Gå till innehåll

NLT - SH, AA får mothugg, fold?

Recommended Posts

Postad

Read på fi är att han spelat förhållandevis bra poker hittils, men har gjort en del riktigt underliga spel. Han har gjort konstiga calls med skräp, dock inte gjort en sådan kraftig reraise som han gör mot mig. Har inte suttit vid bordet alltförlänge, så mer än det vet jag inte.

Startad: Wed Nov 01 20:38:07 2006

HERO sitter på plats 1 med 742.90

Malin15 sitter på plats 2 med 95.00

Aquilla sitter på plats 3 med 801.20

obbola sitter på plats 4 med 1145.95

Poker king sitter på plats 5 med 1111.30

Aquilla satsar s mörken 5.00

Malin15 satsar l mörken 2.50

Malin15: --, --

Aquilla: --, --

obbola: --, --

Poker king: --, --

HERO: Ad, Ah

Pre-flop:

obbola: Lägger mig

Poker king: Syna 5.00

HERO: Höj 20.00

Malin15: Syna 20.00

Aquilla: Lägger mig

Poker king: Syna 20.00

Flop (Board: Qh, 4s, Js):

Malin15: Satsa 5.00

Poker king: Syna 5.00

HERO: Höj 55.00

Malin15: Lägger mig

Poker king: Höj 105.00

HERO ???

Vad skulle ni göra?

Postad
Folda.

Alright, uppfattat, men du kan inte ge mig en motivering också? Skulle inte fråga annars :) Med tanke på preflop spelet så vad kan man egentligen sätta honom på? känns inte som 44 eller QJ ingår i hans hd vid det där laget? Då jag förväntar mig att han borde raisat båda preflop. Vad har han som skall slå mig egentligen? öppet stegdrag eller färgdraget? isf kanske jag borde calla på flop och pusha turn om han missar?

EDIT: jag förväntar mig att han skall raisa båda, då BB är super tight och SB är shortstack.. samt mina reads iövrigt på hnm. Är ju egentligen bara jag som är farlig i det där läget och jag har en tight image.

Postad
Alright, uppfattat, men du kan inte ge mig en motivering också? Skulle inte fråga annars :)

Du skriver ju att han gör nåt extraordinärt nu, alltså ett spel du inte sett förut, och då är det väl fair att anta att det kan betyda en extraordinär hand? Det i sig självt lär ju inte göra att man vill folda den här handen i varje given situation, men med tanke på att ni sitter halvdjupt så tycker jag inte att det är fel att folda här. Det känns väl snarare som att hans floppspel är ämnat att inducera en push från ett överpar tycker jag, gör det inte? Och jag kan inte alls se hur vi ska utesluta händerna du beskrev, snarare tvärtom, jag tycker de känns ganska rimliga. Dessutom kan han ha kombodraget, och den handen är du också dog emot. Ser helt enkelt inte tillräckligt många händer du leder emot för dig att spela vidare här.

Visar det sig att han jättetomtar sig tar du ju degen ifrån honom sen istället.

Postad
Alright, uppfattat, men du kan inte ge mig en motivering också? Skulle inte fråga annars :)

Du skriver ju att han gör nåt extraordinärt nu, alltså ett spel du inte sett förut, och då är det väl fair att anta att det kan betyda en extraordinär hand? Det i sig självt lär ju inte göra att man vill folda den här handen i varje given situation, men med tanke på att ni sitter halvdjupt så tycker jag inte att det är fel att folda här. Det känns väl snarare som att hans floppspel är ämnat att inducera en push från ett överpar tycker jag, gör det inte? Och jag kan inte alls se hur vi ska utesluta händerna du beskrev, snarare tvärtom, jag tycker de känns ganska rimliga. Dessutom kan han ha kombodraget, och den handen är du också dog emot. Ser helt enkelt inte tillräckligt många händer du leder emot för dig att spela vidare här.

Visar det sig att han jättetomtar sig tar du ju degen ifrån honom sen istället.

Alldeles utmärkt analys. Förstår hur du tänker och du har rätt. En turn med QJK9 eller any spader skulle ju döda min hand totalt, såvida den inte är död redan. Instämmer, tack!! :roll:

Postad

Finns en möjlighet att han vill skydda TPTK mot stege och färg också. Om du bedömmer att han spelar på det sättet så tryck tillbaka. Om du bedömmer att han inte är spelaren som gör ett sådant move så folda din hand.

Han kan också prova att stjäla handen ifrån dig med sin raise. Varför är det förresten otroligt att han inte spelar QJ eller 44? Tycker hans raise luktar som träffat set eller tvåpar så jag skulle ha kastat i det läget (tanken är att det är "billigare" att släppa nu direkt än att riskera din stack med ett par)

Postad
Finns en möjlighet att han vill skydda TPTK mot stege och färg också. Om du bedömmer att han spelar på det sättet så tryck tillbaka. Om du bedömmer att han inte är spelaren som gör ett sådant move så folda din hand.

Han kan också prova att stjäla handen ifrån dig med sin raise. Varför är det förresten otroligt att han inte spelar QJ eller 44? Tycker hans raise luktar som träffat set eller tvåpar så jag skulle ha kastat i det läget (tanken är att det är "billigare" att släppa nu direkt än att riskera din stack med ett par)

Instämmer igen.. 44 och qj känns inte troligt då han borde raisat den preflop.. med tanke på sb och bb's spel.. men men, ni har rätt båda två..