Gå till innehåll

SAJT: SimbaPoker.com


johan_gr

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har testat Linuxklienten:

- Klienten tar aldeles för mycket CPU-kräm.

- X jobbar som en galning då klienten körs - tillsammans med klienten så tar de två ca 100% av CPUn. Något är fel.

- Borde gå att ha option att slippa all animering.

 

I turneringmenyn så blinkar allting aldeles för ofta - i stället för att göra re-draw på listan över spelare och bord när man tar bort alla spelare och sedan göra re-draw då man skriver in dem på nytt, för varje uppdatering, så skulle man kunna göra re-draw 1(en)gång när alla spelare har uppdaterats - så drar den mindre CPU och så ser det mindre fladdrigt ut.

 

ÖKA tiden mellan varje uppdatering av turneringslobbyn med information så att den inte fladdrar hela tiden - det blir nästan omöjligt att hitta en spelare och klicka på spelaren och sedan klicka på att gå till spelaren bord - för sker en uppdatering så försvinner valet av spelaren och man kommer inte till något bord.

 

I listan över spelare vid ett bord så fattas deras ranking i turneringen - den delen är tom. Dessutom så är fönstret för litet så man kan inte se spelarnamn, pengar och ranking utan att scrolla i sidled.

 

Delen där knapparna sitter blir alltid först grå och sedan kommer knapparna fram och när de tas bort blir delen grå och sedan kommer bakgrunden tillbaka - samma här - gör redraw av skärmen då ni ritat klart allting.

 

Med tanke hur mycket CPU ett fönster tar så skulle jag absolut inte vilja multi-table på denna klienten.

 

 

Det är mycket som behöver förbättras för att klienten skall vara användbar.

 

Hej Vetgirig,

Jättetack för dina kommentarer!

Vi återkommer med svar och förhoppningsvis lösningar på det du skriver så fort vi kan. Vi uppskattar verkligen din feedback!

 

Ha en trevlig helg!

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående den s.k. automatiska utloggningsrutan:

 

Informationen och funktionen är ett krav från LGA Malta (lotteriinspektionen). Följande sker om du INTE klickar på den under den angivna tiden, aktiva bord stängs ner och klienten förblir öppen samt du är fortfarande inloggad. Du kommer inte bli avregistrerad från någon turnering.

 

Handhistory:

 

Beslut har tagits att om användaren har muck losinghand och inte är vinnare eller den som måste visa först skall inte handen visas. Precis som i live game är det upp till förloraren att bestämma huruvida handen kommer visas eller ej när man befinner sig i en situation där man inte är tvingad att visa sin hand pga tidigare nämnda regler.

 

 

 

Men vänlig hälsning,

 

SimbaPoker.com Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handhistory:

 

Beslut har tagits att om användaren har muck losinghand och inte är vinnare eller den som måste visa först skall inte handen visas. Precis som i live game är det upp till förloraren att bestämma huruvida handen kommer visas eller ej när man befinner sig i en situation där man inte är tvingad att visa sin hand pga tidigare nämnda regler.

 

 

Men om handen går till showdown i livegame och vinnaren kräver att se handen så måste han som förlorat handen visa sin hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kenan83!

 

Din fråga rör regeltolkningar inom live spel, men jag ska göra ett försök att komma med ett bra svar till dig. En genomgående regel du hittar där är att den som synar ett bet aldrig är tvingad att visa sin hand om han inte vill. Du kan därmed inte tvinga en spelare i detta läge att visa sina kort. En regel vi infört på SimbaPoker.com, och som vi kan ta upp för omprövning om vi får många kommentarer kring den.

 

vänliga hälsningar,

 

SimbaPoker.com Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kenan83!

 

Din fråga rör regeltolkningar inom live spel, men jag ska göra ett försök att komma med ett bra svar till dig. En genomgående regel du hittar där är att den som synar ett bet aldrig är tvingad att visa sin hand om han inte vill. Du kan därmed inte tvinga en spelare i detta läge att visa sina kort. En regel vi infört på SimbaPoker.com, och som vi kan ta upp för omprövning om vi får många kommentarer kring den.

