LAB Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Helt ny på bordet inga reads på hd.s och bettingmönster. Synar floppen för att kunna representera ett A mer än att jag har en liten hålpipa. Anser ett pp som trolig HD på fi då jag tycker folk i allmänhet hellre reraiasar dom ur pos än starka A etc. Nu fick jag dessutom ett färgdrag på turn vilket stärker mitt motiv att checka bakom? Om inte färgdraget dykt upp hade ett bet varit mer motiverat? Fördelen jag ser i checken är att jag nu har outs om han mindre troligt slowspelar ett set och jag slipper bli CR+ att om fi checkar river kan jag nog ta bort han från ett A. Nackdelen är att jag visar viss svaghet och måste betta hårt på rivern för att få bort ett högt pp, riskerar ändå att få syn, att fi kan tänkas betta river och jag får ett svårt bluffbeslut isf. Andra tankegångar om annorlunda spel? och som sagt skillnaden på det spelet utan färgdraget på turn . ***** Hand History for Game ***** $400 NL Texas Hold'em - Thursday, November 16, 13:15:57 ET 2006 Table Table 126755 (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: yoda972 ( $425.40 ) Seat 2: sminkipinki ( $565 ) Seat 3: longlong5201 ( $415.50 ) Seat 4: tQftQf ( $400 ) Seat 5: ICantTakeIt1 ( $466.30 ) Seat 6: LAB ( $443 ) sminkipinki posts small blind [$2]. longlong5201 posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to LAB [ 5h 4h ] tQftQf folds ICantTakeIt1 folds LAB raises [$14.90] sminkipinki raises [$48] longlong5201 folds LAB calls [$35.10] ** Dealing Flop ** [ 3h, As, Jd ] sminkipinki bets [$75] LAB calls [$75] ** Dealing Turn ** [ 9h ] sminkipinki checks LAB checks ** Dealing River ** [ Td ] sminkipinki checks LAB bets [$183.43 Citera
LAB Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 kan ju inte vika för en rr varje gång jag höjer en sc, ogc.... Citera
psatiw Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Kan ju inte vika för en rr varje gång jag höjer en sc, ogc.... Vad betyder "ogc"? Sen förstår jag inte heller varför och i synnerhet inte när du inledde med: Helt ny på bordet inga reads på hd.s och bettingmönster. Jag tyckter inte det känns jättevekt att folda 5-hög oop mot ett trebet då. Citera
Sansrom Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Folda pre. Problem solved. Indeed. Möjligtvis kan man väl syna någon gång i position så att man har någon chans att plocka hem potten oträffad, men då helst med djupare stackar. Citera
LAB Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 Vad betyder "ogc"? one gap connector Sen förstår jag inte heller varför och i synnerhet inte när du inledde med: Helt ny på bordet inga reads på hd.s och bettingmönster. Inte helt säker jag förstår vad du inte förstår men menar att jag aldrig sett killen höja en hand innan och ingen aning om han någonsin slowspelar osv...hade väll räckt med inga reads iofs, bara lite info om ngn anser det ha betydelse för mitt agerande.. Jag tyckter inte det känns jättevekt att folda 5-hög oop mot ett trebet då. Har pos...ur hade jag såklart vikt Citera
psatiw Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 one gap connector Aha. Tack. Men är inte en one-gapper typ 6 4 , det har jag alltid trott. Inte helt säker jag förstår vad du inte förstår men menar att jag aldrig sett killen höja en hand innan och ingen aning om han någonsin slowspelar osv...hade väll räckt med inga reads iofs, bara lite info om ngn anser det ha betydelse för mitt agerande.. Menade bara att jag skulle tyckt det var en mer befogad syn mot nån du hade spelat en del med. Blir ju oftast lite lättare att spela postflop då. Har pos...ur hade jag såklart vikt Suck. My bad. Jag ska lära mig att hålla käft innan jag läst posterna ORDENTLIGT. Sorry. Citera
LAB Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 Aha. Tack. Men är inte en one-gapper typ 6 4 , det har jag alltid trott/ Jo det är det...höjer dom oxå pre, syftade på vilken HD du tyckte jag borde vika för en rr pre bara men det spelar mindre roll nu då du trodde jag var oop Citera
rickie Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Även med position så tror jag man borde kasta pre mot okända spelare. Annars ser det ju ut som en bra flopp o floata på som du gör, checkar oxå turn bakom o bettar nog de flesta rivers. Citera
