Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Kom ihåg en grej nu när jag lämnat in min veckoliga lottorad på svs;

när drömvinsten delades ut senast sa en representant för ss något i stil med: "Vinnaren spelar inte regelbundet, men när han spelar så gör han det stort och smart". Det var just "smart" jag reagerade över, kan man spela lotto smart? Represenaten syftade till att vinnaren hade lämnat in ett system för över 2000 kr, är det verkligen smart?

Får man tillräckligt större chans att vinna för att motivera de 1000% extra kupongen kostar..?

Det jag menar är att chansen för att vinna fortfarande är så försvinnande liten att det inte spelar någon roll om man spelar för 10 000 eller 100 kr.

Självklart kan tyckas, men isf är det väl konstigt att en SvS offical sa så?

Postad

Spelaru för unjefär 7000 (7000*5=35, lika många nummer det är) så har du unjefär 35% vinstchans för högsta vinsten. Men hur många har 7000 att schansa med? Inte jag vartjefall!!!111!!! :shock:8-):roll::twisted::shock:8-)8-):evil::P:P

Postad

Det skicklighetsmoment som finns i lotto är att försöka hitta rader som ingen annan spelar. 1-7 går t.ex. fetbort - den lär inte ge många tusenlappar om den trillar in.

/Tomas Ahlstrand

Postad

Läste på aftonbladets sida att en storvinst hade betalats ut från barnen till-vem-fan-det-nu-var-som-var-högt-uppsatt-inom-lottot-eller-något-liknande-jag-mins-inte-så-noga´s kiosk, som jag har för mig låg någonstans på gotland.

Det var tvunget att skriva en artikel om något så suspekt. Så klart det var riggat så att barnen skulle få bra reklam för sin butik.

Som rubrik kunde man läsa "Jag förstod direkt att det var en hund begraven"

Detta skulle vara sagt av en Jörgen Dietrich (Påhittat namn. Jag kan ju inte minnas vad personen hette på riktigt så här långt i efterhand) som enligt uppgift i texten skulle vara "lottoexpert".

Således måste det finnas inslag av skills då det annars inte skulle gå att kora någon till titeln "expert". Alltså lotto ÄR ett skicklighetsspel lika väl som poker är ett.. tja.. lotteri?

Tyvärr framgick det inte i texten vilken utbildning eller erfarenhet som krävdes för att bli just "lottoexpert". Det framgick inte heller i själva texten något om varför det låg en hund begraven. Det var i rubriken och enbart i rubriken som man kunde inhämta informationen att allt inte stod rätt till (det där med hunden ni vet)

Postad
Praktik tror jag inte heller hjälper. IMHO

Hur förklarar du då att de som vinner på lotto ofta är de som spelat flera gånger förr?

LOL :lol: Höll fan på att dö när jag läste det.

(Det kan jag inte. Jag ger mig)