 

vänliga hälsningar,

 

SimbaPoker.com Crew

 

Ok, har väl spelat alldeles för mycket på nätet så är van vid det. Men är det inte så att en spelare som blir synad måste visa sina kort?

 

Den som synar kan ju mucka sin hand om Fi har bättre, men han som blir synad måste visa även om han har förlorat. Eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har väl spelat alldeles för mycket på nätet så är van vid det. Men är det inte så att en spelare som blir synad måste visa sina kort?

 

Den som synar kan ju mucka sin hand om Fi har bättre, men han som blir synad måste visa även om han har förlorat. Eller har jag fel?

 

Jodå, där har du helt rätt. Den som blir synad måste visa, och där får du också denna information av hos i både bild (klienten visar alltid korten för den som gjort ett bet och blir synad) samt i handhistoriken. Vad som skiljer oss från vissa pokerrum är att vi tillåter inte dig som gör bettet att kolla vad din motståndare synade dig med om denne har 'muck losing hand' aktiverat.

 

Vi syftade förmodligen båda två på samma sak.

 

Vänliga hälsningar,

 

SimbaPoker.com Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite på sidan idag. Ljud hade jag inget men det har andra nämnt.

 

Jag stör mig lite på att "aktivitetsfältet" i windows ploppar ut (har det dolt till vänster) när det är min tur att agera fast jag bockat i te.x check/fold. Nu måste jag klicka i fönstret igen för att få bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer bonusarna eventuellt rakeback se ut? Hittar inte det.

 

Väldigt snygg design !

 

Hej Applefish,

Tack för berömmet!

 

Du har 2 bonusar här på forumet samt freerollen imorgon:

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=28679

 

När det gäller rakeback så har vi en stege som ger upp till 50% rakeback, med bra vilkor. Vill du ha mer ingående info om den kontakta support@simbapoker.com

 

Ha en bra dag!

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Garcio AB:s affärsidé är att med en egenutvecklad marknadsledande mjukvara tillhandahålla en plattform för pokerspel på Internet. Företaget har genomfört en emission under våren 2006 till teckningskursen 70 kronor. Företaget har även påbörjat arbetet med en börsintroduktion på AIM, Londonbörsen under 2007. Kontaktade investmentbolag är Collin Stewart, JP Morgan, Nordea m.fl.

 

Grundarna har tidigare startat bland annat CDON.com, TV-shop m.m. Bland ägarna återfinns även några av världens bästa pokerspelare"

 

Vilka pokerspelare är det?

Nyfiken. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Garcio AB:s affärsidé är att med en egenutvecklad marknadsledande mjukvara tillhandahålla en plattform för pokerspel på Internet. Företaget har genomfört en emission under våren 2006 till teckningskursen 70 kronor. Företaget har även påbörjat arbetet med en börsintroduktion på AIM, Londonbörsen under 2007. Kontaktade investmentbolag är Collin Stewart, JP Morgan, Nordea m.fl.

 

Grundarna har tidigare startat bland annat CDON.com, TV-shop m.m. Bland ägarna återfinns även några av världens bästa pokerspelare"

 

Vilka pokerspelare är det?

Nyfiken. :-)

 

Vill först kommentera teckningskursen på emissionen, den var 50 kr inte 70 kr. och ble övertecknad.

I övrigt förhandlar vi med diverse börslistor m.m, men ingenting är signat.

Vet inte var du fått ovanstående info som du skriver?

 

Våra Poker Spelare är:

Martin Cederkrantz(Senast med i TV på kanal5s "Poker"), en legend.

Peter "Pege" Gunnarson,Bl.a. Heads up Världsmästare 2005.

Karl "all-in" Möller, som nybörjare vann han Scandinavian Poker Masters för ett år sedan OCH Table of Throphy som visades på TV då.

Albert Alshamn, Online Highroller. Inte så känd utåt.

Andreas "Snag" Jönsson, Ungt proffs som mest håller till på nätet

Johan Balder, Lovande online Proffs spelare

Rickard "tomtarnasKonung" Johansson, från Kanal5s tv show "poker". Kommentarer överflödiga ;)

 

Det var väl det hela ;)

 

Har ni fler frågor, hör gärna av er!

 

Be well

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande bonusarna på pf.nu, gäller det 10x eller vad?

