Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
har inte påstått att det har nån likhet med det. bara det att majoriteten verkar skylla på individen när det verkligen är ladbrokes/banken/VISA som har strulat.

Jag håller verkligen med! Preis som i mitt fall, när jag tog ut pengar från en annan snubbes konto - sen kom de och SKYLLDE PÅ MIG!!

Det var ju DE som inte kollade leg, hur in i &¤&% kan de få det till att JAG har gjort nåt fel? Jag menar, de råkade brista i en rutinkontroll, men ÄNDÅ ska de komma dragandes med ett litet bedrägeribrott som jag har begått - HALLÅ? Ställ saker i relation till varandra liksom! Att brista i rutinkontroller är ju MYCKET värre! ALLT är deras fel och stackars jag kom i kläm!

Postad

Jag vet... inte särskilt smart emn rikedomen steg mig åt huvudet när jag såg pengarna glida in på konton kände jag att dom var som mina egna barn. Sen första gången jag såg dom visste jag att jag aldrig skulle släppa dom ifrån mig igen....

Men dom är ute efter oss, hjälp

Postad
Jag vet... inte särskilt smart emn rikedomen steg mig åt huvudet när jag såg pengarna glida in på konton kände jag att dom var som mina egna barn. Sen första gången jag såg dom visste jag att jag aldrig skulle släppa dom ifrån mig igen....

Men dom är ute efter oss, hjälp

Ok, äntligen ett vettigt inlägg från nån av de inblandade.

Jag antar att Ladbrokes inte behöver vara missnöjda - de har väl redan fått in pengar från Visa. Det är Visa ni är skyldiga pengar, så tala med dem. Som sagts innan försök fixa en återbetalningsplan. Var noga med att visa att du är ångerfull och har alla intentioner att betala tillbaks.

Sen kommer den hårda biten - jobba och spara varenda krona för att skicka till Visa.

Ju bättre du sköter detta gentemot Visa, desto större är chansen att de inte vidtar ytterligare åtgärder mot er.

Lycka till!

Postad
har inte påstått att det har nån likhet med det. bara det att majoriteten verkar skylla på individen när det verkligen är ladbrokes/banken/VISA som har strulat. påstår inte att personen/personerna som nyttjat detta gjort rätt :P

och vem säger att det inte skulle ske exakt samma sak med återbetalningskrav även om kortdetaljerna blivit stulna? finns ju ingen som kan bevisa det om själva kortet fortfarande är i individens ägo.

förstår ni min synpunkt nu?

bara för att vakterna vid flygplanskontrollen råkar missa att du har en kniv i fickan betyder inte det att du ska komma lindrigt undan när du kapar flygplanet och kraschar in i kaknästornet.

och det är väl jättelätt att bevisa??

Postad

Frågan är då vad och om Ladbrokes har någon gräns för hur mycket man kan skyffla in på sitt konto. Eller iofs betalade de bara ut 30kkr om dagen eller hur var det? Tänkte om man skyfflar in 5 (500??)miljoner av sina "egna" pengar cashar ut till neteller eller nåt flyr utomlands och lever loppan. Hade ju vart ganska lugnt och fint med ett sånt lån.

Postad
Frågan är då vad och om Ladbrokes har någon gräns för hur mycket man kan skyffla in på sitt konto. Eller iofs betalade de bara ut 30kkr om dagen eller hur var det? Tänkte om man skyfflar in 5 (500??)miljoner av sina "egna" pengar cashar ut till neteller eller nåt flyr utomlands och lever loppan. Hade ju vart ganska lugnt och fint med ett sånt lån.

Fin plan, men den faller på att du måste ta ut pengarna samma väg som du satte in dem.

Postad
Fick själv en felaktig utbetalning av Laddies, fick 65 000kr för mkt. Var riktigt sugen på att slösa dem, men tyckte inte det var värt risken att bli skuldsatt samt så visste jag att det inte var mina pengar. Så jag ringde upp dem å sa att jag hade ett problem, ett trevligt sådant, dock ett problem, dem sa att de skulle utreda detta å höra av sig till mig. Men 3 veckor senare hade jag inte hört ett ljud från dem, Mejlade dem igen men inget hände på yteliggare 2 veckor, sen ringde en kille upp mig och sa att jag hade fått för mkt på kontot! :shock: no shit liksom! Och sa att jag vad tvungen att betala in summan i dollar som jag fått för mkt problemet var att dollarn hade sjunkit, tappade 800 kr lr nått på det, men dem var snälla, fick $50 för besväret så bara en förlust på 450kr.

