Gå till innehåll

Chat-teknik mot tiltade spelare?


Juggler

Recommended Posts

Hur agerar ni mot någon som är på tilt? Inte i ändrad spelstil utan i chaten. Mötte en amerikan som tyckte det var jobbigt att jag höjde så mycket på 5$-SnG. En del smakprov:

 

Hill2Top: Here we go again

Hill2Top: bet

Hill2Top: bet

Hill2Top: bet

Hill2Top: bet

Hill2Top: bet

 

Hill2Top: Love to get a hand to bust you

 

Hill2Top: FCK OFF A.SSHOLE..ENJOY IT...CAN'T STAND YOUR A.SS...DON'T PAT YOURSELF TO OMUCH FOR THIS

 

Jag lät honom mest hållas, hade känts för hårt att både ta hans pengar och reta honom i chaten. Men för att bli en bättre pokerspelare så kanske man måste öva upp sitt trashtalk också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, intressant tråd, men jag ser det så här: manska vara såtrevlig man bara kan. Va genreös, ärlig, och trevlig. folk förlorar heller pengar till en trevlig spelare än en otrevlig eller tyst, Nu var ju frågan om hur man kan "trashtalka", men jag försöker iaf alltid vara trevlig mot dom jag spelar mot. Visst villl ma få spelare på tilt, och ja, det kan funka bra medm hjälp av chatten. (Mike "the mouth" matusow..........) men jag tror även att folk blir lite småtiltade för att folk faktiskt är trevliga tillbaks. eller helt tysta.

 

Men jag vill att pokerspelare alltid ska vara så trevliga som möjligt. Det är ju dessutom lite oproffsigt spel om man "MÅSTE" ta hjälp av chatten för att tilta andra spelare........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur agerar ni mot någon som är på tilt? Inte i ändrad spelstil utan i chaten. Mötte en amerikan som tyckte det var jobbigt att jag höjde så mycket på 5$-SnG. En del smakprov:

 

Hill2Top: Here we go again

Hill2Top: bet

Hill2Top: bet

Hill2Top: bet

Hill2Top: bet

Hill2Top: bet

 

Hill2Top: Love to get a hand to bust you

 

Hill2Top: FCK OFF A.SSHOLE..ENJOY IT...CAN'T STAND YOUR A.SS...DON'T PAT YOURSELF TO OMUCH FOR THIS

 

Jag lät honom mest hållas, hade känts för hårt att både ta hans pengar och reta honom i chaten. Men för att bli en bättre pokerspelare så kanske man måste öva upp sitt trashtalk också?

 

Power of donkbetting eller? Använder inte chatt så kan inte hjälpa dig tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för att bli en bättre pokerspelare så kanske man måste öva upp sitt trashtalk också?

 

Det är ju en sak att kunna prata så man får någon eller hela bordet på tilt. En annan sak är ju att följa upp det man säger....

 

Ibland brukar jag roa mig med att säga "don´t raise me" och sen höja tillbaka ordentligt. När man sen visar upp 25 eller något sånt så är det på gång...

Jag hade en sådan session för ett tag sedan då jag tiltade hela bordet och dessutom hade lite flyt med korten. Det är så underbart att till slut äga bordet, att ingen har en aning vad de ska tro om mig och mitt spel och agerar som rädda kaniner. ;)

 

Men, det gäller verkligen att kunna spela efter den image man har skapat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Railade Full tilt för nån månad sen. Vet inte om det är Sagström som är Erik1234 (tror det var nicket) där, men jag antar det. Min bild av honom är att han är ganska lugn och inte så mycket av en trash talker. Men nu var motståndet Matusow och jäklar vad snacket gick. Matusow tiltade loss som fasen och förlorade ett helt gäng inköp. Hittar man rätt motstånd är sånt snack effektivt minsann...

 

Att skriva "tack" när nån bettar in i en när man turklonkat tycker jag bara är ohyfs. Ordet "grattis" förekommer väldigt mycket på svenska spel också och det är ett konstigt och tiltande uttryck. "Fin näve" heter det ju :)

 

Jag tiltade loss rätt rejält på nån som påstod sig ha "implicita odds" när han gjorde jordens tomtesyn och klonkade. (Jag var den enda andra i potten och hade bettat dubbla potten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har spelat för mkt datorspel sen innan för att egentligen ta illa upp vid thrashtalk typ... jag försöker för det mesta spela med och försöka tilta upp han genom att näbba tillbaka om han börjar. Funkar ovanligt bra, man får mycket action tillbaka mot en då man väl väljer att spela en hand, och då är det liksom för sent för fi, redan tagit hans inköp innan han förstår attt jag inte kanske är så tiltad som han trror... eller så tar det 1 eller 2 inköp till innan han hajar att jag hade inte bara tur med korten just den gången.

