Gå till innehåll

NLT - Trn, Fisklir? MTT strax innan bubblan..

Recommended Posts

Postad

Rätt frustrerad för tillfället och skulle gärna få lite synpunkter på mitt spel:

11 dollar rebuy/add-on på party.

21 spelare kvar av 120, pengarna startar på plats 16.

Sitter med 95k marker, mörkarna 1000-2000.

Hittar KK en efter utg. Höjer till 5000. En shortstack med runt ca 28000 ställer. Han ställde circa 5 händer innan också mot mig när jag var ute på en tveksam stöld. Resterande lägger sig fram till knappen som synar. Knappen har mig precis täckt. Jag ställer och knappen blixtsynar och visar AA. Lillstacken hade QJ. Pang så var man ute.

Min fråga är bör jag kunna komma ifrån den här handen? Om jag lägger mig här har jag fortfarande rejält över average. Eller lägger gör jag knappast men kanske ta en syn och ställa om inget ess kommer på floppen? Det kändes oövertänkt att ställa på en gång här. Vad tycker ni?

Edit: Till historien hör att ett ess kom på "floppen" - dvs jag hade kunnat hitta fold om jag bara synat.

Postad

all in med KK tycker jag låter helt vettigt pre flop i mina öron?!?!?

vad är oddsen på att du möter AA?

oddsen = spela exakt likadant i exakt samma läge nästa gång oxå, för det kommer inte att hända igen!

Postad

Hade du någon tell om hur knappen spelade?

Det är ju en turre och det handlar om att vinna så jag hade nog synat, du hade likväl kunnat möta något mellanpar och han träffat triss på floppen eller

A,x och träffat på floppen.

Det är ju inte så kul att sluta som 16:e, det är till finalbordet man vill till när man spelar såpass länge.

Postad

Frågan du skall ställa är hur nödvändigt är det att spela handen...

KK har ju ett namn.... KonKurs..

tidig höj, all in och syn.... "stor" risk för AA!? dessutom två motståndare.

Jag har faktiskt foldat AA preflop med gott resultat flera gånger just i satelliter, när jag haft gott om marker. Trots allt "bara" runt 80 % mot en motståndare...

men du vet nog bäst hur långt markerna räckt.

OJ DÅ LÄSTE FEL GLÖM ALLT OVAN, rebuy, inte satellit... sorry

Postad
Alltså...det här är en push.

Självklart ju!

Du jobbar som mattelärare och när någon ställer en fråga kommer du med svaret utan motivering och uträkning!

577479 aha, fan var det så svaret blev!

*suckar*

Vad gör vissa på forum?

Postad
Alltså...det här är en push.

Självklart ju!

Du jobbar som mattelärare och när någon ställer en fråga kommer du med svaret utan motivering och uträkning!

577479 aha, fan var det så svaret blev!

*suckar*

Vad gör vissa på forum?

Jag anar en fejd!

Anar en begravd uggla när knappen bara synar. Jobbigt utan tell på han. hade nog pushat. Dock låter syn för å kolla flop intressant. men det är väl säkert bara för att hitta lägget då man vet hur handen slutade...

Edit: tokfel ordval

Postad

Det finns ju fler händer än AA han kan ha. QQ, JJ AK kanske? Var lite optimistisk! Det är ju inte så viktigt att precis komma ITM. Det viktigaste är att komma top 3 där de mesta av pengarna ligger. Synar du bara riskerar du att bli utdragen av ovanstående händer. Bättre och ställa in i en situation då du faktiskt oftast leder.

Postad
Rätt frustrerad för tillfället och skulle gärna få lite synpunkter på mitt spel:

11 dollar rebuy/add-on på party.

21 spelare kvar av 120, pengarna startar på plats 16.

Sitter med 95k marker, mörkarna 1000-2000.

Hittar KK en efter utg. Höjer till 5000. En shortstack med runt ca 28000 ställer. Han ställde circa 5 händer innan också mot mig när jag var ute på en tveksam stöld. Resterande lägger sig fram till knappen som synar. Knappen har mig precis täckt. Jag ställer och knappen blixtsynar och visar AA. Lillstacken hade QJ. Pang så var man ute.

Min fråga är bör jag kunna komma ifrån den här handen? Om jag lägger mig här har jag fortfarande rejält över average. Eller lägger gör jag knappast men kanske ta en syn och ställa om inget ess kommer på floppen? Det kändes oövertänkt att ställa på en gång här. Vad tycker ni?

Edit: Till historien hör att ett ess kom på "floppen" - dvs jag hade kunnat hitta fold om jag bara synat.

lite skoj att man orkar starta ett konto på pf bara för att få whina om 1 hand, btw pushen e ju given utan klara reads...

Till nadir, kan inte du berätta för mig varför du vill lägga 80-20 lägen, motfråga vilka typer av lägen söker du? ultimatnöt utan möjliga runnerouts lr?) iof e jag ingen turneringskille men resonemanget låter spontant sådär...

Postad

Nu har jag fått sova på saken men känner mig fortfarande inte självklart säker på att push är rätt. Knappen synar över 25% av sin stack med en lika stor stack som höjt i tidig position kvar att agera (jag). Vad ska killen ha som motiverar en syn? QQ eller JJ visst, men borde han inte försokt få ut mig ur handen med de händerna?

Postad
lite skoj att man orkar starta ett konto på pf bara för att få whina om 1 hand, btw pushen e ju given utan klara reads...

Nja, har haft ett konto i ett halvår eller så. Och det var inte tänkt som en bad beat historia utan jag är allvarligt fundersam på om jag spelade rätt här och ville ha input.

Postad

Nja, har haft ett konto i ett halvår eller så. Och det var inte tänkt som en bad beat historia utan jag är allvarligt fundersam på om jag spelade rätt här och ville ha input.

Jag är 100% säker på att du aldrig hade startat den här tråden om han haft JJ eller AKo eller KQs eller vad fan som helst.

Postad

Jag är 100% säker på att du aldrig hade startat den här tråden om han haft JJ eller AKo eller KQs eller vad fan som helst.

Vad Eury skrev..

Postad
Till nadir, kan inte du berätta för mig varför du vill lägga 80-20 lägen, motfråga vilka typer av lägen söker du? ultimatnöt utan möjliga runnerouts lr?) iof e jag ingen turneringskille men resonemanget låter spontant sådär...
Han pratade om satelliter, där kan det vara rätt. Att prata om satelliter i denna tråd är däremot inte rätt, vilket han också har insett :)
Postad

Vad Eury skrev..

Postad

Som sagt, push!!! Bara för att knappen synar behöver han inte ha monster utan jag tror han kan sitta på AK, AA-TT och möjligen någon mer hand. Jag menar hur ofta händer det inte i att knappen bara vill checka ut shortstacken med en bra / halvbra hand. Knappen kan ju tro att han kommer att få se 5 billiga kort med exempelvis QQ-TT alternativt att han tänkt pusha på en låg flopp om du checkat till honom.

Postad

Vad gör vissa på forum?

Han har väl märkt att de han pratar med poker om i vardagen å tidigare litat på e riktiga supertomtar så han tänkte han kunde lära sig här istället

tycker dessutom det e självklar lägg. Klart killen har AA de har de alltid.

Postad

Vad gör vissa på forum?

Han har väl märkt att de han pratar med poker om i vardagen å tidigare litat på e riktiga supertomtar så han tänkte han kunde lära sig här istället

tycker dessutom det e självklar lägg. Klart killen har AA de har de alltid.

:roll:

självklar push...