Miami Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2006 0.33: Ja, raisa for free sd är jag med på. Han foldar ju titt som tätt. 01,52: Det jag menar är att det är en för honom (semi)bluffvänlig bräda och jag vill inte bygga pott. Om han har en ruter sjunker min equtiy rätt rejält. Ska dock sägas att nu när jag pokerstovat handen så visar det sig att jag har mkt bättre equity än jag trodde när jag satt och spela även om han sitter med ett bra ruter som t.ex Om han har ett par och en ett överkort i ruter t.ex är det 50/50 plus att han representerar postflop och får mkt bättre FE mot mig. 63% chans han inte har ett ruter när jag inte har det. Hade inte riktigt koll på hur starkt mitt TP var här. 04.40, Han donkar ut ragflop som jag raisar, turn ett A. Jag tyckte det var ett bra movekort för honom och jag måste släppa min hand för en raise. Vill ju inte gärna det eftersom hela handen kändes cp och jag vill till SD. Om jag spelar fel på turn här så tar jag iof ofta igen lite av det på river genom inducera bluffar. Dock ger jag gratiskort när jag sitter med träffad 6a. Fan...klart jag ska beta turn. 05:50: Jag var helt säker på att detta skulle bli den stora Miami--->Mupp handen. Vet inte varför det blev så passivt, skulle vilja säga jag spelar readen att han foldar mkt och vill låta honom beta bort sig men jag blev nog bara störd över den parade brädan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2006 Här är kommentarer från nästa duktiga 30/60 LAG. viva la revolution. 1:10, K8 jag kan tänka mig en riverraise. Jag tror inte den är för value så ofta, men jag tror att det är skänt att tvinga honom att folda på river i början eller göra tveksamma calls. En rr är ju ultraenkel att folda mot. Jag gillar inte riktigt c/r med K5 1:30 tycker det är för dragigt bord. Jag vill se turnen innan jag spelar poker här. 3;30, den folden hu ä r OVERKLIG då är det bara lägga ner openlimpande om du ska spela så. Jag callar floppen. Raisar många turnar. 4:40 PANIK. BET BET BETBET BETBETBEBTEBTBETBEBTEBTEBTBE osv 5:10 Du kommenterar hans bästa spel för sessionen som att det är dåligt. 5:40 PEEEEL 6:27 vid det här laget borde du insett att det bara går att induca honom på river. Jag betar ut stegen som en sån ultralek. 12:20 KAn man nog hitta en fold. Även om jag inte gör det så ofta. Det du spelar bäst är river. Du foldar inte så mkt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 24 November , 2006 Rapport Share Postad 24 November , 2006 Grym läsning. När kommer nästa film? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
badtorsker Postad 24 November , 2006 Rapport Share Postad 24 November , 2006 Kommer råföljas Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 24 November , 2006 Rapport Share Postad 24 November , 2006 Omduvore, Tack! Lite tankar kring ditt inlägg: Ska titta lite mer på hur jag spelar preflop. Tanken är att cappa alla par pre t.ex. Måste kolla filmen igen och se hur jag spelade dom. Kanske gjort några omedvetna ändringar... Angående spela händerna lika, inte helt inne på det, måste fundera på vad det innebär. Din flopgrej. Låter klokt, finns det något exempel i filmen du tänker på? Den här killen var en folder oxå, tror det finns ett värde i att lugna sig på flopen då. Jag är inne på det resonemanget i filmen några gånger. Men du tycker kanske ändå jamma flopen är bättre? Ang. tankegångar på floppen: Det är mest generella tankar kring ditt HU spel, inga exempel mot den killen då han inte var världens stjärnskott. Blir intressant att se en film när du möter någon som kan spelet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 24 November , 2006 Rapport Share Postad 24 November , 2006 Ruterkung vs Miami i hu FL? Vi båda spelar in en film med ljud som vi sedan lägger upp här, sugen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2006 Ruterkung vs Miami i hu FL? Vi båda spelar in en film med ljud som vi sedan lägger upp här, sugen? Ja det kan bli bra. Vi hörs på MSN och bestämmer tid och plats. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 Ang. tankegångar på floppen: Det är mest generella tankar kring ditt HU spel, inga exempel mot den killen då han inte var världens stjärnskott. Blir intressant att se en film när du möter någon som kan spelet. Prioriterar ju inte direkt spel mot dom som är duktiga HU. Men visst, mer intressant blir det säkert. Svårt hitta bra HU-spel, det svåra är inte hitta dåliga spelare det svåra är att få sitta ifred. Brukar bli typ 5 minuter i stöten. Lite jobbigt och så får jag in så få händer. Det här är inte effektivt. Måste hitta nån ny bra liten site med massa propspelare på. Någon som vet nåt får ni gärna tipsa. Spelare 2 sitter ensam på 5/10 bord på WPX och väntar på spelare. $5/$10 Texas Hold'em (Split Limit) - 12:45:15 25/11/2006 ET Table 'Blind Bet', 10 seats max, Real money Seat 7 is the button. Small Blind $2, Big Blind $5 Note: seat IDs range from 0 to 9 Seat 2 (playing) : Player 2, amount $413, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (playing) : Player 4, amount $107, amount bet $0, penalty (None) Seat 7 (playing) : KidStockholm, amount $622.50, amount bet $0, penalty (None) Seat 9 (sitOut) : Player 9, amount $200, amount bet $0, penalty (None) Player 2: Small Blind ($2) Player 4: Big Blind ($5) ** Dealing Down Cards ** Dealt to KidStockholm: [Qc, 9c] KidStockholm: Raise ($10) Player 2: Raise ($13) Player 4: Call ($10) KidStockholm: Call ($5) ** Dealing Flop ** Community cards: [6s, 9s, 4c] Player 2: Bet ($5) Player 4: Raise ($10) KidStockholm: Vad här? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Svårt hitta bra HU-spel, det svåra är inte hitta dåliga spelare det svåra är att få sitta ifred. WPX har dedicerade HU-bord där du garanterat får sitta ifred. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 26 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2006 Svårt hitta bra HU-spel, det svåra är inte hitta dåliga spelare det svåra är att få sitta ifred. WPX har dedicerade HU-bord där du garanterat får sitta ifred. Tyvärr inte på 3/6 eller 5/10, eller kan man starta egna HU bord? Ingen kommentar på min kluriga hand? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 Trebett Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
all_ur_horses Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 Trebet oftast, en jobbig fold ibland, och syn ibland. Default är att trebetta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 instämmer med trebett, för att få bort någon. Fast klurigt då din hand har en medioker kicker. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 26 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2006 Jag lutade åt att släppa rätt länge. Men när jag höll på foldknappen så kändes det fel och så blev det raise. Kunde dock inte motivera det för mig själv utan var mer än känslogrej. Nu klonka jag lite oxå, inte för det behövdes, men i alla fall. $5/$10 Texas Hold'em (Split Limit) - 12:45:15 25/11/2006 ET Table 'Blind Bet', 10 seats max, Real money Seat 7 is the button. Small Blind $2, Big Blind $5 Note: seat IDs range from 0 to 9 Seat 2 (playing) : Player 2, amount $413, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (playing) : Player 4, amount $107, amount bet $0, penalty (None) Seat 7 (playing) : KidStockholm, amount $622.50, amount bet $0, penalty (None) Seat 9 (sitOut) : Player 9, amount $200, amount bet $0, penalty (None) Player 2: Small Blind ($2) Player 4: Big Blind ($5) ** Dealing Down Cards ** Dealt to KidStockholm: [Qc, 9c] KidStockholm: Raise ($10) Player 2: Raise ($13) Player 4: Call ($10) KidStockholm: Call ($5) ** Dealing Flop ** Community cards: [6s, 9s, 4c] Player 2: Bet ($5) Player 4: Raise ($10) KidStockholm: Raise ($15) Player 2: Fold Player 4: Raise ($10) KidStockholm: Call ($5) ** Dealing Turn ** Community cards: [Qd] Player 4: Check ($0) KidStockholm: Bet ($10) Player 4: Call ($10) ** Dealing River ** Community cards: [9h] Player 4: Check ($0) KidStockholm: Bet ($10) Player 4: Call ($10) ** End Round ** ** Evaluate ** KidStockholm: Show Cards ($0) Player 4: Muck ($0) ** Showdown ** Main pot $129, Rake $1 Summary Player 4: bet $45, won $0, net $-45, HoleCards [6h, Ks] Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 26 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2006 Dax för film 2. 18 minuter HU på WPX. Jag snackar massa gojja som vanligt, ni får hoppa in och tycka till om dom underligaste uttalanden jag gör. Det är fö rätt svårt att få till en film som man är nöjd med, prova själva får ni se Jag har varit ruggit nära lägga upp rena klonkfester/badbeatmaraton. Har lyckats hålla mig hitills. WPX, 5/10 HU. 18 min. http://www.speedyshare.com/356514753.html Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 Trevligt, gillade din första film Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 Förresten, vad har du för BB/100, hur mycket rejkar du per 100 händer och hur många händer/timma får du in? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 Förresten, vad har du för BB/100, hur mycket rejkar du per 100 händer och hur många händer/timma får du in? nyfiken Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 27 November , 2006 Rapport Share Postad 27 November , 2006 Jag vill se längre filmer. Mycket underhållande om jag får säga mitt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 27 November , 2006 Rapport Share Postad 27 November , 2006 Jag vill se längre filmer. Mycket underhållande om jag får säga mitt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
