lagerhult Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Fi har spelat riktigt löst och mestadels passivt, och vi har varit uppe mot varandra ett antal ggr. En gång under en liknande situaion så raisar chip, jag re-raisar och fi synar ( chip foldar). Fi synar floppen och betar sen svagt hela vägen med floppad färg(). Han har dock aldrig betat in i en raise någon gång. Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Shelenna ( $54.65 ) Seat 2: Bhudda_1 ( $83.13 ) Seat 3: Chip_Daddy69 ( $87.44 ) Seat 4: tajtare_an_glimne ( $60.20 ) Seat 5: knish_SWM ( $75.55 ) Seat 6: TwoTokeTaxi ( $51.05 ) knish_SWM posts small blind [$0.25]. TwoTokeTaxi posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to tajtare_an_glimne [ ] Shelenna folds. Bhudda_1 calls [$0.50]. Chip_Daddy69 raises [$2]. tajtare_an_glimne raises [$6]. knish_SWM folds. TwoTokeTaxi folds. Bhudda_1 calls [$5.50]. Chip_Daddy69 folds. ** Dealing Flop ** [ , , ] Bhudda_1 bets [$10.23]. tajtare_an_glimne raises [$23]. Bhudda_1 calls [$12.77]. ** Dealing Turn ** [ ] Bhudda_1 checks. Spelar jag fel på floppen. Ska jag ta en syn och se va han gör på turn. Han kan mycket väl sitta på en 4a(EDIT: stod visst 2a:P). Höjningen var kanske i minska laget men vill inte committa mig själv för mycket heller. Vill mer veta vart jag står och om fi hade slagit om igen hade ja troligen kastat. Vad göra på turn nu då. Potten ligger på ca $58. Har jag spelat handen så att jag måste ställa här? Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Så är vi inne på det gamla klassiska igen: varför skulle vi nånsin vilja slå om på floppen där? Din hand blir så sjukt transparent om du inte gör likadant med alla dina pre-omslagshänder (TT+ kan jag tänka) och du låter fi komma för enkelt undan. När han bettar in i dig där (mtp preflopspelet) så är han ju antingen wa eller wb, varför direkt berätta för honom vilken hand du har och hur han ligger till? Nåja. Som spelat så checkar vi självklart bakom på turn. Citera
brut Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Du måste hoppas på att han har en sämre K. Du har ju bara ca 30 kvar i stacken. Se till att dessa kommer in på något sätt. Checka bakom och ställ rivern. Citera
LiftWaffe Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Varför oroar du dig för en 2a? Om Glimne nu är passiv, vilka händer gör att han tar kommandot preflop och på floppen? Jag skulle tryckt, klonka han damen med QQ eller har AA så är det väl så men vilken hand skulle han höjt med preflop som innehåller en 4a? Citera
bossbaver Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 men vilken hand skulle han höjt med preflop som innehåller en 4a? 44? Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Varför oroar du dig för en 2a? Jag skulle tryckt, klonka han damen med QQ eller har AA så är det väl så men vilken hand skulle han höjt med preflop som innehåller en 4a? Men kompis, nu läste du nog OP lite snabbt ändå va? En TVÅA känns ju rätt harmlös, ja. Och sen har fi inte höjt pre utan limpsynat. Annars hade ju saken varit lite annorlunda. Och angående att spela den "passivt", vi vill ju ha ut lite värde av händer vi slår också, det lär vi ju sällan få om inte fi är världens jävla jättefisk och synar ett ställ här med typ Kx där x != parad. Citera
-PK- Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 psatiw Problemet är enligt mig att om vi inte har tänkt slå om här med AK, vilka händer har vi isf tänkt oss? AK är en av de starkaste händerna man kan ha på detta bräde och om vi inte slår om med sådana händer så kommer vi ju heller inte kunna slå om med luft särskilt ofta, blir ingen vidare balans. Klart vi kan välja att syna men då ska man ju också ta samma lines med luft ibland annars är ju det spelet enligt mig helt värdelöst. Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 psatiw Problemet är enligt mig att om vi inte har tänkt slå om här med AK, vilka händer har vi isf tänkt oss? AK är en av de starkaste händerna man kan ha på detta bräde och om vi inte slår om med sådana händer så kommer vi ju heller inte kunna slå om med luft särskilt ofta, blir ingen vidare balans. Klart vi kan välja att syna men då ska man ju också ta samma lines med luft ibland annars är ju det spelet enligt mig helt värdelöst. Klart berättigad fråga faktiskt. Mitt svar är dock: inga. Att slå om för att balansera luft är helt enkelt helt onödigt här, om du frågar mig. Vi har fyrbettat pre och blivit donkade in i på floppen, varför skulle vi nånsin vilja slå om och därmed mer eller mindre spela om stacken, med luft? Vi kommer ibland vilja fyrbetta pre med luft och sen betta en sån här flop eventuellt om vårt pre-stöldförsök misslyckades och vi blir checkade till, men har vi luft här är det ju bara att lägga. Att vi bara synar med AK är ju snarare för att balansera de gånger vi inte vill folda JJ/QQ direkt, och för att se om han vill skjuta av sig lite mer med en sämre K när vi visar svaghet. Citera
-PK- Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Missade preflopaction litegrann, Då är jag helt inne på ditt resonemang. Citera