Vet inte varför jag skriver detta men tycker det är ganska klart att man inte sätter sig och spelar bort dem.

Sen att Ladbrokes är riktigt sega å snåla är en annan sak. (borde iallafall fått min förlust betald tycker jag :( )

Helt vansinnigt.

Ni hade inget avtal om att återbetalning skulle ske till aktuell valuta. Du borde kunnat pusha lite och säga att de gjorde fel, jag betalar tillbaka enligt den valutakurs som var när transfereringen skedde.

Lite sent nu... men om det händer igen, se till att få papper på allt ;)

Jo det kunde jag nog, men pokern gick ganska bra och orkade inte tjata om det. samt att jag märkte detta lite försent.

Så får nog skylla mig själv, men visst hoppades jag på att få lite mer än $50 för besväret fick ju trots allt påminna dem en jäkla massa gånger innan nått hände :P

Postad

Fin plan, men den faller på att du måste ta ut pengarna samma väg som du satte in dem.

Fasen också där sprack alla mina planer om framtid och rikedomar. Så det går inte på något sätt casha ut till något annat än det man cashade in med på Ladbrokes? Måste ju funka om man körde neteller först ett litet sen kör in med Visat. Försöker hålla mina drömma vid liv, lär vara bättre än värdetransportrån att råna sigsjälv, vad kan straffet vara liksom. 8-)

Postad

arealloser

Om du spenderat pengarna i god tro sa har jag for mig att du inte ar aterbetalningskskyldig. Fast da maste du val iof bevisa att liknande insattningar pa ditt konto ar vanliga...

Postad

Jag har en liten historia att berätta från mitt arbete om detta med god tro.

Det var en artonårig tjej som arbetade i en sportaffär i Stockholm och som slutade pga att hon började studera, tror jag. Sex månader senare börjar hon plötsligt av misstag få lön från sportaffären under några månader.

Hon använder upp pengarna "i god tro" och vi som hade kundens (butikens) uppdrag försökte få henne att betala tillbaka pengarna. Hon vägrade och kopplade in sin far, en av Sveriges till befattningen högsta polischefer. Han menade också att hon använt upp pengarna i god tro och menade att hon inte alls var skyldig att betala tillbaka. Vi undrade lite hur han med detta synsätt, med tanke på hans ställning inom polisen, skulle förklara dotterns beteende och hur han kunde rättfärdiga det. Nåväl, till slut efter mycket om och men så enades vi i alla fall att hon skulle betala tillbaka hälften via månadsvisa avbetalningar.

Jag ser i stort sett var och varannan dag hur unga pokerspelare ber om råd i detta forum hur de ska undgå betala skatt för att de "råkat" vinna en större slant på t.ex. Pokerstars. Det är faktiskt både skrämmande och indignerande med den brist på moral som många visar.

Gör man ett fel så ska man bita i det sura äpplet och inte försöka komma undan som en ynkrygg och försöka skylla på andra.

Postad

Mycket svammel och dumma inlägg i denna tråden.

Så här är det:

Självklart är det varken banken eller ladbrokes som har ansvaret för detta. Även om det brustit i deras system är det idiotens (vet inte hans namn) fel. Han har medvetet försökt blåsa banken. Ladbrokes drabbar det inte, då de inte förlorat något på detta (möligtvis deras rykt, samt tid och pengar att administrera detta). Däremot är det en stor risk att banken gör en kundförlust om inte idioten kan betala tillbaka.

Att det inte fanns någon kredit kopplat till kontot har ingen betydelse. Det finns många sätt att övertrassera/missbruka ett konto på om man har t ex ett Visa eller ett Mastercard (kommer dock inte berätta det här, då jag inte vill dela med mig den informationen, då eventuellt fler idioter läser detta), då det finns många typ av köp där det inte görs någon saldokontroll. Idioten har i detta fall medvetet övertrasserat sitt konto och är naturligtvis återbetalningsskyldig. Betalar han inte så blir det ett par påminelser, därefter inkasso och betalningsanmärkning, vilket innebär att han inte är kreditvärdig någonstans (utom möjligtvis SMS:a låna till 600% ränta) de närmaste 3 åren.

Och betalningsanmärkning får vi hoppas att idioten får då jag inte tycker att något företag eller bank skall behöva ha en sådan högriskkund i sin kundstock.

Postad

Dan Glimne har skrivit en bok som heter "världens största svindlare". Den handlar om framångsrika svindlare som väckt folks beundran.

Om han nånsin kommer skriva en bok med namn "världens dumaste svidlare" så har vi en bra story.

vänta....jag måste bara tänka en gång till på vilken rolig story detta är. lol :lol:

Postad

chipdumping AB?