enhetsmatris Postad 27 November , 2006 Rapport Share Postad 27 November , 2006 Slötittat igenom andra filmen nu, måste säga att det är väldigt kul att se dig lira! Bara en sak jag fastnade för, 11.20 in så får du QJo, det cappas preflop och floppen faller AKx. Han bettar och du foldar. Där hade jag tagit syn alla dagar i veckan med hålpipan, du får 9:1 i direkta odds samt höga implicita eftersom det är stor chans att han träffat bra med tanke på hur hårt han har spelat handen. Ta i beaktande att jag aldrig har spelat högre än 0.25/0.5 HU, men jag tycker ändå du borde peela den floppen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 27 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2006 Slötittat igenom andra filmen nu, måste säga att det är väldigt kul att se dig lira! Bara en sak jag fastnade för, 11.20 in så får du QJo, det cappas preflop och floppen faller AKx. Han bettar och du foldar. Där hade jag tagit syn alla dagar i veckan med hålpipan, du får 9:1 i direkta odds samt höga implicita eftersom det är stor chans att han träffat bra med tanke på hur hårt han har spelat handen. Ta i beaktande att jag aldrig har spelat högre än 0.25/0.5 HU, men jag tycker ändå du borde peela den floppen. Yes!. Tror jag satt med en klurig hand på andra bordet samtidigt och bara tog det enklaste beslutet. Självklar peel när den är till nöten/seminöten va? Förresten, vad har du för BB/100, hur mycket rejkar du per 100 händer och hur många händer/timma får du in? mm, jag vet inte riktigt för jag har ju kört på Poker.com och där funkar inte PT. Jag vet inte om jag är en vinnande spelare ännu även om madplussa där över 18k händer. Om jag inte postar nåt om en månad så är jag nog inte det, hehe. Antal händer jag får in är det rätt ok nu, jag kör 1 eller 2 HU bord och sen 1 eller 2 inte fulla 6 maxbord. Då blir det ok. Jag vill se längre filmer. Mycket underhållande om jag får säga mitt. Hehe, ok. Jag börjar alltid tomta runt och så efter typ en kvart och då brukar det vara läge att stänga av. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 27 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2006 Tips från coachen: Du soekar en KQ 7:30 som ett overkligt epa. Du överrepresenterar med encap pf. Ändå callar du hans turnraise tom... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 27 November , 2006 Rapport Share Postad 27 November , 2006 KT runt 1:30 in, jag c/r:ar den floppen (882) Runt 3 min in 95o från sb, du limpar. Gör du samma sak med premiumhänder också? Q9o du säger att du ska börja bomba. trebetta hellre Kx händer då som har sd värde även UI, När han sen synar flopbettet och du träffar färgdraget tar jag gratiskortet. Vi vill se river med vår 9:a i rätt suite men vi vill inte få en c/r mot oss på den brädan. synen med 36o kan du skippa preflop KQs från sb. Du missar blir c/r:ad på turn och synar. river blankar. du MÅSTE donka den rivern. c/f är det absolut sämsta alternativet. 83s. du floppar top2 på flop och ger action direkt på floppen, bra eftersom du börjat spela alla händer likadant. döljer handen bra mao. Skulle dock bara synat hans trebett där för att få in en raise till på turn om inget ytterligare klöver faller. Han verkar spela Väldigt lite med flophöjningar för frikort på turn vilket är bra för dig. Fundera på hur du kan utnyttja sånt spel. runt 11 minuter in. QJo på knappen cappat pre. Som folk redan skrivit, solklar peel. 67s runt 13 minuter in, Mkt bra spelad hand. 5To från knapp. Tycker du kan spara synen preflop och lägga den på en trebett lite senare istället. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 November , 2006 Så fort jag spelar 6max så backar jag, igår var det som vanligt, backa typ 80BB på 400 händer och sen tog jag tillbaka 30BB eller nåt så jag sluta fint back i alla fall. TILT på 6 max. Jag överspelade ett par set rätt hårt och gjorde lite andra tomtegrejer så jag får skylla mig själv men variansen verkligen sparkar på mig i 6 max. Jag tror att det är variansen....hehe. Fint inlägg av omduvoresomjag, tackar! KTo, ja, helt klart ett alternativ på den brädan. Ibland är jag orolig att jag ska aggra sönder mig OOP och här går det ju aldrig att folda nåt bättre, typ så tänkter jag. Men jag antar att du resonerar som så att floppar man 2 overs och dessutom K-high bör man c/r som standard? 3min Jag limpar bra händer oxå, iof mkt sällan. Jag borde antagligen limpa lite fler händer i den här strukturen och mot en sån här fi. Q9, tanken med bombadet är att jag uppfattar hans read på mig som tight och att han foldar på vägen och då är Q9o en bra hand för det ansåg jag. Kx är lite jobbig hand att hamna i bet bet bet läget med IMO. 36o, fold, ok. KQs, donka river, mm, ok. Den handen blev lite konstig från början. Hade aldrig kunnat tänka mig att beta ut river där, nytt tänk för mig. Måste fundera mer. Mkt bra, ty. 5To. fold, ok. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts