Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Go bil...

 

Ang. den dära videon så tycker jag faktiskt för att göra den intresant för den stora massan här på PF.nu + för att inte blotta dej på dina stakes spela in på nivåer mellan .5-1 och 2-4 ...det är där dom flesta befinner sej och gör det gärna på just 4-5 bord på alla nivåerna på ett så seriöst sätt som möjligt.

 

Finns ingen anledning att göra en film gratis annars för att blotta sitt spel på en högre nivå.

Den stora massan här har ändå ingen användning av en HU vid på 25/50 + att du kanske blir lidande av en film på just din nivå.

 

 

Jaja ...lycka till btw, vill inte försöka ge dej något pekfinger utan försöker ge råd i all välmening.

 

GL :h: :h: :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om Dawwe är en vinnare på låt säga 2/4 6-manna-bord. En rejäl omställning i stakes.... Finns ju en del nötgrinders på dessa limits =)

 

Ska ju givetvis vara HU !

...vid eftertanke så kanske 4-5 bord är att överdriva, men kanske 2-3 bord från 1/2 - 3/6 ?

 

Skulle i vilket fall vara kul med en vid.

 

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara göra ett förtydligande till mitt förra inlägg =)

 

Jag känner inte Dawwe, träffade på honom i Vegas förra sommaren och pratade lite "live" med honom. Har följt hans dagbok lite sporadiskt under året och fått en hygglig koll på honom.

 

Tillbaka till mitt förra inlägg som var en fundering över Dawwes tilltänkta video: Jag TROR att det är inte så lätt för Dawwe att göra en "lärande" video på t.ex nl400.

 

En anpassning från höga nivåer till lägre är inte så lätt som folk tror. Det finns många exempel genom åren där folk har gått från höga stakes ner flera nivåer och förlorat rätt ut de första veckorna. Det ÄR stor skillnad på pokern mellan de olika nivåerna.

 

Därför TROR jag att om Dawwe nu ska göra en video borde det vara på en nivå han spelar på dagsläget. Dock hade jag aldrig lagt ut en video på mitt eget spel, varför ge eventuella FI tips hur man spelar?

 

 

Till sist vill jag bara tillägga att jag ALDRIG har påstått att Dawwe inte skulle vara en vinnande spelare på nl400 längre och att vi ses säkert i Vegas snart, jag sticker på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Ranges är A och O. Det enda som skiljer lägre nivåer mot högre nivåer är att folk är sämre på att balansera ranges desto längre ner i nivåerna man kommer. Vinner Dawwe på 25/50 ska han alltså inte ha några problem alls med 2/4, efter 100 händer på nivån har han antagligen bättre koll än de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara göra ett förtydligande till mitt förra inlägg =)

 

Jag känner inte Dawwe, träffade på honom i Vegas förra sommaren och pratade lite "live" med honom. Har följt hans dagbok lite sporadiskt under året och fått en hygglig koll på honom.

 

Tillbaka till mitt förra inlägg som var en fundering över Dawwes tilltänkta video: Jag TROR att det är inte så lätt för Dawwe att göra en "lärande" video på t.ex nl400.

 

En anpassning från höga nivåer till lägre är inte så lätt som folk tror. Det finns många exempel genom åren där folk har gått från höga stakes ner flera nivåer och förlorat rätt ut de första veckorna. Det ÄR stor skillnad på pokern mellan de olika nivåerna.

 

Därför TROR jag att om Dawwe nu ska göra en video borde det vara på en nivå han spelar på dagsläget. Dock hade jag aldrig lagt ut en video på mitt eget spel, varför ge eventuella FI tips hur man spelar?

 

 

 

 

Till sist vill jag bara tillägga att jag ALDRIG har påstått att Dawwe inte skulle vara en vinnande spelare på nl400 längre och att vi ses säkert i Vegas snart, jag sticker på måndag.

