thorn Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Lyssnade igenom Sufjan Stevens skiva "Seven Swans" (sju sjösjuka sjömän...), ganska trevlig, men lite trist tyckte jag faktiskt. Josh är faktiskt lite roligare om jag får säga min mening där Kubo. Dressed Up Like Nebraska är favvolåten just nu. Annars är det en salig blandning som regerar i iPoden just nu: Joanna Newson - lite speciell singer/songwritertyp, spännande röst. Godspeed you! black emperor - extremt bra post-rock eller vad man nu ska kalla det. A silver mt. Zion / The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra % The Tra-La-La Band - Utbrytare från GY!BE, lite svårare imo... Mars Volta - Jo, jag vet, jävligt tre månader sen, men fortfarande sååå bra! Shpongles nya är jäkligt fet också! Lite av varje där ja... EDIT: Glömde nämna The Javelins. Skivan heter No Plants, Just Animals och är det bästa så här långt 2005, snubblade över dem och lyssnar nog igenom skivan minst en gång per dag. Enormt jättebra indie eller vad man nu ska kalla det. Finns nog ett par låtar (om än inte de bästa) på http://www.javelinsmusic.com eller http://www.myspace.com/javelins om ni inte kan hitta hela albumet. Citera
Swede Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Arrrrgh de arrrgh ship ohoy mate!!! Hjort, skall du med till Arvika da? Anyways... just nu ar jag torr pa bra musik. Citera
Papa Kubo Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Några bra skivor från detta år: Audionom - Retrospektiv Clap Your Hands Say Yeah! - s/t Eels - Blinking Lights and Other Revelations Isolation Years - Cover the Distance M.Ward - Transister Radio Out Hud - Let Us Never Speak of it Again Sam Prekop - Who's Your New Professor Spoon - Gimme Fiction Sufjan Stevens - Illinois Citera
Swede Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 men snalla Kubo... kan du lyssna pa Andrew Bird and the Mysterious Production of Eggs (och jag tror du har blockat mig pa MSN) Citera
Papa Kubo Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Kan väl ge den ett försök. (tror inte jag använder MSN så mycket) Citera
Swede Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 da dammar vi av en gammal fin sak The Wallflowers - Asleep at the Wheel Fy fan vad bra... vacker, underbar... man blir ju lite till sig. Citera
Papa Kubo Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 Senaste trevliga upptäckten: Lambchop. Ja, jag vet att jag är sen. Citera
King_ingo Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 Okej... en rekomendation. Ta flyget till helsingfors och ratta in Black sabbath!!! Bästa stunden i hela mitt liv. Kvällen igår var magisk!! Håret ställer sig på hela kroppen när jag tänker på det. "Black sabbath"(låten) lät som på skiva fast mycke bättre! War pigs får mig att gråta fortfarande och det var 14 timmar sen! Världsklass!! Citera
TotalFarsa Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 War pigs får mig att gråta fortfarande och det var 14 timmar sen!Världsklass!! Trist att man då läser i GP: En seriefigur som, med vissa snedsteg (skrattretande War Pigs) visserligen sjunger över förväntan, skrattar, hoppar och står i. Får hoppas att Ozzy var så bra som du påstår... /TF Citera
King_ingo Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 Den låten känner jag lite speciellt för så det är kanske därför.... Den var inte så bra rent tekniskt men att få se ozzy o sabbath framföra den ger mig gåshud. Han hade kunnat visla den... Citera
Papa Kubo Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 Alltså, den här tråden handlar om musik. Inte om hårdrock. Inte om freakshows på två ben. Håll er till ämnet, tack. Citera
King_ingo Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 Oj ursäkta! Skall inte upprepas. Jag ska köra alla mina plattor i mixern och glömma allt som har hårdare framtoning än simon and garfunkel. Citera
