Gå till innehåll

$8k fast på pokespoker, hjälp!


svenneke

Recommended Posts

Semi-OT fråga men jag måste ha svar.

 

Vill göra ett uttag till bank (vet att det kommer dröja);

Vad betyder Routing number och Bank routing?

 

Det är bara dessa två jag måste fylla i för att kunna ta ut, dessa och min PIN-kod.

 

Känns ju som att de borde vilja ha IBAN eller ngt.

 

Skulle uppskatta om någon kan svara på vad dessa termer betyder.

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12709&highlight=routing+number

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Själv har jag tur och sitter bara fast med en tusing på Pokes.

 

Jag hade en transfer pending, som jag efter snack med min nya Ongame site och Ongame själv cancelade och bestämde mig för att chipdumpa.

 

Det var dock ett dåligt drag, för visst gick det snabbt att cancela dom, men nu sitter dom fast i cashiern och går inte för över till pokerkontot.

 

Suck.....

 

Och Pokes livesupport hänvisar fortfarande till email om man vill ha hjälp med cashier problem.

 

/A

 

Om nu någon skulle välja att chipdumpa kan finska PAF vara det säkraste alternativet.

 

Kolla innan ni gör något ni kan ångra efteråt.

 

Kan inte göra det pga en blixtcashout efter deras senaste lilla kommunikationsmiss om en satellit.

 

De glömde skriva i sina infobrev att den var rebuy.. hade räknat med freezeout så det blev 20$ bortskänkt av mig i den turren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke var inte att på något sätt dölja att jag gjorde en chipdump.

 

Jag hade mailat dom om mellan vilka konton (båda var beviserligen mina), hur var och när jag tänkte göra det. Dom förstod min situation, men kunde såklart inte ge officellt stöd åt chipdumping oavsett form.

 

Men som sagt, nu fastande pengar i cashiern (förmodar hos FB) och gick inte föra över till pokerkontot.

 

Det är väl inte så att jag står och dör för $1000, men jag tänker inte ge bort dom till gangsters.. (Vilket jag vill förtydliga INTE är PokesPoker utan det är Futurebet som är råttan i denna soppa.)

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det senaste mailet från Pokes:

 

Players are currently unable to access the poker network and it doesn't appear like the service will be functional until the new network is integrated.

 

We are told the poker service should reopen sometime by Monday, the 20th of November. More information will be provided as its made available, so please continue to look out for updates.

 

Thanks,

Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Jag har inte följt diskussionen här så jag har väl i princip ingen aning om vad som egentligen hänt med PokesPoker. Allt jag vet är att de haft strul med Futurebet och har därför sagt upp avtalet med dem.

 

Jag laddade ner pokerklienten på nytt, som du tipsade mig om, men hur fan ser den ut?? De måste ju ha bytt nätverk eller har jag missat ngt? Där e dessutom typ 0 bord igång förtillfället och det är ju inte särskilt lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har Pokes behållt Futurebet.....

 

Och jag lyckades strula till det än mer....

 

Eftersom dom bytt nätverk kunde det vara intressant att testa lite, så jag avbröt uttagningen (som varit pending sedan 12/10). Inte förga oväntat funkar dock det blixtsnabbt, hade stålarna i cashiern i samma ögonblick.

 

Förde över dem till DGN Poker Account, och det funka med utan problem.

 

Ladda ner nya klienten och skulle välja bord......... Det fanns ca 10 FL bord mellan $0.25 och $2, 1 (jo ETT) NL $1/$2 och hela 12 spelare totalt..

 

Huh. Jag orkade inte ge det en chans utan tryckte på cashiern knappen i klienten och blev redirectad till en helt ny cashier! Uppenbarligen Dobrosoft egen. YIPPYE! Vi slipper Futurebet tänkte jag.

 

Glad ihågen så casha jag ut mina <$1.000 till mitt Neteller konto. Allt verka funka normal och det stod att det skulle vara på Neteller inom 24h. Nice.

 

Efter ett par dagar så tänkte jag att det kunde vara bra att kolla hur det gick (24h stog det iofs, men jag har inga problem att vänta lite, nytt nät och så), men jag hade inte fått något mail om att dom ens tagit emot min cashout.

 

Startade klienten och tryckte på cashierknappen.....URK!! Futurebets cashier var tillbaka!!!

 

Kollade under pending transfers, men det fanns inte ens reggat någon transaktion. Och alla konton var tomma.... Men SUCKOVIC!!!

 

Har nu mailat dom 10 gånger utan svar, mailat Dobrosoft och fått till svar att dom inte har cashiern (föga oväntat).. LIMBO.

 

Återkommer i denna soppa. Tänker INTE skänka MINA pengar till BANDITER!

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll mig lugn förrut och lät mig inte påverkas av all uppståndelse med PokesPoker. Tänkte att jag skulle vänta med att casha ut tills de genomfört sina reformer med nätverksbyte o så. Fel tänkt av mig börjar jag lite smått inse. Nu är de ju inte längre beroende av Ongamenet, som förrut innebar en viss säkerhet och trygghet. Jag trodde hela syftet med dessa reformer var att göra sig av med Futurebet, men så verkar inte alls vara fallet. De verkar har dragit sig ur Ongamenätverket och sammarbetar fortfarande med korrumperade Futurebet. Man börjar ana ugglor i mossen.

 

Utan att ha mycket till val begärde jag ett uttag av mina innestående pengar direkt efter att jag laddat ner deras nya klient. Jag har sedan dess inte sett röken av några pengar, inte fått en bekräftelse på att jag begärt uttag och inte heller fått nåt svar från deras support när jag frågat om mitt uttag. Några pengar finns inte heller kvar på mitt Pokeskonto.

Känns som att alla upplever ungefär samma problem och det känns framförallt, som att jag borde ha chipdumpat från allra första början när de tillhörde Ongamenet. Nåja, vi får se vart det bär av. Thumbs up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Liten uppdatering, och dessutom vill jag hålla liv i denna tråd.

 

Fick mail att dom skulle höra av sig den 8 december, men det hände ju inte.

 

Min stålar har däremot dykt upp på pokerkontot igen, och fick därmed göra en ny cashout.... (detta var den 23 november).

 

Inga stålar ännu dock.

 

Har heller inte hör om någon som lyckats får ut en kron sedan mitten av november.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mailat deras support x antal ggr gällande mina pengar, men de hävdar att det inte är deras område och hänvisar till "help@pokespoker.com". Jag har väl skickat ca 20 mail till help@pokespoker utan att ha fått ett enda svar. Hur bra som helst detta.

Samma här. Har haft några $k under pending under jag vet inte hur många veckor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vantat i over 2 manader utan att fa nagra pengar. Ar de forlorade...?

 

Jag har mer eller mindre ställt in mig på att de är förlorade iaf. Sista gången jag spelar på ett "okänt" skin. Har ingen aning om hur man ska gå tillväga eller vem man ska vända sig till för att sätta press på dem. De ignorerar ju fullständigt samtliga emails jag skickar iaf. Det är i nuläget knappast lönt att göra en anmälan heller med tanke på att de "officiellt" inte stulit några pengar än. Om en anmälan blir aktuell, vänder man sig då till polisen? Känns väldigt, väldigt optimistiskt att de skulle kunna reda ut situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...