gaspode Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Kanske fel forum för sånt här? Från "pokerfrågan" på aftonbladet: Hur stor procentchans är det att vinna en hand med två hjärter, låt säga Qhj-4hj efter det att floppen är 5hj-8hj-Ksp? Vi kan anta att motspelaren har 10sp-Kru, alltså ett par i kungar – Chansen att du med en fyrkortsfärg ska sätta flushen på antingen turn eller river, och om du tror att alla nio hjärterkorten är kvar i leken, är 35 procent. Vid ett bord med tio deltagare och där alla andra lagt sig kan du räkna med att ett eller flera hjärterkort redan kastats, varför chansen sjunker något. What?! Alltså. jag vet ju att det är fel, men jag kan ändå inte låta bli att tvivla på mig själv, för det är så grundläggande fel för mig att jag inte kan tro att han skulle skriva så.. Missuppfattar jag nåt? Citera
jojje2k Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Hahaha Glimmne är skön är han Citera
OzzzaJa Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Jag ser inte riktigt det roliga den här gången faktiskt..? Citera
snerki Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Därför jag inte spelar Omaha. Jag menar, hur ska man kunna sätta ett färgdrag när massa hjärter redan säkert är slängda. Går ju inte Citera
gaspode Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 OzzzaJa helt enkelt så att du inte akn anta något om de kort som är slängda eftersom du inte vet någonting om dem. Visst, det finns färre hjärter än de nio man räknar med kvar, mend et finns också motsvarande sänkning i antalet kort kvar i leken, så oddsen ändras liksom inte. Citera
inkassera Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Hur fan kan han skriva så? helt sjukt ju... Citera
Sansrom Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Men, herre min skapare... EDIT: Ge gärna länken också. Citera
gaspode Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,803832,00.html 20 frågor ner ungefär. (ja jag hade tråkigt ) Citera
wheelinho Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 hmm, typ detta man försöker förklara för fiskarna fast upponer Tänker man efter är nog Glimne en J*vla räv Lixsom alla tror på de han säger och spelar efter de = mer fisk åt han Citera
Nidson Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Han glömde nämna att färgchansen ökar om man missade sitt förra färgdrag. Citera
Big Less Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 OTROLIGT! Och då beskriver han ändå detta ganska ingående, och korrekt, i "sin" bok. Han har tydligen inte ens läst det har han snott av andra författare, utan bara kopierat och översatt. Citera
MajkTheBike Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 LOLZ! Han räknar väl att alla sitter med 2 hjärter och inser att han bara har typ 3 outs och foldar fast han har odds att dra. Han måste vara en riktigt nötförsäljare, undra om han någonsin har tryckt med någòt annat än nöten? Citera
brut Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Kanske fel forum för sånt här? Från "pokerfrågan" på aftonbladet: Hur stor procentchans är det att vinna en hand med två hjärter, låt säga Qhj-4hj efter det att floppen är 5hj-8hj-Ksp? Vi kan anta att motspelaren har 10sp-Kru, alltså ett par i kungar – Chansen att du med en fyrkortsfärg ska sätta flushen på antingen turn eller river, och om du tror att alla nio hjärterkorten är kvar i leken, är 35 procent. Vid ett bord med tio deltagare och där alla andra lagt sig kan du räkna med att ett eller flera hjärterkort redan kastats, varför chansen sjunker något. What?! Alltså. jag vet ju att det är fel, men jag kan ändå inte låta bli att tvivla på mig själv, för det är så grundläggande fel för mig att jag inte kan tro att han skulle skriva så.. Missuppfattar jag nåt? Säkert har han sån jävla otur att han inte kan förklara att han missar flushen på något annat sätt Citera
Pokermicke Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Jag satt och lirade nätpoker och plockade upp A–10 i klöver. På floppen kom sedan J–Q–K i klöver. Jag har alltså floppat en royal straight flush. Hur stor är chansen att man gör det? Svar: Grattis till den mirakelfloppen! Du hade 0,005% chans, motsvarande cirka 1 på 20 000, att dra in den floppen med den starthanden. Du har inte funderat på att rama in de spelkorten och hänga dem på väggen?, säger Dan Glimne, författare och spelexpert. En annan fråga på sidan...hur hänger man upp spelkort från internet på väggen. menar han att han skulle ta kort på skärmen när han träffa floppen o skriva ut Glimne då, i internetpoker har man inte riktiga kort... Citera
CatEatDog Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Glimne samlar på vin har jag för mej?!?! Citera
Stinkbock Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 säger Dan Glimne, författare och spelexpert. asdfasdf sabla tomte. Har han konto här på PF.nu? Han borde läsa på lite. Citera
Kometen Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Skulle vara roligt att samla ihop alla riktiga tomte kommentarer han fällt, skriva ett mail till han och be han svara hur han tänkt och annars be honom sluta kalla sig spelexpert och författare! Citera
PokerWiz Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Skulle vara roligt att samla ihop alla riktiga tomte kommentarer han fällt, skriva ett mail till han och be han svara hur han tänkt och annars be honom sluta kalla sig spelexpert och författare! Nja författare är han väl iaf. Citera
Juggernaught Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Samtidigt är det tur att Glimne finns, så han kan "fel-utbilda" kommande fiskar, så dom kan donera mer Citera
Kometen Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 All fisk kommer ju sluta jaga färgdrag på FR bord iaf Citera
mgps Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 lite av en pokerns lasse kinch den där glimne. Citera
Fetto Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Glimne samlar på vin har jag för mej?!?! Samlade, tror det mesta är uppdrucket nu. Har ingen annan förklaring till hans beteende iaf. Citera
sulla Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Skulle vilja se honom lira, finns det nåt man kan hitta på nätet? eller köpa? Som det känns viker han ju allt annat än nötter o räknar fel titt som tätt,vore kul att se ett klipp eller så i nån turre han deltagit i Citera
snerki Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Han spelade ibland på b2b under nicket Macavity, vet inte hur det ligger till nu. Citera
Recommended Posts