psatiw Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Jo det är det...höjer dom oxå pre, syftade på vilken HD du tyckte jag borde vika för en rr pre bara men det spelar mindre roll nu då du trodde jag var oop Men TILT, jag är verkligen helt bakom. Jag ser ju nu vad du menade med "sc, ogc...", men då...ja, jag...äh, jag är bara off. När jag nu ändå lyckats få din tråd nedspammad med massa skit som inte alls har handlat om det du frågade om så kan jag ju fwiw iaf komma med nånting om postfloppspelet. Jag vet fan inte, jag har lite svårt att bestämma mig. Uppskatta din synrange pre med A:n där, hur stor är den? Räcker den ner till AJ? Det jag funderar på är om han verkligen inte kan tänkas ta den där linjen med AK/AQ (eller skulle han betta river med dem?) och de händerna kan jag bara inte se dit få bort (fast det trodde du ju inte heller, antar jag). Vad du kan få bort är förstås de oträffade paren, de BORDE han ju faktiskt släppa här, men det jag klurar på är om det iaf inte är bättre att betta turn? Potten är då ~250, ni har typ 300 kvar att spela för, har vi inte då STÖRRE FE på fi genom att betta den? Checkar du nånsin ett set/tvåpar bakom där (mot nån du inte spelar regelbundet emot)? Problemet är ju förstås att vi inte vill bli CR ur potten med vårat FD + HP, men om vi ska vara konsistenta med hur vi kommer att spela typ AK/AQ på river (som jag antar att vi kommer betta typ halvpott med om det checkas) och set/tvåpar på turn, så ser jag inte riktigt med vilken stark/valid hand vi försöker reppa när vi måste betta så stort på river för att få önskad effekt? Hm, blev lite svamligt det där, och jag vet inte om det fanns nåt direkt värde i det, men ta det för vad det är. Mycket möjligt att din linje är bättre faktiskt, jag känner mig lite konfunderad på hur vi ska spela här optimalt, givet att det är trebettat pre. Citera
rickie Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Psatiw, få spelare kommer nog syna ner river utan åtminstonde ett ess på handen även om det ser ut som ett konstigt spel från vår hero. Floppen är ju supertorr. Citera
LAB Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 Om inte färgdraget dykt upp på turn hade jag bettat ut där men iom chansen att bli rr tyckte jag att kombinationen c turn b river är bättre när färg draget dök upp. Nu i efterhand tvekar jag lite, visst han kan ha ett svagt A lr set men skulle han checka set på turn...rr pre oop med check på turn luktar pp lång väg och min flopsyn borde iofs räcka för att kunna c turn och ha FE på river. Vad ska jag syna floppen med utom A eller set? Största problemet jag ser är om han får för sig att beta 120 på river med KK, QQ, blir jäkligt tungt pusha tom då. Citera
psatiw Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Psatiw, få spelare kommer nog syna ner river utan åtminstonde ett ess på handen även om det ser ut som ett konstigt spel från vår hero. Floppen är ju supertorr. Nejnej, där håller jag helt med. Det jag funderade på var om man kunde få YTTERLIGARE händer att folda, om man tog linjen att istället betta turn? Om han slår om någolunda light mot knapphöjningar (bara ett antagande förstås) så borde han väl vara mer benägen att folda turn med typ AJs än att folda ett riverbet? På så sätt kommer vi dessutom dels lite billigare undan om vi blir synade (vi borde kunna hålla turnbettet runt 150) och dessutom kanske det finns iaf nån chans att han synar ett riverbet om vi träffar färgen, och ännu mer så om vi träffar den maskerade stegen med vår treoutare. Ett turnbet innebär ju alltid att man riskerar att få dega in resten på river för en SD, det är ju också lite därför turnbluffar har en tendens att skrämma mer. Som sagt, jag vet inte, tänkte bara försöka fundera i andra banor. Är långt ifrån säker på att jag är rätt ute. Normalt vill man ju checka FD bakom just för att inte riskera en RR. Citera
psatiw Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Vad ska jag syna floppen med utom A eller set? Jag håller med om det du skriver, men hur ofta bettar du POTT på river med händer du checkar på turn där? Var lite dit jag vill komma. Men återigen, jag bara "funderar högt", är inte helt övertygad åt nåt håll. Kanske t.o.m det bästa att bara ge upp skiten på river helt enkelt? Hålla tummarna för att 5-högt står. Citera
LAB Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 Vad ska jag syna floppen med utom A eller set? Jag håller med om det du skriver, men hur ofta bettar du POTT på river med händer du checkar på turn där? Var lite dit jag vill komma.. Vet inte hur stor vikt man kan lägga på det när fi och jag aldrig spelat men tycker det väger rätt lätt mot hur svår hans syn trots allt blir med en 3/4pott på river. bra spel med AJ AQ vore väll ofta att checka där för att locka ur mer deg av honom på river. Men återigen, jag bara "funderar högt", är inte helt övertygad åt nåt håll. Kanske t.o.m det bästa att bara ge upp skiten på river helt enkelt? Hålla tummarna för att 5-högt står. Då bettar jag hellre 150 på turn. Citera
Recommended Posts