Agar Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 Bordet är hyfsat löst. Fi har precis gjort ett liknande drag mot mig och gick all-in på en ren bluff som jag synade ner med 2:a par, kan vara lite tiltad. Vågar han göra den bluffen igen när han vet att jag synade honom sist? Han verkar rätt kass, bara spelat cirka 15 händer mot honom. Starting a new hand (#452758066) Texas Holdem NL $0.25/$0.50 - 2006-11-12 15:38:54 Server Table Truro (6 max) Seat 1: HERO ( $80.94 ) Seat 3: Limpovich ( $36.25 ) Seat 5: WesleyPipe ( $26.79 ) Seat 6: vanilla ( $16.11 ) Seat 10: Medium85 ( $12.20 ) WesleyPipe posts Small Blind $0.25 vanilla posts Big Blind $0.50 Dealing cards Your cards 9d Qc [HERO] Medium85 folds HERO raises $1.75 Limpovich calls $1.75 WesleyPipe folds vanilla calls $1.25 Dealing Flop 3s Ac Kh vanilla checks HERO bets $2.25 - Standard forstättningssatsning Limpovich calls $2.25 vanilla calls $2.25 Dealing Turn 3s Ac Kh Qd vanilla checks HERO checks Limpovich bets $10 vanilla folds HERO calls $10 - Slaskig syn, synade egentligen pga han gjorde ett liknande drag några händer tidigare och försökte ta hem potten genom att betta hårt, tänkte se om han checkade på river. Lite slaskigt jag vet, men ändå Dealing River 3s Ac Kh Qd Ks HERO checks Limpovich goes All-in $22.25 HERO ?? Vad gör han? Vågar han på bluffen här? Och om han har ngt som han vill att jag skall syna varför bettar han så hårt? Jag vill gärna syna, men ändrar mig pga att jag inte tror att han vågar bluffen här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agar Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2006 oops repost. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 Fold preflop, fold flop, fold turn, fold river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agar Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2006 Fold preflop, fold flop, fold turn, fold river. Motivering? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dannnne88 Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 Fold preflop, fold flop, fold turn, fold river. Motivering? för din hand är riktigt dålig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 Går inte jaga bluffar hela tiden. Du har ju i princip 3 överkort på brädan eftersom din kicker suger piggelin, ev. har han klonkat stege. Du slår bara en bluff, men tror du verkligen att han bluffar dig igen? Om någon synar ner mina "aggro" bluffar, så brukar jag vänta på en hand som jag vet jag leder med och spela likadant och hoppas på att någon följer med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agar Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2006 Fold preflop, fold flop, fold turn, fold river. Motivering? för din hand är riktigt dålig? Blir ju lite genomskinligt om man bara spelar monsterhänderna? Går inte jaga bluffar hela tiden. Du har ju i princip 3 överkort på brädan eftersom din kicker suger piggelin, ev. har han klonkat stege. Du slår bara en bluff, men tror du verkligen att han bluffar dig igen? Om någon synar ner mina "aggro" bluffar, så brukar jag vänta på en hand som jag vet jag leder med och spela likadant och hoppas på att någon följer med. Jag vet, men är de tillräckligt bra på NL50 för att göra såna drag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Blir ju lite genomskinligt om man bara spelar monsterhänderna? Blir ju lite dyrt om man spelar varje hand. Särskilt om man gör det i halvtaskig position. Att ge sig in och riskera stacken med varje skithand, bara för att fi kanske bluffar, är fisk som fan. Fold preflop, fold flop, fold turn, fold river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 inte för att vara taskig eller dryg på NÅT SÄTT, men OK att rejsa pre flop för att representera en stark hand, och ett tappert försök på floppen oxå, men sen................ ??????? hur kan du ens fundera på att syna alt. rerejsa på turn? detta är den mest solklara folden jag någonsin sett! eller är du sugen på att köra den klassiska: "Bluff-synen" på river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Limpovich verkar tigth och normal, så det där är bara att släppa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 En massa vettigt som OP borde ta till sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LiftWaffe Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Vad gör han? Vågar han på bluffen här? Och om han har ngt som han vill att jag skall syna varför bettar han så hårt? Han bettar väl inte så hårt. Du synade 10 på turn och nu ligger det över 30 i potten och han har 22 kvar, vad är det att spara på? Kåk och hoppas du har stege eller stege och hoppas du har triss, han vill väl ha ut värde av handen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaleRider Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Varför skänka tillbaks pengarna du nyss vann av honom? synen på turn känns väldigt osund - det enda du slår är en ren bluff. Antingen tror du han bluffar och då slår du om eller så lägger du handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baath Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 enkel fold på turn. synar 2 spelare contbet när ak floppar då har någon av dem de 99% av gångerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Jag vet, men är de tillräckligt bra på NL50 för att göra såna drag? Om du tror att de är så pass dåliga som du påstår med den här meningen, Blir ju lite genomskinligt om man bara spelar monsterhänderna? så borde du också inse att dom aldrig kommer att kunna läsa dig vad det gäller din hand. Som alla andra säger: Fold överallt typ och särskilt på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Har sagts av andra, men fold på varje gata speciellt turn och river. Herregud! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baath Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 preflopp är den överlägset bäst spelade gatan skulle jag säga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeneqvist Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 preflopp är den överlägset bäst spelade gatan skulle jag säga Floppen e väl häller inte kaos? även om jag själv inte bettar in i 2 fi ur pos. tom, men det är ju turn och tilltänkt syn på river som det verkligen rasar iväg åt h-vete... CF turn, och busta han när du har en hand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts