eurythmech Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Tipsa gärna om mer bra hårdrock i stil med Candlemass! //Hickmott -------- Med få inlägg och ett inte allt för stort intresse för Metal tar jag mig ändå friheten att tipsa om de svenska bandet " The Storyteller " http://www.storyteller.nu/ Kanske faller någon i smaken, inte säker på om de redan är omnämda i denna tråd redan. //P visst för att lalle är skön, eller var skön en gång i tiden iaf, men du vet om att det där är hårdrock va? Citera
Papa Kubo Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Vad sorgligt, Karate har splittrats. Ett av väldigt få band jag känner till som har ett helt eget, unikt sound. Eller inte har... hade. Citera
Swede Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 ni verkar inte fatta. MATT POND PA!!!! Citera
toppace Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Randy Travis: Diggin up bones Dollie Parton: Jolene Skitbra country, måste ägas! *edit* bra tråd! Citera
yukisuke Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 ni verkar inte fatta. MATT POND PA!!!! De verkar lite tråkiga tycker jag. Pink Floyd däremot!!!1 Jag säger då det, bättre progressiv rock får man banne mig leta efter. Sen kan jag ju tipsa om Symphony X och Dream Theater för alla som gillar (progressiv) metal. Norah Jones sjunger mysigt småjazzigt, och Jan Lundgren borde alla jazz-älskare kolla in. Lars Gullins gamla plattor likaså. Citera
Swede Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 ni verkar inte fatta. MATT POND PA!!!! De verkar lite tråkiga tycker jag. Pink Floyd däremot!!!1 Jag säger då det, bättre progressiv rock får man banne mig leta efter. Sen kan jag ju tipsa om Symphony X och Dream Theater för alla som gillar (progressiv) metal. Du snackar med en kille som har haft alla Pink Floyd skivorna sen barnsben. Citera
ades_va Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 johnossi är ganska bra Bara en låt. Man must dance. Resten är crap[kräp]. Citera
yukisuke Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Du snackar med en kille som har haft alla Pink Floyd skivorna sen barnsben. Åh. En pokerspelare med Riktigt Bra Smak. Citera
eurythmech Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 johnossi är ganska bra Bara en låt. Man must dance. Resten är crap[kräp]. Du är en mycket märklig person. Man must dance är inte ens bäst på skivan. Den enda bra metal-låten någonsin måste vara den där Fuck Berserker eller vad den heter, från Clerks. Citera
Papa Kubo Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Tänkte bara tipsa om att Sigur Rós nya skiva numera finns... tillgänglig. Citera
thorn Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Tänkte bara tipsa om att Sigur Rós nya skiva numera finns... tillgänglig. Åh, kram! Hoppas de kommit med nåt nytt. Citera
HouseDoG Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Röyksopp har släppt nytt album och det är helt underbart! Lyssna på "The Understanding" och njut Citera
matze42 Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Plockade fram ett gammalt guldkorn häromkvällen som jag tänkte tipsa om: Ride-Going blank again. Från -92. Den är helt underbar. Ett annat tips: The Sonnets. EP:n "City, spark, fire" är nåt så ovanligt som bra svensk musik! Ha det så gott i helgen alla! Citera
Hickmott Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Arch Enemy - Doomsday Machine, fantastisk dödsmetall med den osannolikt duktiga Angela Gossow på sång/growl. Mycket, mycket bra! //Hickmott Citera
richardd Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Haloj! Jag gör ganska mycket musik vid datan och gjorde nyligen en chill låt, hade den på när jag blev brutalt utköpt men kände mig inte så tiltad som jag brukar göra. Så varsågoda, här är medicinen mot tilt! http://www.angelfire.com/blog/richardsjoberg Gå in där sen tryck på länken "pokerchill". PS. det blir VÄLDIGT jobbigt när man hört den för många gånger irad DS. Citera
spinky Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Haloj! Jag gör ganska mycket musik vid datan och gjorde nyligen en chill låt, hade den på när jag blev brutalt utköpt men kände mig inte så tiltad som jag brukar göra. Så varsågoda, här är medicinen mot tilt! http://www.angelfire.com/blog/richardsjoberg Gå in där sen tryck på länken "pokerchill". PS. det blir VÄLDIGT jobbigt när man hört den för många gånger irad DS. Helt ok tycker dock att första paden tar upp allt förmycke av ljudbilden. skär lite i lägre samt höga frekvenserna. och trummorna e lite lama. låter som du har tagit en färdig loop o inte programmerat dem. lägg dom i layer så får du lite mera stuns i dom. Jag lyssna på den andra också "need u". Lite cheesy för min smak men du bör jobba på trummorna mycke mer. De svänger inte. samma där prova o layra hihats och snare (minst 3-4 st) så de smäller lite. . När du e klar me trummorna. Sidechaina trummorna med basen och jobba lite med eqn på dina instrument för the low end e sjukt grötigt. Annars e melodierna och harmonierna riktigt bra. Lite mer kompressor på mastern med en limiter hade nog inte gjort fel heller. mina 2 cent Citera
Hickmott Postad 26 Augusti , 2005 Rapport Postad 26 Augusti , 2005 Nytt tips: Nevermore - The godless endeavor Tungt, tekniskt fenomenalt, dystert och alldeles...alldeles underbart. //Hickmott Citera
Zoogin Postad 26 Augusti , 2005 Rapport Postad 26 Augusti , 2005 Jag upptäckte ett nytt mycket intressant band häromdagen på Malmöfestivalen: Laibach. Fascistoid, mörk, tung industrisynt skulle väl vara en bra beskrivning. Imponerande framträdande och schysst musik (om man kan lyssna på den typen av musik) med provokativa politiska (inkorrekta) budskap. Citera
Swede Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Kubo, Sufjan... intressant, har nu gjort efterforskningar på två av hans låtar Decatur - kolla länk John Wayne Gacy Jr - kolla länk Helt otrolig är han på att skriva låtar. Alla fakta stämmer, men ändå lyckas han framföra det på ett så underbart vackert o poetiskt sätt. My hat off to you Kubo för att du tipsade Citera
Papa Kubo Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Swede, jag antar att du redan spelat sönder Alligator med The National, eller är du hopplöst oupplyst som vanligt? Citera
Chris_ Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Inte orkat läsa igenom alla inlägg men nån som nämnt exempelvis; Katatonia, sentenced, evergrey, HIM, nine inch nails, divercia eller ensiferum? (Opeth känner jag mig helt säker på att någon redan måste ha skrivit) Och för dem som gillar annat än olika former av hårdrock måste jag rekomendera Gorillaz senaste platta. Citera
Recommended Posts