MadMulken Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($20) UTG ($58.55) MP ($88.70) CO ($53.75) Hero ($91.45) SB ($52.25) Preflop: Hero is Button with 9, 9. 1 fold, MP raises to $2, CO calls $2, Hero raises to $6, 2 folds, MP calls $4, CO calls $4. Flop: ($18.75) 6, 5, 2(3 players) MP checks, CO bets $5, Hero raises to $12, MP folds, CO calls $7. Turn: ($42.75) K(2 players) CO checks, Hero bets $73.45 (All-In), CO folds. Final Pot: $116.20 Citera
MadMulken Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($20) UTG ($58.55) MP ($88.70) CO ($53.75) Hero ($91.45) SB ($52.25) Preflop: Hero is Button with 9, 9. 1 fold, MP raises to $2, CO calls $2, Hero raises to $6, 2 folds, MP calls $4, CO calls $4. Flop: ($18.75) 6, 5, 2(3 players) MP checks, CO bets $5, Hero raises to $12, MP folds, CO calls $7. Turn: ($42.75) K(2 players) CO checks, Hero bets $73.45 (All-In), CO folds. Final Pot: $116.20 Tycker jag måste pusha turn..vet inte om det var rätt. Citera
andpet Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 standard And Scarlett Johansen is just a normal chick. Wtf mate? Citera
Johny_Tex Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 jag är ingen expert men överspelar du inte ditt par lite? Citera
pwned Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 beror lite på vad man har för stil,tyckert inte alls att det är fel spelat,vissa går denna vägen,andra bettar flop och försöker få billig SD dock ett väldigt passivt spel. tycker du kunde bettat lite mer flop och sen om du fick syn ,kunde du taggat ner lite och inte riskerar så mycket som en allin.känns onödigt och bränna ett inköp på denna hand kan lova att du kommer att få bättre tillfällen. Citera
pisak84 Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 han vann potten alltså var det rätt spelat och optimalt *klappar på huvet* Citera
psatiw Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Spew IMHO. Varför bluffa med bäst hand? Och FWIW så skulle är fi's linje (fram till folden) helt överensstämmande med hur jag skulle spela ett set typ 9 av 10 ggr här. Citera
Apanboll Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 På tok för agressivt, du kommer bara få syn om du är slagen. Citera
Gyre Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 standard Standard my ass! Dåligt spel på alla gator skulle jag säga. Eller "rätt" spel pre och på floppen, fast vekt. Ska du höja pre så höj mer, typ 8 eller något, eftersom det är en som har synat MPs höjning redan. Sen hurvida det är bäst att höja preflop över huvud taget beror på MP och CO och dem vet vi inget om. På floppen, höj mer. Turn är jättedåligt. Du får bara syn av en bättre hand eller typ 78 Citera
cassano Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Turn är ju den enda gata bra spelad! Citera
Gyre Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Turn är ju den enda gata bra spelad! Hoppas du är ironisk, eller så är jag riktigt kass på NL. Citera
cassano Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Turn är ju den enda gata bra spelad! Hoppas du är ironisk, eller så är jag riktigt kass på NL. Nej, jag var inte ironisk. Exakt vad är det som är dåligt? (Bra stavning i första inlägget. ) Citera
Gyre Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Turn är ju den enda gata bra spelad! Hoppas du är ironisk, eller så är jag riktigt kass på NL. Nej, jag var inte ironisk. Exakt vad är det som är dåligt? (Bra stavning i första inlägget. ) Att vi ställer in med nära 2x pott med en hand som nästan aldrig får syn av en sämre? Vad är det som är bra med det spelet? Citera
devilpike Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Allin på Turn kanske är lite för mycket. Jag skulle nog lägga ett bet på ca $25-30. Höjer han dig kan du lägga dig om du misstänker att han har slöspelat exempelvis en stege Citera
dlinder Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Ska Hero betta där blir det ju all in, notera Fi:s stackdjup. Citera
cassano Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Fi har ju inte kvar så mkt. Alltså, i första inlägget sa jag att det var bra spelat på turn, det kanske det inte är men inte dåligt heller. Vill vi ha syn där? Vill vi ge frikort? Om vi ska betta turn hur mkt ska vi betta då? Citera
Fudge Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 han vann potten alltså var det rätt spelat och optimalt *klappar på huvet* Fi höjer 8bb, jag synar med 72o.. Floppen ger 722, vi blir all in och han visar KK.. Jag vinner. Spelade jag ett optimalt spel bara för att jag vann potten? Lite överdrivet exempel men du kan spela optimalt utan att vinna en pott, och samtidigt behöver du inte spela optimalt för att vinna en annan. Citera
Gyre Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Fi har ju inte kvar så mkt. Alltså, i första inlägget sa jag att det var bra spelat på turn, det kanske det inte är men inte dåligt heller. Vill vi ha syn där? Vill vi ge frikort? Om vi ska betta turn hur mkt ska vi betta då?Missade Fi:s stackdjup. Glöm allt jag sagt om turnspelet. han vann potten alltså var det rätt spelat och optimalt *klappar på huvet* Fi höjer 8bb, jag synar med 72o.. Floppen ger 722, vi blir all in och han visar KK.. Jag vinner. Spelade jag ett optimalt spel bara för att jag vann potten? Lite överdrivet exempel men du kan spela optimalt utan att vinna en pott, och samtidigt behöver du inte spela optimalt för att vinna en annan. Du missade nog ironin i inlägget skulle jag tro. Citera
Fudge Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Fi har ju inte kvar så mkt. Alltså, i första inlägget sa jag att det var bra spelat på turn, det kanske det inte är men inte dåligt heller. Vill vi ha syn där? Vill vi ge frikort? Om vi ska betta turn hur mkt ska vi betta då?Missade Fi:s stackdjup. Glöm allt jag sagt om turnspelet. han vann potten alltså var det rätt spelat och optimalt *klappar på huvet* Fi höjer 8bb, jag synar med 72o.. Floppen ger 722, vi blir all in och han visar KK.. Jag vinner. Spelade jag ett optimalt spel bara för att jag vann potten? Lite överdrivet exempel men du kan spela optimalt utan att vinna en pott, och samtidigt behöver du inte spela optimalt för att vinna en annan. Du missade nog ironin i inlägget skulle jag tro. Möjligt! Citera
MannenMedH Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 standard Standard my ass! Dåligt spel på alla gator skulle jag säga. Eller "rätt" spel pre och på floppen, fast vekt. Ska du höja pre så höj mer, typ 8 eller något, eftersom det är en som har synat MPs höjning redan. Sen hurvida det är bäst att höja preflop över huvud taget beror på MP och CO och dem vet vi inget om. På floppen, höj mer. Turn är jättedåligt. Du får bara syn av en bättre hand eller typ 78 Du missade nog ironin i inlägget skulle jag tro. Citera
stbeh Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Hur mycket tycker ni han ska betta på floppen då? Pot? Citera
Recommended Posts