På hemsidan hittar jag verkligen inte villkoren:S

 

Hej Applefish,

kan du förklar din fråga lite mer?

vad menar du med 10x eller vad?

 

Lånade nedan förklaring från annat ställe i en Simbatråd här på PF:

 

Citat:

Ursprungligen postat av kidane

Hm jag laser detta:

 

"For every $0.10 in rake the table will be awarded 10 VIP points to be distributed evenly among all players that were dealt cards in the hand. "

 

Som att VIP pointsen FORDELAS emellan alla spelare pa bordet. 6 handed innebar det val da en betydligt mindre rb...ca 20% ?

 

Om nan erfarit bonusen sa dela garna med er o utvardera.

 

Tillåt mig nyansera.

 

1 VIP = $0,01 (1 dollar för varje 100 VIP)

Antag ett cashgame fullring (10 pers). Den totala rejken vid en viss hand landar på $1. Antag att alla i genomsnitt över spelets gång betalar lika mycket i rake. Då skulle, vid just den här handen, alla få 10 VIP var(100VIP för $1 rejk delat på 10 personer), ponerat att alla som fått kort får VIP, samt ha betalat ($1/10pers) $0,1 var i rejk. Som vi (jag)kom fram till tidigare är 1 VIP värd $0,01 och 10 VIP således värt $0,1 vilket är den genomsnittliga rejken.

Sammanfattning: Det här är en bra bonus. Dessutom är hemsidan snygg.

 

 

Hoppas ovanstående förklarar.

Be well!

SimbaPoker crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte var du fått ovanstående info som du skriver?

 

 

Googlade lite bara, sorry om allt inte stämde!

 

Karl Möller! Legenden!

Ett tips, fram med honom i kampanjerna, han gillas av MÅNGA !

 

Skummaste klienten i mannaminne tycker jag, men man vänjer sig säkert :-)

 

GL iallafall, och som sagt, hoppas ni har snygga kläder, jag lär ju lira SM i dom...

 

(efter freerollvinsten )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade lite bara, sorry om allt inte stämde!

 

Karl Möller! Legenden!

Ett tips, fram med honom i kampanjerna, han gillas av MÅNGA !

 

Skummaste klienten i mannaminne tycker jag, men man vänjer sig säkert :-)

 

GL iallafall, och som sagt, hoppas ni har snygga kläder, jag lär ju lira SM i dom...

 

(efter freerollvinsten )

 

Tror vi blir två som slåss om det....ser mig nämligen själv sitta där brevid Möller heads up på finalbordet i SM i finaste Simba-outfiten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Applefish,

kan du förklar din fråga lite mer?

vad menar du med 10x eller vad?

 

Lånade nedan förklaring från annat ställe i en Simbatråd här på PF:

 

Citat:

Ursprungligen postat av kidane

Hm jag laser detta:

 

"For every $0.10 in rake the table will be awarded 10 VIP points to be distributed evenly among all players that were dealt cards in the hand. "

 

Som att VIP pointsen FORDELAS emellan alla spelare pa bordet. 6 handed innebar det val da en betydligt mindre rb...ca 20% ?

 

Om nan erfarit bonusen sa dela garna med er o utvardera.

 

Tillåt mig nyansera.

 

1 VIP = $0,01 (1 dollar för varje 100 VIP)

Antag ett cashgame fullring (10 pers). Den totala rejken vid en viss hand landar på $1. Antag att alla i genomsnitt över spelets gång betalar lika mycket i rake. Då skulle, vid just den här handen, alla få 10 VIP var(100VIP för $1 rejk delat på 10 personer), ponerat att alla som fått kort får VIP, samt ha betalat ($1/10pers) $0,1 var i rejk. Som vi (jag)kom fram till tidigare är 1 VIP värd $0,01 och 10 VIP således värt $0,1 vilket är den genomsnittliga rejken.

Sammanfattning: Det här är en bra bonus. Dessutom är hemsidan snygg.

 

 

Hoppas ovanstående förklarar.

Be well!

SimbaPoker crew

 

Vafalls! Min pedagogiska matematik lånad utan tillräckliga referenser! Det här är allvarligt, jag kommer kräva SP rekvisita som kompensation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...