Gå till innehåll

ARTIKEL: Ständigt denna Glimne


gaspode

Recommended Posts

Kanske fel forum för sånt här?

 

Från "pokerfrågan" på aftonbladet:

 

Hur stor procentchans är det att vinna en hand med två hjärter, låt säga Qhj-4hj efter det att floppen är 5hj-8hj-Ksp? Vi kan anta att motspelaren har 10sp-Kru, alltså ett par i kungar

– Chansen att du med en fyrkortsfärg ska sätta flushen på antingen turn eller river, och om du tror att alla nio hjärterkorten är kvar i leken, är 35 procent. Vid ett bord med tio deltagare och där alla andra lagt sig kan du räkna med att ett eller flera hjärterkort redan kastats, varför chansen sjunker något.

 

What?! Alltså. jag vet ju att det är fel, men jag kan ändå inte låta bli att tvivla på mig själv, för det är så grundläggande fel för mig att jag inte kan tro att han skulle skriva så.. Missuppfattar jag nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OzzzaJa

 

helt enkelt så att du inte akn anta något om de kort som är slängda eftersom du inte vet någonting om dem.

 

Visst, det finns färre hjärter än de nio man räknar med kvar, mend et finns också motsvarande sänkning i antalet kort kvar i leken, så oddsen ändras liksom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske fel forum för sånt här?

 

Från "pokerfrågan" på aftonbladet:

 

Hur stor procentchans är det att vinna en hand med två hjärter, låt säga Qhj-4hj efter det att floppen är 5hj-8hj-Ksp? Vi kan anta att motspelaren har 10sp-Kru, alltså ett par i kungar

– Chansen att du med en fyrkortsfärg ska sätta flushen på antingen turn eller river, och om du tror att alla nio hjärterkorten är kvar i leken, är 35 procent. Vid ett bord med tio deltagare och där alla andra lagt sig kan du räkna med att ett eller flera hjärterkort redan kastats, varför chansen sjunker något.

 

What?! Alltså. jag vet ju att det är fel, men jag kan ändå inte låta bli att tvivla på mig själv, för det är så grundläggande fel för mig att jag inte kan tro att han skulle skriva så.. Missuppfattar jag nåt?

Säkert har han sån jävla otur att han inte kan förklara att han missar flushen på något annat sätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och lirade nätpoker och plockade upp

A–10 i klöver. På floppen kom sedan J–Q–K i klöver. Jag har alltså floppat en royal straight flush. Hur stor är chansen att man gör det?

 

Svar: Grattis till den mirakelfloppen! Du hade 0,005% chans, motsvarande cirka 1 på 20 000, att dra in den floppen med den starthanden. Du har inte funderat på att rama in de spelkorten och hänga dem på väggen?, säger Dan Glimne, författare och spelexpert.

 

En annan fråga på sidan...hur hänger man upp spelkort från internet på väggen. menar han att han skulle ta kort på skärmen när han träffa floppen o skriva ut :D Glimne då, i internetpoker har man inte riktiga kort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...