 

 

Det här är så frunktasvärt mer sant än vad folk i allmänhet tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är så frunktasvärt mer sant än vad folk i allmänhet tror.

 

Ja visst är det stor skillnad. Det är sjukt mkt lättare att dra in degen på lägre stakes. Tro inte att dawwe skulle ha några som helst problem att tokkrossa lägre stakes, för så är inte fallet!

Möjligt att det är lättare för en degenerad gambler som du att fokusera mer på höga nivåer(därav känns det lättare), men för en kille med sunda pengavärderingar och bra MM som Dawwe är det inga problem imo, imo!

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mrdawwe har tänkt skriva detta länge men aldrig blivit av.

 

För det första är det sjukt roligt följa dina framsteg.Känns som någon månad sen du spelade 5/10 o lite 10/20 med knappt br för det och nu spelar 50/100 och dessutom HU nu.Din dagbok vore ju inte så populär utan dina enorma swings o skott o grymma vinster o hårda förluster.

 

Undrar hur tänker du ang pokern ? Vill du spela så högt det bara går ?.

Måste verkligen beundra ditt psyke visst måste det smaka enormt bra när man drar in x k tusen men svida så hårt när det går neråt.Personligen har jag som gammal "arbetarklass" fortfarande svårt förlora några tusen nån dag trots att jag har några 100 inköp till nivån jag spelar(Så klart kommer jag nog aldrig komma till några högre stakes med min inställning hehe) men en tanke jag ofta tänker,Vore det inte himla nice att "bara" spela lite lägre stakes typ 5/10 eller 10/20 ibland o dra in en stabil lön på låt oss säga 50-100k i månaden o leva ett bra liv,Ist för att gamla o ha swings på halva miljoner per dag.

Menar med min skicklighet skulle du krossa midstakes fint antar jag och nu när din br förmodligen ligger över en milj k o mer därtill softa ner spela 5/10 o fortsätta krossa mtt´s o vänta o ha tålamod tills du har en riktigt grym br tills du provar låt oss säga 50/100.

 

All välmening o lycka till nu har det gått grymt bra tänk "om" du skulle loosa en mille lr så o får börja harva igen

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

Ty!

Ju högre jag spelar, desto bättre koncentration och spänning i spelet blir det för mig. Alla är olika men när jag intee upplever mkt spänning brukar jag ha väldigt svårt för att spela bra. Därför tror jag det är´+EV att fortsätta klättra för min din pga det. Sen istället för att gå ner i nivå och grinda när bankrullen blir "för stor" så finns det ju andra roliga saker att syssla med som jag inte hinner med som grinder. Spelar med en lite större marginal på 50/100 än vad de flesta tror misstänker jag. Jag är inte helt galen och gamblar med hela rullen. :)

Tack för inputen och lycka till själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text.

 

Måste också säga att det faktiskt ligger en hel del i detta.

Fick t.ex. för mig en fix ide för en tid sen att grinda upp igen från NL10, ja 0.05/0.10 :-) Det varade en dag tills jag fick höra och kom till insikt med hur dumt det var, hur mkt tid jag skulle förlora på det osv. Jag drog upp 4-6bord eller vad det var och var efter några timmar back några inköp. Blev söndergrindad. Spelet skiljer sig väldigt mkt. Men som sagt är det klart att ju högre man klättrar desto bättre är spelarna så det är ju lättare att som ny anpassa sig till spelet ju lägre man kommer. Tror inte spelet skiljer sig EXTREMT mkt på 2/4, eller? Var inte så längesen jag grindade där. Skulle nog kunna spela in en video där och inte vara helt borta. :-)

Kan nog va en god ide då det är klart att jag vill göra en video till "den stora massan".

Tycker också att det stämmer som Luckystar5.1 säger "Finns ingen anledning att göra en film gratis annars för att blotta sitt spel på en högre nivå. "

 

Ja hoppas vi ses i Vegas, åker på onsdag jag.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...