Sylwester Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Ingen read på fi så jag antar att han är mupp. Synpunkter? riiikardo sitter på plats 1 med 1225.25 Hero sitter på plats 2 med 3948.50 Dan701 sitter på plats 3 med 3484.00 UCanSMD sitter på plats 4 med 4607.75 cozemo sitter på plats 5 med 4325.50 Dan701 satsar s mörken 20.00 Hero satsar l mörken 10.00 Hero: Dan701: --, -- UCanSMD: --, -- cozemo: --, -- riiikardo: --, -- Pre-flop: UCanSMD: Höj 60.00 cozemo: Lägger mig riiikardo: Lägger mig Hero: Höj 200.00 Dan701: Lägger mig UCanSMD: Syna 200.00 Flop (Board: ): Hero: Satsa 310.00 UCanSMD: Syna 310.00 Turn (Board: ): Hero: Passa UCanSMD: Satsa 720.00 Hero: Syna 720.00 River (Board: ): Hero: Passa UCanSMD: Satsa 1120.00 Hero: Syna 1120.00 Citera
I_will_bust_you Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Förstår inte varför du passar på turn? Helt fel att ge gratis kort till eventuella färg/stegdrag. Citera
FiSherman63 Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 U_will_be_busted: Vadå för färg/stegdrag? Citera
sydvest Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 du borde deffenitivt checkraisat på turn, annars var väl din check helt onödig? Dels för att du är beredd på att ställa in ändå, och dels för att eventuellt skrämma honom så att han inte träffar nåt på rivern. Och om han inte träffar får du ju bra utdelning ifall han synar Nu kan han ju bara, som jag ser det sitta på KK som skulle kunna slå dig ifall det är en spelare med lite vett i huvudet. Fast då skulle han säkert ha raisat dig efter floppen. Sen är det ju troligt att han sitter på en låg triss.. Men man har ju varit med att folk synar en 20x BB preflop men k8 hehe Vad satt han på då? Citera
jojje2k Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Check-raisa så man bara får syn av en bättre hand? Ok han kan ha AK men då får du betalt ändå. Jag tycker du spela handen bra. Citera
ebisumaru Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Check-raisa så man bara får syn av en bättre hand? Ok han kan ha AK men då får du betalt ändå. Jag tycker du spela handen bra. Citera
sydvest Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Check-raisa så man bara får syn av en bättre hand? Ok han kan ha AK men då får du betalt ändå. Jag tycker du spela handen bra. varför checka ifall man ändå är berädd på att syna vad han än gör? då är det enligt mig bättre att raisa för att hindra honom att träffa något på rivern Citera
Sylwester Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 du borde deffenitivt checkraisat på turn, annars var väl din check helt onödig? Dels för att du är beredd på att ställa in ändå, och dels för att eventuellt skrämma honom så att han inte träffar nåt på rivern. Och om han inte träffar får du ju bra utdelning ifall han synar Grejen är att jag tror man med denna linje slipper bli stackad av set, samtidigt som man får ut mycket värde av AK. Orka c/r och sen tvingas ta ett beslut om resten av stacken liksom. Vad satt han på då? Patience my young padawan. Citera
sydvest Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 du borde deffenitivt checkraisat på turn, annars var väl din check helt onödig? Dels för att du är beredd på att ställa in ändå, och dels för att eventuellt skrämma honom så att han inte träffar nåt på rivern. Och om han inte träffar får du ju bra utdelning ifall han synar Grejen är att jag tror man med denna linje slipper bli stackad av set, samtidigt som man får ut mycket värde av AK. Orka c/r och sen tvingas ta ett beslut om resten av stacken liksom. Vad satt han på då? Patience my young padawan. Jo men säg att det kom en 3e spader på river och han ställer in, Vad gör du? Tycker du gör fel i att bara syna honom. och checka när du är först ut, Och om du ändå checkar så re-raisa honom ordentligt när han väl bettat Citera
Sylwester Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 Tack för alla kommentarer. Showdown: UCanSMD visar: Jc, Kh (par i kungar) Bowhunting visar: Ah, As (par i ess) Citera
kebabarulla Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 raise river? du lär ju få betalt av AK och kanske till o med KQ och KJ. Tror inte han spelar ett sett lr en bättre hand så här som han gör nu. Citera
Gyre Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Tack för alla kommentarer. Showdown: UCanSMD visar: Jc, Kh (par i kungar) Bowhunting visar: Ah, As (par i ess) Där ser alla ni som inte gillar denna linjen fördelen med att spela så här. Mer värde av KJ än så här får vi inte. Gillar att spela precis så här mot lite aggro fi. Väldigt sällan en aggro spelare tar frikort på turn med ett drag då det ser ut som vi ger upp efter vårt cont.bett och han vill semi-bluffa hem potten. Samtidigt balanserar det fint mot när vi verkligen är tomma och checkar med tex AQ eller något. Citera
Sylwester Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 raise river? du lär ju få betalt av AK och kanske till o med KQ och KJ. Tror inte han spelar ett sett lr en bättre hand så här som han gör nu. Känns ganska kallt att öppna betandet igen... Och varför kan han inte spela ett set såhär? Citera
Sylwester Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 Samtidigt balanserar det fint mot när vi verkligen är tomma och checkar med tex AQ eller något. Viktig poäng. Citera
I_will_bust_you Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 U_will_be_busted: Vadå för färg/stegdrag? Är du dum på riktigt? Citera
FiSherman63 Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 U_will_be_busted: Vadå för färg/stegdrag? Är du dum på riktigt? Bra där, håll dig till få och korta inlägg. Graden av hur mycket du gör bort dig korrelerar sannolikt i hög grad med antalet ord du skriver. Alternativt kan du försöka läsa av brädan innan du rapar upp spydigheter. Observera att jag sa försöka, jag förväntar mig inga underverk direkt... Citera
kebabarulla Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 raise river? du lär ju få betalt av AK och kanske till o med KQ och KJ. Tror inte han spelar ett sett lr en bättre hand så här som han gör nu. Känns ganska kallt att öppna betandet igen... Och varför kan han inte spela ett set såhär? kollade lite fel, troligen kan ett set spelas så här. jag skulle ju själv raisa flop, ihop om att han har kungen och det är ju ingen torr bräda precis. Citera
Sylwester Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 jag skulle ju själv raisa flop, ihop om att han har kungen och det är ju ingen torr bräda precis. Jag betar flopp... Edit: Eller missförstod jag dig nu? Whatevva egentligen. Citera
I_will_bust_you Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 U_will_be_busted: Vadå för färg/stegdrag? Är du dum på riktigt? Bra där, håll dig till få och korta inlägg. Graden av hur mycket du gör bort dig korrelerar sannolikt i hög grad med antalet ord du skriver. Alternativt kan du försöka läsa av brädan innan du rapar upp spydigheter. Observera att jag sa försöka, jag förväntar mig inga underverk direkt... Det har jag gjort säkert hundra gånger. Det är TVÅ spader på floppen som gör att MOTståndaren(!) kan ha ett färgdrag eller ett eventuellt stegdrag. Genom att passa på turn så ger man MOTståndaren chansen till ett gratis kort till ett eventuellt steg/färg drag. Vad är det du inte förstår? Citera
Mr_Lie Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Hahaha! Fisherman måste vara hög eller så har han aldrig spelat poker förr.... Citera
Sylwester Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 Allin på turn. Nej? Citera
Hyggglo Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Psatiw kom hit och säg hur man ska spela handen!!! Citera
Gyre Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Wp. Står på förra sidan... Och lite längre ner skriver jag varför. Citera
Recommended Posts