lockande, men det kanske skulle bli trist i längden ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...