brut Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 @Psatiw. Håller med om checken bakom. Jag tror att den typiske fi har en obalans i hur han spelar river här därför tror jag på ett ställ om det går check till oss på rivern Det här är något som jag tror är en läcka hos många. Nu var inte ex helt (optimalt) i och med att Q landade och försvagade vår hand relativt fis. Men det jag i korthet tror är om man checkar bakom och rivern blankar så är det mycket ovanligt att man ligger under i detta läge om fi checkar fram till oss då fi nog kommer att betta nästan alltid om han leder (Han måste ju ha 2-par+ och vet att vi ofta bara har ett par som vi oftas betalar med) Så även om fi kommer att kasta de flesta Kx så kommer det nog ändå vara den hand han oftast viker upp om vi ställer rivern. I alla fall på relativt låga nivåer. Till viss del följer av detta också att förhållandet mellan monster och ren bluff på rivern blir sådant att man kanske måste folda sin hand om fi skulle ha bettat. Eftersom det inte kommer följa med så många floatare till rivern så räcker inte de handkombinationer till även om han skulle fortsätta att bluffa med dem nästan 100% av gångerna. Det här illustrerar vikten av att planera hur mycket skräp som ska följa med redan tidigare i handen(men detta är ju jättesvårt bla eftersom man inte kan styra pottutvecklingen så bra. Det beror ju på vilka pottodds man kan ge fi hur ofta man ska bluffa), sedan finns det ju miljoner olika scenarion som kan uppstå och det går ju inte att täcka in alla. Det blev något flummit det här. Har inte riktigt återhämtat mig från helgen ännu Citera
lagerhult Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 Mycket intressanta resonemang. Till att börja med så är en 4a verkligen inte omöjlig. Kanske mot en vanlig fi men mot just denna snubbe som har gjort sånna här syner med crap i stort sett hela spelet. I efterhand så hade jag nog valt att syan vilket jag gör 90% av fallen vanligtvis. Dels för att se vad fi gör turn och dra en slutsats då om min hand är stark nog lr inte(vilket troligen kommer bli en ren "chansning" beroende på read o känsla). När han checkar turn här så kan han ha vad som helst för fi måste ju änå tro att jag ska ställa men checkar ja här o fi ställer river då t ex ett färgkort kommer så känns synen omöjlig. Troliga händer är väl 4-x, K-x och 3-3+ som hoppas ja inte haft en K iof med re-raise. Värt att tilläggas är att fi vet att jag är kapabel att re-raisa med lägre händer än A-A, K-K. Iaf är det bäst EV+ i längden mot en fisk som fi att syna flopp. Och om fi sen checkar turn. Kastar jag in en 3/4 pottbet? Citera
LiftWaffe Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 men vilken hand skulle han höjt med preflop som innehåller en 4a? 44? 44 innehåller två jag efterfrågade en psatiw läs OP:en så får du se att det stod 2a tidigare och ja jag förstod att han menade en fyra därav min -gubbe... Ja jag missade att glimne var OP trodde han var Fi Ska nog inte engagera mig i forumet under arbetstid, blir ofokuserad... Men ändå, du har så pass lite kvar i förhållande till potten så ett ställ blir ju inte ens potbet. Alltså skulle jag ställa, är man slagen så visst men missar han färgen eller har sämre kung och trodde att kassa kickern hjälptes av damen så är det mumma... Citera
brut Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Det här med skräp/semibluffar/marginella/monsterhänder måste man ju alltid ta hänsyn till i sådana här lägen. De är ju rätt vanliga. Handanalys vimlar fn av dem. Detta ex är ju ett extremfall åt ena hållet. Medans det ligger ute ett extremt ex åt det andra hållet just nu. I och med att folk när de spelar marginella händer pre väljer sc och suted händer så måste man om man inte vill läcka jätte mycket anpassa sin bluff frekvens jätte mycket. I den här handen finns inga drag och det är ju ytterst sällan fi spelar så här med enbart luft utan dragmöjligheter det betyder ju att han sällan bluffar på river per automatik(vi bortser nu ifrån att han gör om en hand med showdownvärde till en bluff). Skulle man mot förmodan nu ha en sådan skräphand så är det helt nödvändigt att fortsätta att bluffa på rivern. Om vi i stället tar ett ex där både färg och stegdrag ligger ute så kan det ju vara massor med komb>20 som per automatik finns kvar till rivern. I det här fallet ska man ju vara väldigt försiktig att bluffa rivern då en tänkande fi kommer att syna ner väldigt ofta. Citera
lagerhult Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 I det här fallet ska man ju vara väldigt försiktig att bluffa rivern då en tänkande fi kommer att syna ner väldigt ofta. Problemet är att fi inte är tänkade. Mot averagespelaren hade ja synat flopp. I de här fallet kan en syn tänkas vara bättre men även sämre fördel med syn: 1. håller nere potten. Om potten inte blir för stor så har jag lättare att ta mig ur den. 2. Fi kan sätta mig på K-K och bli rädd. J-J -> A-A är inte heller omöjligt att man skulle splea likadant med så fi kommer troligen beta även turn om han är medveten om det. Fördel med raise: 1. Jag får ut info om hjur stark fi är. Sitter han med stål så ställer han ofta in direkt o ja hittar lättare en fold. 2. Fi är en tomte som lika bra kan ha K-x och då kan han lätt kasta sin hand. Från fis sida så säter ha mig troligen på en Q-Q-->A-A alt. A-K ovh när jag slår om och han synar så torr ahn antingen att ja har Q-Q och han har K lr sitter han på färgdrag. Möjligen då 2an eller A-A. tajtare_an_glimne is all-In [$31.20] Bhudda_1 folds. tajtare_an_glimne does not show cards. tajtare_an_glimne wins $88.95 Citera
Recommended Posts