devalanteriel Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 För säkerhets skull kommer vi framöver att i den här tråden endast tillåta diskussioner om Strauss d.ä. och Brahms. Citera
blukah Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 För säkerhets skull kommer vi framöver att i den här tråden endast tillåta diskussioner om Strauss d.ä. och Brahms. Hmm.. är det något nytt ifrån den tyska synth scenen? Citera
ades_va Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 Då det känns som ni bara tagit upp en genre(och nej, subgenres gills ej) tänkte jag smiska upp med lite mix för att återställa balansen. OBS, jag har aldrig påstått att detta är NY musik. Green Day - Holiday Green Day - Jesus of Suburbia från 5:27 till 6:29 Kent - Dom Andra Kent - Kräm Robyn - Who's That Girl? Robyn - Be Mine! Jedi Mind Tricks - Nada Cambia Jedi Mind Tricks - Blood in Blood out Lars Winnerbäck - Tvivel Lars Winnerbäck - Att Fånga En Fjäril Lars Winnerbäck - Nån Annan Lars Winnerbäck - Elden Lars Winnerbäck - Jag vill gå hem med dig Mew - Am I Wry? No Mew - SheSpider Black Eyed Peas - Don't Phunk With My Heart Black Eyed Peas - Pump it Gorillaz - Feel Good Inc. Gorillaz - Last Living Souls Shakira - La Tortura (Feat. Alejandro Sanz) Svenska Akademien - Du vill så du kan The Solution - I Have To Quit You The Servant - Cells The Servant - Orchestra The Servant - Liquify Morrisey - First Of The Gang To Die Och jag har inte ens börjat rekommendera albums Citera
busen Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 Counting Crows - August and Everything After (Album) Citera
Papa Kubo Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Uuuuuuuuh. Don't Phunk With My Heart! Det var droppen. *tråd låst* Citera
Hickmott Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Kubo, din lilla fascist. Här låses ingenting (även om Black Eyed peas är ett riktigt lågvattenmärke)! *Tråd upplåst* Tipsa gärna om mer bra hårdrock i stil med Candlemass! //Hickmott EDIT: Iced Earth - Colors (live) är en riktig höjdarlåt. Citera
Papa Kubo Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Jag tycker det var ett roligt skämt. Låsningen alltså. Black Eyed Peas är också ett skämt, men tyvärr inte lika roligt. Om man nu måste lyssna på hård musik tipsar jag gärna igen om Isis - Panopticon. Fantastiskt album. Den enda metal man behöver. Citera
Hickmott Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Jag tycker det var ett roligt skämt. Låsningen alltså. Jag tyckte faktiskt också det var ganska så skoj. Om man nu måste lyssna på hård musik tipsar jag gärna igen om Isis - Panopticon. Fantastiskt album. Den enda metal man behöver. Jag hörsammar ditt tips och ska kolla upp det. Din musiksmak hittintills har varit lite för smal och soft för mig, men alla människor kan ju ha rätt nån gång //Hickmott Citera
ades_va Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Snälla lås igen! Heh, denna tråd blir bara värre och värre. Fick lov att slänga in de där låtarna då ni, som sagt, bara tagit upp en genre här - Kan dra upp några albums nu också(inte så många, och bara hiphop): Jedi Mind Tricks - Legacy of Blood Jedi Mind Tricks - Visions of Ghandi Brother Ali - Shadows of the Sun Sole - Selling Live Water Sole - Learning to Walk Soul Position - 8 Million Stories Linkin Park - Hybrid Theory Linkin Park - Meteora Jay-Z and Linkin Park - Collision Course Atmosphere - Lucy Ford Atmosphere - God Loves Ugly Atmosphere - Sevens Travels Citera
Papa Kubo Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Aaaaaaaah, Jay-Z och Linkin Park! *sneglar mot lås-knappen* Citera
ades_va Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Aaaaaaaah, Jay-Z och Linkin Park! *sneglar mot lås-knappen* (Hade varit dåligt om jag först klagat på er insnöade musiksmak och sedan bara gett en sorts hip-hop som förslag ) Citera
Recommended Posts