 

folk är ovanligt trevliga inom pokern måste jag säga mot för den erfarenheten jag har från t.ex. gamingforums, inggame o dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir alltid lika förvånad över det här ämnet när det dyker upp. Ingen kan heller ge en bra förklaring.

 

Hur kan man bli arg över ngt som ngn skriver i en chatt? Det övergår mitt förtånd. Inte ens om man försöker kan man ju bli irriterad. Särskilt inte med tanke på att man VET att många skriver just för att man ska bli arg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga något sjukt fjantigt som "Aim, shoot, mission completed" när man tagit en stor pot för att sedan inte säga ett ord till borde ju tilta folk. Eller nja, dem garvar nog bara :D. "Thank you" är en klassiker som står i alla väder, bör ha störst effekt om man inte har skrivit något i chatten tidigare.

 

folk är ovanligt trevliga inom pokern måste jag säga mot för den erfarenheten jag har från t.ex. gamingforums, inggame o dylikt.

Svaret är väl att pokerspelare är i genomsnitt äldre än de som hänger på "gamingforums", men visst finns det en del 15 åringar här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är som jag är i andra situationer i livet. Trevlig mot dom trevliga och allmänt jävligt mot dom dryga.

 

En klassisk liten och småsint människa alltså.

Och vilken kategori av människor tror du att din kommentar placerar dig själv i då? ;)

 

Den ständigt växande avdelningen för umbärliga skribenter på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga något sjukt fjantigt som "Aim, shoot, mission completed" när man tagit en stor pot för att sedan inte säga ett ord till borde ju tilta folk. Eller nja, dem garvar nog bara . "Thank you" är en klassiker som står i alla väder, bör ha störst effekt om man inte har skrivit något i chatten tidigare.

 

killerwolf skrev:

folk är ovanligt trevliga inom pokern måste jag säga mot för den erfarenheten jag har från t.ex. gamingforums, inggame o dylikt.

 

Svaret är väl att pokerspelare är i genomsnitt äldre än de som hänger på "gamingforums", men visst finns det en del 15 åringar här också.

 

förvisso sant, men häpnadsväckande många som lirar poker bland svenskarna har ett gamingförflutet., måååååånga nicks som man såg under wc3 tiden, qw, osv som man återser på pokerborden och när man ställer frågan så är det nästan alltid samma person :), rätt så roligt tycker jag det är då det sker...

 

man drar upp ett litet flin på munnen, sen vill man nästan inte busta han.

MEN MEN! bara nästan.

 

sen är det ju dagens gamingscen som är tusenfaldigt gånger värre... den gamingscen som fanns för 10 år sen i t.ex quake/qw, den hade då fasen högre snittålder än användaren på pf.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker chatten är ypperlig men använder den inte... Personligen kan jag bli sjukt titlad iaf, Tack, osv men den värsta var häromdagen

 

Floppar Kunghög färg, raisar han callar, sen ett blankt kort. Ställer all in, han synar, bordet parar sig och han får sin kåk. Sen säger han "du hade ju ändå inte nöten"

 

Då blev det berserk i chatten tills spamfiltret kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man bli arg över ngt som ngn skriver i en chatt? Det övergår mitt förtånd. Inte ens om man försöker kan man ju bli irriterad. Särskilt inte med tanke på att man VET att många skriver just för att man ska bli arg.

Om man tar det ur sitt sammanhang så är det svårt, ja. Men om man just blivit utklonkad ett par gånger och redan sitter och frustar blir man inte direkt harmonisk när nån tackar och kallar en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver inte ofta i chatten.

Men om det är någon riktig megatomte som man tömt brukar jag skriva:

Thank you =) och hoppas han reloadar.

 

Kan inte ens minnas senast jag var otrevlig i chatten.

Ser ingen större mening.

Brukar ibland vara överdrivet trevlig lr hålla med hela tiden när dom skäller på en.

Brukar faktiskt få dom mera på Tilt när man bara håller med hela tiden om vicken idiot man varit :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...