Postad

Jag håller med om att detta är urbota dumt. Men jag tycker vi kan hålla tillbaks lite på elakheterna, då killen själv kommit hit och sagt att han förstår att det var dumt. Han verkar ha blivit förblindad av möjligheten. Det ser ut som ett ungdomligt misstag.

Som någon sa, när man är ung så inser man inte alltid att saker som är för bra för att vara sanna ofta inte är sanna.

Jag hoppas bara att killen själv fattar att det inte går att skylla detta på någon annan än sig själv. OP mfl. verkar iaf inte ha förstått det.

Postad
chipdumping AB?

Iofs.

Men fan vad jobbigt om man övertrasserar sitt bankkonto och får pengarna på pokerkontot konfiskerade för chipdumping... Då sitter man med fingrarna i brödrosten :mrgreen:

Postad
...då det finns många typ av köp där det inte görs någon saldokontroll...

precis, dock inte på en enda pokersajt i världen så vitt jag vet. går inte ens sätta in en fraktion av ett öre mer än vad man har täckning för.

Postad
chipdumping AB?

Iofs.

Men fan vad jobbigt om man övertrasserar sitt bankkonto och får pengarna på pokerkontot konfiskerade för chipdumping... Då sitter man med fingrarna i brödrosten :mrgreen:

finns sofistikerade sätt att dumpa på också vettu :P

Postad
finns sofistikerade sätt att dumpa på också vettu :P

Mkt möjligt. Det är sånt som jag varken vet eller vill veta nåt om. Men med tanke på din roll i denna tråd så skulle det inte förvåna mig om du redan har massor av erfarenhet på området.

Postad

Mkt möjligt. Det är sånt som jag varken vet eller vill veta nåt om. Men med tanke på din roll i denna tråd så skulle det inte förvåna mig om du redan har massor av erfarenhet på området.

man ska aldrig förvånas av nåt, det är min livsfilosofi.

Postad

Många onödiga inlägg och här kommer mitt bidrag. Fast mitt är inte onödigt.

Jag hoppas verkligen att den här jävla idioten får betala tillbaka vartenda öre med en fet ränta på toppen.

Klart att alla har gjort dumma saker i sin ungdomliga iver men då får man också ta konsekvenserna.

Varför var nu inte det här inlägget onödigt? Det fyllde ett syfte för mig. Jag vill att idioten skall veta att jag sällar mig till kören. Han förtjänar att få lite skit. En bråkig hund skall man rycka i kopplet och det känns som att det här fallet kräver samma approach.

Postad

Detta påminner mig om en historia från min lilla barndom.

Pepsi fick en idé en vacker dag i början av 90-talet att de skulle marknadsföra sig med att dela ut en gratis pepsi i allas brevlådor.

Smaskens till sista dropen tänkte vi och sprang runt på skolrasten och snodde en 2-300 pepsiburkar från folks brevlådor, och gömde dem i våran träkoja!

Slutade inte med återbetalningsskyldighet men dock en rejäl utskällning från en av polarnas förälder.

Nåja, åter till denna löjliga(allvarliga) historia.

FAKTA:

:club: Ja, ladrokes har gjort fel...men bara lite!

:diamond: Ja, VISA och banken har gjort fel, lite större fel som tillåter icke kreditkonton att övertrasseras(kan meddela att banker haft detta fel i över 10år)

:spade: Ja du din girige dumbom som inte fattar bättre, DU är den som gjort störst fel och givetvis blir du betalningsskyldig banken, thats it kid!

Sedan kan man till t.ex ta upp argument för att banken är svin, med följande argument:

:club: Förlorar banken pengar p.g.a sin egen inkompetens blir du som kund betalningskyldig!!

Ex. den stackars bonden som bad banken investera hans pengar, en total idiot på banken börjar då att investera kundens pengar i utfärdade optioner vilket gjorde att det slutade med att kundens kapital förvandlats från 100% till en skuld till banken på ca -500%. Denna skuld kan man ju tycka att det är bankens eget fel då det var en av deras anställda som begått brottet och förlorat en kunds pengar och även dragit på sig skulder. Kunden hade sagt han ville ha ett tryggt sparande i t.ex fonder, men även kanske lite aktier.

MEN det tyckte inte banken som krävde hela skulden från bonden.

JA DETTA HAR VERKLIGEN HÄNT I SVERIGE!!!

Slutade med en förlikning där bonden "bara" behövde betala tillbaka typ 250k SEK tror jag det var....sjukt sjukt sjukt!