Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är två händer som jag undrar vad ni tror och tycker om. Händerna är från NL100 på Everestpoker. Som vanligt är det en del lösa spelare som gillar att dra ända till river, Heiko i första handen har jag ingen read alls på, @frodit@ i den andra handen däremot är relativt tight/passive.

***** Hand History for Game 670432801 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - SAT OCT 21 22:47:26 EDT 2006

Table Moroni-2 (Real Money) -- Seat 8 is the button

Seat 1: KeLLoGsX ( $54.44)

Seat 2: Sto ( $310.8)

Seat 3: 123KGB ( $99.0)

Seat 4: Heiko ( $67.34)

Seat 5: mikeed666 ( $10.0)

Seat 6: Vincenzo88 ( $135.14)

Seat 7: doombase ( $14.0)

Seat 8: NLmaniac ( $47.5)

Seat 9: Badkaf ( $82.58)

Seat 10: jeje130014 ( $101.5)

Badkaf posts small blind (0.5).

jeje130014 posts big blind (1.0).

Dealt to KeLLoGsX [ Kc, Kh ]

KeLLoGsX raises (3.5) to 3.5

Sto folds.

123KGB folds.

Heiko calls (3.5)

mikeed666 folds.

Vincenzo88 folds.

doombase calls (3.5)

NLmaniac calls (3.5)

Badkaf folds.

jeje130014 folds.

** Dealing Flop ** : [ 8c, 3h, 6s ]

KeLLoGsX bets (10.0)

Heiko calls (10.0)

doombase folds.

NLmaniac folds.

** Dealing Turn ** : [ 2h ]

KeLLoGsX bets (40.94)

KeLLoGsX is all-In.

Heiko raises (53.84) to 53.84

Heiko is all-In.

** Dealing River ** : [ Ad ]

** Summary **

Main Pot: $114.38 | Rake: $3.0

Board: [ 8c 3h 6s 2h Ad ]

***** Hand History for Game 701448437 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - TUE OCT 31 23:50:39 EDT 2006

Table Moroni-11 (Real Money) -- Seat 10 is the button

Seat 1: DJASINOcom ( $118.96)

Seat 2: Badkaf ( $127.16)

Seat 3: hnedka ( $90.86)

Seat 4: KeLLoGsX ( $62.38)

Seat 5: @frodit@ ( $130.0)

Seat 6: Meadhros ( $93.62)

Seat 7: erikzamboer ( $97.18)

Seat 8: straightjs ( $110.12)

Seat 9: jeje130014 ( $139.42)

Seat 10: Delenlill ( $79.04)

DJASINOcom posts small blind (0.5).

Badkaf posts big blind (1.0).

Dealt to KeLLoGsX [ Ac, Ah ]

hnedka folds.

KeLLoGsX raises (3.5) to 3.5

@frodit@ calls (3.5)

Meadhros folds.

erikzamboer folds.

straightjs calls (3.5)

jeje130014 calls (3.5)

Delenlill calls (3.5)

DJASINOcom calls (3.0)

Badkaf calls (2.5)

** Dealing Flop ** : [ 8c, 4h, Ts ]

DJASINOcom checks.

Badkaf checks.

KeLLoGsX bets (24.5)

@frodit@ calls (24.5)

straightjs folds.

jeje130014 folds.

Delenlill folds.

DJASINOcom folds.

Badkaf folds.

** Dealing Turn ** : [ 9d ]

KeLLoGsX bets (34.38)

KeLLoGsX is all-In.

@frodit@ raises (68.76) to 68.76

** Dealing River ** : [ Jc ]

** Summary **

Main Pot: $139.26 | Rake: $3.0

Board: [ 8c 4h Ts 9d Jc ]

Postad

Tycker du spelar båda händerna bra. I KK-handen kan du ju möjligen hålla storleken på bettet lite mindre så att du ger honom lite andrum med en halvsvag hand som TPGK, även om det bara är av akademisk betydelse.

Wp.

Postad
Tycker du spelar båda händerna bra. I KK-handen kan du ju möjligen hålla storleken på bettet lite mindre så att du ger honom lite andrum med en halvsvag hand som TPGK, även om det bara är av akademisk betydelse.

Wp.

.... inte tillräckligt bra eftersom jag loosar i båda fallen....:(

//KeLLoGsX

Postad

Wp.

.... inte tillräckligt bra eftersom jag loosar i båda fallen....:(

//KeLLoGsX

Så om du får in degen med AA mot 72o pre och torskar har du spelat handen dåligt? :roll:

Postad

Det känns bara som om jag skulle kunna förhindrat att loosa allt, att jag missat nån varningsklocka och kanske checkat eller foldat tidigare. Men om ni tycker jag spelat rätt så har jag inget att klaga på. Jag försöker bara hjälpa mig själv........

//KeLLoGsX

Postad

Verkar vara riktigt lösa bord du spelar på. Första handen får du 3 syn med KK och andra hela 6 syn med AA. :shock: Så därför höj mycket mer än 3,5bb preflop.

Minns mina dagar på Pacific där fick man höja runt 10bb med sina topphänder för att spela händerna mot 1-2 stycken.

Postad
Verkar vara riktigt lösa bord du spelar på. Första handen får du 3 syn med KK och andra hela 6 syn med AA. :shock: Så därför höj mycket mer än 3,5bb preflop.

Minns mina dagar på Pacific där fick man höja runt 10bb med sina topphänder för att spela händerna mot 1-2 stycken.

Ja, det är väl kanske det som är det största problemet, får många limpare med mig. Om jag hade höjt med 6xbb istället hade ni synat med 88 då?

//KeLLoGsX

Postad

Ja, det är väl kanske det som är det största problemet, får många limpare med mig. Om jag hade höjt med 6xbb istället hade ni synat med 88 då?

//KeLLoGsX

Du vill ha händer som 88 med, vilka ska du annars vinna över? Men ta i mer med höjningen så alla övriga lägger sig med sina draghänder. Större chans att torska när 6 är med som sagt.

Postad

//KeLLoGsX

Beror på hur lätt du lägger AA/KK eller inte.

Har jag Odds att syna med 88 och träffa Set och jag (i stort sett) vet att du kommer stoppa in hela keramiken emot mitt Set så synar jag.

Lite för generell fråga. Poker är ju ganska komplext (So I heard anyway) och beror inte enbart på sin starthand utan framförallt på dig (min Fi).

MVH

//KF

Postad

Som tidigare påpekats, det enda egentliga felet är att du höjer för lite innan floppen (om synfrekvensen generellt sett är som den verkar utifrån de två händerna). Höj 5-7xBB i stället för att försöka skär ner på antalet fi, särskilt i tidig position. I sen position och ingen har limpat in går 3,5xBB bra. Sedan att du förlorar med AA och KK mot andras trissar är ju något som händer ganska ofta. Men det brukar jämna ut sig eftersom man slår andras AA och KK med egna trissar.

Postad

Håller med om det som sagts om större höjning pre.

Det jag möjligen kan tycka också, är att hand nr 2 är lite för aggressivt spelad (post flop). När man fått 6 st med sig till floppen så kan man knappast förutsätta att ens par fortfarande är bäst. Jag hade nog spelat lite mer passivt efter floppen.

I bästa fall kunde du kanske fått behålla 30-40 dollar.

(Inte säkert dock, det är en svår hand att komma ur helt klart)